Beantwoord

Wat te doen met Windows Defender als je KPN Veilig hebt

• 8 december 2017
  • 5 reacties
  • 2550 keer bekeken

Ik heb KPN Veilig. Moet ik dan Windows Defender juist in- of uitschakelen?

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door ChrisWissink 8 december 2017, 16:11

Hoi @GeSo
Windows Defender wordt automatisch uitgeschakeld als er een andere virusscanner geïnstalleerd wordt. Dus daar hoef je verder niks meer mee te doen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi @GeSo
Windows Defender wordt automatisch uitgeschakeld als er een andere virusscanner geïnstalleerd wordt. Dus daar hoef je verder niks meer mee te doen.
Dit geldt ook voor de Windows Defender Firewall?
Reputatie 7
Badge +10
@GeSo
KPN Veilig maakt gebruik van Windows Firewall, dus die blijft automatisch actief, alleen het Defender gedeelte wordt automatisch uitgezet. Dit kan Windows zelf correct instellen.
Mijn PC is vaak traag doordat, ondanks KPN Veilig, Windows defender volledig wordt opgestart. Zie plaatje. Vooral het eerste en derde item nemen veel tijd in beslag.

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Tenkmoon, in Windows 10 wordt Windows defender inderdaad altijd opgestart. Als je op Virus&bedreidingsbeveiliging klikt zou je wel moeten zien dat KPN Veilig actief is als antivirus programma. Zowel de virusscanner als de firewall wil je wel ingeschakeld laten. Weet je zeker dat dit de reden is dat de computer traag is? Je kunt eens testen of de computer sneller is als je KPN Veilig tijdelijk uitschakeld (of verwijderd). Windows Defender wordt dan automatisch weer ingeschakeld als virusscanner.

Reageer