Beantwoord

Verouderde extentie

  • 31 May 2020
  • 10 reacties
  • 210 keer bekeken

Wij hebben deze melding nog steeds op onze Mac. Zou dit inmiddels via de (automatische) update opgelost moeten zijn? Op onze Mac draait F-secure versie 17.7 zoeken naar updates levert geen oplossing op.

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 31 May 2020, 16:24

Bekijk origineel

10 reacties

Afgelopen week na de update van Catalina 10.15.5 heb ik deze mededeling ook ‘gelukkig’ maar één keer gezien, daarna niet weer. Blijkbaar heeft KPN/F-secure het probleem nog niet helemaal verholpen.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Alexander en Leonie ,

 

Ikzelf heb KPN Veilig (versie 17.7 /31693) werken op mijn Mac onder Catalina. 

 

Onder macOS Catalina worden meer permissies gevraagd voor bepaalde rechten. KPN Veilig heeft volledige toegang nodig tot de schijf om zo optimale bescherming te bieden. Dit is altijd zo geweest, maar door een wijziging in macOS moet de gebruiker hier nu expliciet toestemming voor geven.

De stappen zijn als volgt:

  • Apple logo links bovenin klikken, Systeemvoorkeuren.
  • Klik Beveiliging en privacy
  • Klik Privacy
  • Klik ‘Volledige schijftoegang’
  • Klik links onderin op het slotje en voer je wachtwoord in (het wachtwoord van je macOS profiel)
  • Vink KPN Veilig aan
  • Sluit het slotje (door erop te klikken)
Reputatie 7
Badge +28

@Alexander en Leonie 

Heb je de browser-extensie (zie hierboven) inmiddels gedownload? 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Hans M. Welkom en bedankt voor je vraag! Ik ben benieuwd of het probleem inmiddels is opgelost met de hulp van Noordzee. Laat het vooral weten als we nog iets voor je kunnen betekenen. 

Hi Lisa,De volledige schijftoegang stond bij mij al goed ingesteld; maar gelukkig, behalve de ene keer na de recente update van Catalina, heeft het probleem zich bij mijn iMac niet meer voorgedaan.

Ik hoop dat dat zo blijft.

 

Groet, Hans

Reputatie 7
Badge +28

@Lisa had per abuis de verkeerde persoon getagt. 

Reputatie 7
Badge +17

Oh, sorry Hans! Noordzee heeft gelijk, ik bedoelde @Alexander en Leonie natuurlijk. :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +17

@Alexander en Leonie Het is helaas stil aan jullie kant. Ik hoop dat jullie de reactie van Noordzee gelezen hebben, want er zit een dikke kans in dat je probleem daarmee verholpen wordt. Laat het maar weten als we nog iets voor je kunnen betekenen in deze. :hugging:

Dank jullie voor jullie reacties en input. Na de meest recente update (b)lijkt het probleem nu niet meer voor te komen. 

Reputatie 7
Badge +17

@Alexander en Leonie Bedankt dat je het ons hier nog even laat weten. Mocht het weer voorkomen, neem dan vooral weer contact met ons op, dan kijken we graag weer met je mee. 

Reageer