Beantwoord

Wifi onveilig?Trend Micro vind wifi verbinding onveilig

  • 26 November 2019
  • 9 reacties
  • 301 keer bekeken

Op mijn telefoon en tablet heb ik als beveiliging Trend Micro MobileSecurety staan. Deze beveiliging geeft steeds aan dat er op mijn  KPN wifi verbinding beveiligingsrisico's (verdachte onderbreking) gevonden zijn. Hoe kan ik dit oplossen? Uiteraard is het netwerk met een netwerksleutel beveiligd.

Ook KPN veilig geïnstalleerd,  scant deze ook het wifi netwerk?

icon

Beste antwoord door RBxx 26 November 2019, 17:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Welk type Experia Box heb je?

Heb je naast de Experia Box ook nog andere wifi toegangspunten in gebruik?

Zo ja, welk merk en type?

Ik heb de Experiabox V9. Bedoel je met toegangspunten ook wifi-versterkers, etc?

Heb draadloze aansluitingen voor 2 tv's.

Reputatie 7

Bedoel je met toegangspunten ook wifi-versterkers, etc?

Ja, dat bedoel ik. Heb je die ook?

De "draadloze" netwerkadapters voor de televisie zijn geen wifi, daar loopt de communicatie via het lichtnet.

Ik heb sinds vorige week 2 bedrade experia-wifi versterkers van de kpn. Maar voordat deze versterkers waren aangesloten en KPN Veilig was geïnstalleerd gaf TrendMicro ook al de melding dat er beveiligingsrisico's gevonden zijn.

Reputatie 7
Badge +21

Een jaar geleden hadden we hier meldingen over Avast beveliging, die klaagde over de (on)veiligheid van de Experia Box V9. Dat is toen onderzocht en als “false positive”  bestemd: 

https://forum.kpn.com/internet-9/avast-geeft-melding-over-beveiliging-experia-box-v9-456820

Begint Trend Micro nu ook al? Wat is de precieze foutmelding, screenshot msschien?

Ok duidelijk. TM geeft geen foutmelding maar geeft aan (zoals ik al schreef (als de wifi beveiliging van TM is ingeschakeld) dat er een beveiligheidsrisico is.

Scant KPN Veilig ook de wifi verbinding?

Reputatie 7
Badge +21

Het wordt trouwens afgeraden om twee verschillende beveiligingspakketten op één device te installeren. Dat kan juist leiden tot ongewenste en onveilige situaties.

Maar omdat jouw klacht al eerder optrad (met alleen TrendMicro) speelt dat hier waarschijnlijk geen rol. Dan houdt ik het toch op een “false positive” van TrendMicro.

Hoi @Els60 . Welkom op het forum.

Vervelend en ook redelijk verontrustend, kan ik mij indenken. Heb je een screenshot van die melding? (ik vermoed, net als @RBxx dat het een false positive is maar wil toch graag even zien hoe dat er precies uitziet)

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog andere vragen hebben, stel ze gerust.