Beantwoord

Veilig browsen met KPN Veilig met andere zoekmachine

  • 29 April 2019
  • 11 reacties
  • 7775 keer bekeken

Ik heb KPN veilig geïnstalleerd op mijn Android smartphone en nu wil ik "veilig browsen" installeren. Als ik deze optie aanklik, gaat hij naar Google.
Ik gebruik geen Google maar Startpage maar ik krijg hem daar niet. Functioneert "veilig browsen"alleen op de zoekmachine Google?

Admin: Bericht afgesplitst van KPN Veilig Android | KPN Community
icon

Beste antwoord door swalow 6 May 2019, 14:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

En nog iets: veilig internetbankieren is dus ook geïnstalleerd met KPN veilig maar als ik naar mijn bank ga, zie ik niet die balk bovenaan het scherm. Op mijn computer zie ik die wel.
Hoi @swalow . Welkom op het forum! Vervelend dat je nog tegen wat beperkingen aanloopt.
KPN veilig functioneert op de computer anders dan op een smartphone.
Als je via deze pagina naar de specifieke functies van KPN veilig voor android gaat en dan kiest voor gebruiken kom je de specifieke functies voor te weten! Mocht je daarna nog vragen hebben, stel ze gerust 🙂
Beste Erwin,

Bedankt voor je antwoord.
Ik had die opties die je aangeeft, al gezien en specifieke functies bekeken en aangezet. Niettemin, op de een of andere manier is het me gelukt om de veilige browser te installeren op Startpage, ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb, maar eenvoudig is het niet.
Bankbeveiliging doet het nu ook als ik startpage open in de veilige browser.
Ik vraag me alleen af hoe ik adblock of ublock in de browser moet krijgen, als ik die wil downloaden kan ik dat alleen maar doen in andere browsers, niet in veilige browser van KPN.
Helaas kan ik je vraag zo niet beantwoorden, swalow. Dit gaat iets verder dan mijn kennis over KPN veilig nu is. Is het jou misschien op eigen houtje gelukt?
Nee, het is niet gelukt. Intussen zit ik met een ander probleem, nl. dat Firefox ineens extensies heeft uitgeschakeld zoals Ublock, omdat die niet gecertificeerd zouden zijn. Heb nu Tor gedownload maar daarmee kan ik ook geen adblocker installeren.
Niet een vraag voor het KPN forum hoor, het is alleen wel behoorlijk frustrerend.
Ik las dat er aan de kant van het firefox team iets helemaal mis ging met certificaten. Dat issue lijkt nu verholpen.
https://www.engadget.com/2019/05/04/the-morning-after/
Ja, dat bericht heb ik ook gelezen. Maar bij mij is er nog niets verholpen. Heel vervelend, want ook F-secure is uitgeschakeld en hoewel er bij KPN veilig staat dat hij toch werkt ook al is hij niet actief, voelt het toch niet veilig.
Ai, ik ben geen firefox expert maar volgens mij kun je de browser handmatig updaten. Werkt dat?
dat wilde ik net gaan doen. Ik heb ook "allow Firefox to conduct studies" aangezet, dat schijnt nodig te zijn wil je van die uitgeschakelde extensies afkomen. Ik heb geen idee hoe ik handmatig moet updaten, ik zag wel dat Firefox zelf net aan een update bezig was. Dus misschien werkt het binnenkort weer.....
het is gelukt, alles doet het weer. Alleen krijg ik nog steeds advertenties, ondanks dat Ublock weer is geïnstalleerd, dat begrijp ik niet. Ik heb alle zoekopties uitgeschakeld bij Startpage.
Ik had de verkeerde Ublock geïnstalleerd. Ik moest Ublock voor Firefox hebben. Nu blokkeert hij alle advertenties. Alles werkt weer normaal, gelukkig.....