Sticky

Automatisch MB's delen

  • 18 May 2022
  • 64 reacties
  • 1925 keer bekeken
Automatisch MB's delen
Reputatie 7
Badge +17

Automatisch MB's delen: een veel gehoorde wens. Lees hieronder wat automatisch MB's delen is en hoe je het kunt instellen.

 

Maar eerst: een bedankje. Even geleden vroegen we jullie om automatisch MB's delen te testen. Massaal deden jullie mee aan deze test. Dankzij jullie feedback hebben we de laatste puntjes op de i kunnen zetten. En nu kan iedereen die al MB's kan delen ook automatisch MB's delen.

 

Wat is automatisch MB’s delen?

Met automatisch MB's delen hoef je niet meer elke maand handmatig MB's te delen. De app doet dit automatisch voor je op het moment dat je nieuwe maandbundel weer begint. Je hoeft dit dus maar 1 keer in te stellen. Deel bijvoorbeeld elke maand automatisch 100 MB met een gezinslid of huisgenoot. Even geen of minder MB's delen? Dan pas je dat gewoon aan.

Automatisch MB's delen is beschikbaar voor iedereen die nu ook al de mogelijkheid hebben om MB's te delen. Ook moet je natuurlijk een mobiel abonnement met data hebben.

 

 

Automatisch MB's delen

  1. Ga in de MijnKPN app naar het tabblad ‘Mobiel’.
  2. Ga naar ‘MB’s delen’ en selecteer vervolgens ‘Automatisch’.
  3. Kies de persoon met wie je automatisch MB’s wilt delen. Maak een keuze voor de hoeveelheid MB’s.
  4. En klik op ‘Opslaan’. Je opdracht staat nu ingepland.

 

Veelgestelde vragen

Ik zie de optie automatisch MB's delen niet. Hoe kan dat?

Je kunt alleen automatisch MB's delen via de MijnKPN app. Dit kan niet in de browserversie van MijnKPN.

 

Welke app-versie heb je nodig om automatisch MB’s te delen?

Om automatisch MB’s te delen heb je minimaal app versie 6.6.0 nodig.

 

Wat is het verschil tussen automatisch en eenmalig MB's delen?

Kies voor ‘Eenmalig MB’s delen’ als je 1 keer MB’s wilt delen met iemand op hetzelfde adres. Wil je elke maand MB’s delen met je huisgenoten? Kies dan voor ‘Automatisch MB’s delen. Zo deel je elke keer dat je maandbundel ingaat, automatisch MB’s met een ander telefoonnummer.

 

Kan ik mijn opdracht om automatisch MB’s te delen altijd aanpassen of annuleren?

Ja, dit kun je tussentijds op elk moment aanpassen of annuleren behalve van 0:00 tot 7:30 op de dag de nieuwe databundel van de klant ingaat (meestal de 1e van de maand).

 

Kan ik na het automatisch delen van MB's later ook nog handmatig MB's delen?

Ja, dit kan. Handig voor als je gezinslid of huisgenoot een keer wat extra MB's nodig heeft.

 

MB's delen lukt niet. Wat moet ik doen?

Alles over MB's delen en wat als het niet lukt lees je in dit artikel:

 

 

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Stel ze gerust!


64 reacties

Reputatie 5
Badge +6

nou is mooi hoor heb hem al ingesteld .  wordt geregeld vergeten door mij   dus dat is wel fijn  dat het nu automatisch is 😄

Bij ‘normaal’ MB delen zijn zowel telefoonnummer als de twee kleine pijltjes ernaast in de app ‘aanklikbaar’ om de keuze te veranderen. In het _automatisch_ MB delen scherm is dat alleen het nummer, en niet de pijltjes. Nu had ik toevallig een abonnement zonder nummer in de app staan, en dus liep ik hier op vast (geen nummer zichtbaar, dus nergens op te drukken).

Lijkt me een kleine aanpassing om te zorgen dat deze twee schermen hetzelfde werken.

Bedankt!

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Maar als je dat nummer gekoppeld hebt vanuit de contacten, dan werkt het wel begrijp ik. 

Maar als je dat nummer gekoppeld hebt vanuit de contacten, dan werkt het wel begrijp ik. 

Ja, dan wel. Nu ik dat gefixt heb (zie ander draadje) zie ik nu ook dat je de ontvanger helemaal niet aan kan klikken in dat scherm. Dus mijn oorspronkelijke melding klopt niet helemaal. Nog steeds niet helemaal logisch dat er selectie pijltjes staan terwijl er niets te selecteren valt, maar goed...

Reputatie 4
Badge +2

Wat nog wel gefixeerd mag worden is het volgende. Mijn zoon deelt zijn MB’s met mijn dochter ( allebei een ander adres). Hij kan dit niet automatisch doen en moet dus elke maand dit handmatig doen en dat werkt wel. Kan dit opgelost worden of is er een workaround voor. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Noway Dude 

Als jouw zoon een ander adres heeft dan jouw dochter, dan zou handmatig delen ook niet mogelijk moeten zijn. Handmatig en automatisch delen kan alleen als beide mobiele abonnementen geregistreerd staan op hetzelfde adres.

Als er al iets gefixed moet worden, dan zou dat het (onterechte) handmatige delen zijn.

Reputatie 4
Badge +2

Mijn zoon deelt nu handmatig elke maand zijn MB’s met mijn dochter. Hij woont uit huis en heeft een unlimited abonnement.  Hij kan niet automatisch (was ook betatester) het nr van mijn dochter selecteren. Is hier een oplossing voor ?

Reputatie 4
Badge +2

Ze staan ook op hetzelfde adres geregistreerd, zie ik, dus dat kan het niet zijn. Kan het zijn dat ik 2 unlimited op 1 adres heb die we net z’n 4-en delen?

Reputatie 4
Badge +2

Ik zie ook dat ik 2 x iets gepost hebt, excuses, kreeg een melding van een storing.

Reputatie 7
Badge +21

Is het abonnement van jouw dochter wel aangemeld voor de Hussel voordelen? Dat is nodig om te kunnen delen.

Dat kan je controleren en zonodig regelen via https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm

Reputatie 4
Badge +2

Dank je voor je hulp, RBx 👍

Wil graag mb’s delen met mijn dochter maar krijg het niet voor de elkaar. Heb haar nummer aangemeld. Neem aan dat ook mijn nummer er in moet, maar dit pakt ie niet. Zelfde adres, maar ikzelf klant sinds een week en mijn dochter wat langer. Wat kan ik nog doen?

Reputatie 4
Badge +2

Hier hetzelfde: 1 gezin —> 2 unlimited abonnementen en 2 met onbeperkt bellen zonder data. Op 1 onbeperkt abonnement lukt het automatisch delen met 1 maar de andere onbeperkte abonnement kan niet automatisch delen elke maand. Moet steeds handmatig gebeuren. Alles is voor de rest hetzelfde : adres, rekeningnr etc.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Noway Dude , was dat probleem dan vorige week niet opgelost?

Dank je voor je hulp, RBx 👍

Gebruikt jouw zoon nog steeds de beta versie van de app? De ‘officiële’ versie van de app staat nu online, hopelijk werkt die wel.

Reputatie 4
Badge +2

@RBxx Dank je voor de tip. Ik test veel software maar meestal krijg je een melding In TestFlight dat de beta is afgelopen en krijg je een melding in de AppStore dat er een nieuwere versie is. Anyway, heb zelf ook ge-update en tegen hem gezegd dat hij dat ook even moet doen. Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +21

Wil graag mb’s delen met mijn dochter maar krijg het niet voor de elkaar. Heb haar nummer aangemeld. Neem aan dat ook mijn nummer er in moet, maar dit pakt ie niet. Zelfde adres, maar ikzelf klant sinds een week en mijn dochter wat langer. Wat kan ik nog doen?

Hoi @JeroenS24. Welkom op het KPN Forum. Ik heb het voor je nagekeken. Het nummer dat eindigt op 18 was nog niet aangemeld voor de Husselvoordelen. Nu wel!😊

Laat je ons weten of het nu wel lukt om MB's te delen met jouw dochter?

Is nu gelukt! Had geprobeerd dat nummer toe te voegen, maar dat lukt niet. Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +21

@JeroenS24 Wat goed om te lezen dat het nu wel lukt. Graag gedaan!

Reputatie 4
Badge +2

@RBxx @Vikash Het is gelukt nadat de nieuwe versie uit de AppStore is geïnstalleerd. Dank jullie wel. Als ik KPN was zou ik in TestFlight (iOS) aangeven dat de test is gestopt en er een nieuwe versie beschikbaar is in de reguliere AppStore. Nogmaals bedankt.

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan @Noway Dude , mooi dat het nu helemaal werkt.

MB’s delen werkt niet, met het nummer van mijn vrouw. Allebei de nummers zijn wel zichtbaar, maar delen van mb’s wil maar niet werken. Alleen 50 mb naar een sponsor , dat wil wel wel. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @IddoAndeweg 

Zijn de abonnementen wel aangemeld voor de Hussel voordelen? Dat is nodig om te kunnen delen.

Dat kan je controleren en zo nodig regelen via https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm

Vraagje

 

ik heb een abbo met onbeperkt data. Mijn vrouw heeft een abbo met 5gb data. Kan zij nu bv downgraden naar hussel 0 gb of KPN2017 budget zonder data? En dat ik dan structureel  5 gb overmaak?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Caspervc, goede vraag! Dat is inderdaad een optie. Je kunt vanuit jouw abonnement maximaal 50 GB delen. En gezien je vrouw nu een 5GB abonnement heeft lijkt me dat een voldoende hoeveelheid 😁 Je kunt in de app dan instellen dat er elke maand automatisch MB's naar haar gaan. En dan kan zij inderdaad naar een abonnement zonder data. 

Automatisch delen is bij ons gelukt vandaag.

Ik kreeg mijn nieuwe maandelijkse bundel en mijn vrouw kreeg automatisch haar deel er van.

 

Reageer