Beantwoord

Telefoon vraagt om update, is dit veilig?

  • 16 July 2019
  • 3 reacties
  • 242 keer bekeken

Hoi, ik had het al geplaatst, maar kan op een of andere manier niet reageren..
Mijn vraag was of het normaal is dat je telefoon om een update vraagt en dat je dan iets moet installeren ( van ong. 460 mb) , waarbij er een robotje verschijnt (zie foto).
Ik heb nl ergens gelezen dat dit ergens gebruikt word om binnen te dringen in je telefoon..
Ik heb een tekeningetje gemaakt van het robotje dat verschijnt tijdens het installeren met draaiende pijltjes in het midden..
Thnx,marcel



Admin: titel aangepast ter verduidelijking, topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door RBxx 16 July 2019, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Marcel fish
Dat "robotje" is het logo van Android, het besturingssysteem van je telefoon.
Deze update zorgt juist voor veiligheid, waarschijnlijk is o.a. de Android-beveiligingspatch bijgewerkt. Ook nog wat verbeteringen van (kleine) foutjes in de software van je telefoon.
Kijk maar eens bij Instellingen -- Info telefoon -- Software gegevens

Je zal, als het goed is, deze updates in de toekomst nog regelmatig voorbij zien komen.

Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Marcel! RBxx geeft het juiste antwoord als ik het zo zie 🙂 Ben je zo voldoende geholpen of heb je nog verdere vragen?
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Marcel fish
Het was bij mijn Samsung weer tijd voor de maandelijkse update. Het betreft o.a. weer de beveiligingspatch.
Jouw Android telefoon zal wellicht ook (al) om een update (gaan) vragen.