Beantwoord

Toegang gerapporteerd in KPN Veilig

  • 3 July 2020
  • 6 reacties
  • 169 keer bekeken

Ik heb KPN veilig geïnstalleerd op mijn laptop (Mac) en de virusscanner laten scannen en kreeg meldingen dat er bedreigingen en infecties waren. Bij de infecties staat bij actie “toegang gerapporteerd” en de bedreigingen staat bij actie “geen actie”. Hoe krijg ik deze bedreigingen en infecties weg? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?. Alvast bedankt.

Groet,

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door huistijger 8 July 2020, 11:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @HASB. Van harte welkom hier. ‘Toegang gerapporteerd’ betekent hooguit dat er iets toegang heeft willen zoeken, maar dit niet gelukt is. Er hoeft dan ook geen actie te worden ondernomen. Als er echt sprake is van een bedreiging of infectie, dan volgt er ook een actie. Je hoeft dus zelf verder niets te doen. :slight_smile: Mochten er nog zaken onduidelijk zijn, wil je dan een screenshot meesturen van wat je precies ziet?

Dag Natasja, Bedankt voor je reactie. De virussen zijn inmiddels verwijderd, maar de infectie niet. Door de infectie krijg ik een vervelende melding op mijn scherm: hrgddxzbsrd is beschadigd en kan niet worden geopend. Hoe kan ik de infecties verwijderen? Kan namelijk het bestand niet vinden.

Gisteren zag ik op KPN veilig dat mijn Mac niet meer beveiligd is en realtime scannen niet meer werkt. Ik heb KPN Veilig verwijderd, maar krijg het niet meer geïnstalleerd. Nu krijg ik gewoon een wit scherm als ik KPN Veilig weer wilt installeren. Wat kan ik doen om KPN Veilig weer geïnstalleerd te krijgen? Zie voor meer informatie mijn toegevoegde bijlagen (2). Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @HASB 
Om het bestand te vinden klik je Finder rechts aan en ga naar "Ga naar map"
Kopieer daar de bestandsnaam inclusief de directorie, Dus /Library/…. enzovoort.
Daarna kun je het dellen.
Lukt het dellen niet start dan op in de veilige modus en probeer het nog eens te dellen.

Mac opstarten in veilige modus:
• Start of herstart je Mac
• Houdt onmiddellijk de shift⇧-toets ingedrukt
• Laat de toets los wanneer het inlogvenster verschijnt (niet bij het Apple logo!)

Start daarna opnieuw op en je Mac is weer in de normale modus.

Overigens als je je Mac up-to-date houdt met de laatste updates dan heb je KPN-veilig helemaal niet nodig en zou ik hem er met een noodgang van af halen.
(Tenzij je ook Windows bestanden draait dan is een virusscanner een must)!

Hoi Huistijger,

 

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zal later aan de slag gaan met je informatie.

 

Groet

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @HASB. Ik zie dat @huistijger je al verder op weg helpt. Ik lees graag of het is gelukt. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @HASB. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Is het inmiddels gelukt om het probleem op te lossen? Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, lees ik het graag. 

Reageer