Vraag

Zwart blokje kpn veilig

  • 20 January 2021
  • 14 reacties
  • 151 keer bekeken

Reputatie 2

Ik kan via mijn abonnement van KPN , kpn veilig op mijn android telefoon installeren. (android 10)

 

Nu krijg ik boven in het scherm een wit blokje  te zien , en dat blokje is dus van KPN veilig.

Nu gebruikt een concurrent van KPN ook de software van Fsecure , maar als ik die versie installeer (mijn vriendin zit bij de concurrent) dan krijg ik netjes ipv een wit blokje een schildje te zien.

Waarom toont de versie van KPN zo'n stom wit blokje boven in het mededeling scherm?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @ivo46, dat is een hele goede, en specifieke vraag. Ik weet hier het antwoord niet gelijk op eerlijk gezegd, dus zal het intern eens navragen. Heb je toevallig een screenshotje voor me? dat maakt het net even wat makkelijker om na te vragen. :)

Reputatie 2

En dan bedoel ik dus het blokje tussen de tijd en graden in.

Bij ziggo waar het zelfde programma van Fsecure wordt gebruikt staat daar een schildje

Reputatie 7
Badge +25

Bedankt voor de heldere afbeelding en uitleg. Ik heb de vraag gesteld. Zodra ik meer weet, laat ik van me horen.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @ivo46, ben ik weer. Wat je aangeeft wordt niet gelijk herkend door m'n collega's als een bekend “probleem”. Dus dan moeten we de vraag verder door gaan spelen. Dus daarom heb ik nog wat aanvullende info indien mogelijk:

  • Welk merk+type toestel gebruik je?
  • Welke versie van KPN Veilig staat er op?
Reputatie 2

Het gaat om een nokia 6.1 met android 10. (versie 8.1 t/m 10 ) steeds dat blokje.

In het verleden had ik het ook op een oude samsung S2 maar daarvan weet ik niet meer welke android versie.

 

Versie is 17.9.0015017 KPN.

Ik heb het ook nog geprobeerd op een nokia 6.2 van mijn vriendin en daar het zelfde “probleem”

Zodra ik de versie van Ziggo erop zet dan heb ik wel het schildje ipv het saaie blokje.

 

 

Reputatie 2

Niks meer?

Reputatie 7
Badge +25

Hmm nee, nog niks weer gehoord. Er is een ‘ticket’ aangemaakt voor F-secure, maar ik heb daar nog geen terugkoppeling op gehad. Ik zal eens navragen.

Reputatie 2

Volgens mij wordt zwart blokje, zwart gat:upside_down:

Reputatie 7
Badge +25

Volgens mij wordt zwart blokje, zwart gat:upside_down:

Dat gelukkig niet. Maar het staat niet bovenaan de prioriteitenlijst vermoed ik… Toch even voor de zekerheid: het heeft geen invloed op het gebruik verder, toch?

Reputatie 2

Dat het geen prioriteit heeft snap ik :grin: , maar rare is gewoon dat versie van Ziggo het wel goed weergeeft.

Moet ook wel zeggen dat ik het blokje ook bij mijn samsung S2 toendertijd had.

 

En ja het programma werkt wel zover ik het kan inschatten.

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb een OnePlus die hetzelfde probleem heeft. Ik heb zelfs een email gestuurd naar het adres, die in de playstore staat. Maar nooit niks van gehoord. Schijnbaar is het tegenwoordig zo, als je geen Samsung of iPhone hebt, tel je niet mee.

Reputatie 2

Nu ben ik geen Ziggo fan, maar moet eerlijk zeggen dat Ziggo het op dat gebied veel beter voor elkaar heeft.

En het is raar want zowel ziggo als kpn gebruiken de software van f-secure.

Men kan zeggen  , het programma werkt, maar ik zelf stoor me ook enorm aan niets zeggend blokje in mijn boven scherm. 

Reputatie 5
Badge +4

Ik erger m'n eigen ook groen en geel aan. Ik heb daarom het icoon maar uitgezet maar dan zie je niet of die actief is.

 

Dat kpn veilig voor Android heeft niet zo'n heel grote prioriteit. De vorige update van de app was dacht ik een maand of 9 van te voren. Dat zegt al genoeg vind ik.

Reputatie 2

Ik erger m'n eigen ook groen en geel aan. Ik heb daarom het icoon maar uitgezet maar dan zie je niet of die actief is.

 

Dat kpn veilig voor Android heeft niet zo'n heel grote prioriteit. De vorige update van de app was dacht ik een maand of 9 van te voren. Dat zegt al genoeg vind ik.

Ziggo heeft eergisteren een update voor het zelfde programma uitgebracht,  Ziggo heeft versie 17.9.0015048, ik weet niet welke versie KPN heeft, aangezien ik die dus momenteel niet gebruik