Beantwoord

Dubbel zoveel data verdwenen, waarom?

  • 8 June 2022
  • 11 reacties
  • 436 keer bekeken

Ongeveer een maand geleden kreeg ik een sms'je waarin stond:

Beste klant, uw bestelling/wijziging van KPN Compleet - Dubbel Zoveel Data is verwerkt. Kijk voor meer informatie in MijnKPN. Groet, KPN

 

Omdat ik zelf niets gewijzigd heb, heb ik geen aandacht aan dit bericht geschonken.

Nu blijkt dat Dubbel Zoveel Data verdwenen is bij de 3 mobiele nummers die wij hebben.

Ik zou graag willen weten waarom, en ook hoe dit hersteld kan worden.

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 15 June 2022, 16:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft nog geen Hussel abonnement(en)?

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @FleurDeMontagne! Apart dat zonder wijzigingen de verdubbeling is verdwenen. Kan je nog laten weten wat het antwoord is op de vraag van Nick83? 

Normaal kan je je weer aanmelden voor de Hussel voordelen. Alleen begrijp ik hier dat het gaat om oude KPN Compleet voordelen. Als je daarin zelf iets gewijzigd hebt kan je die niet meer opnieuw aanvragen. Als je zelf niks gewijzigd hebt en er van onze kant iets mis is gegaan kan ik een aanvraag doen om dat te laten herstellen.

In dat geval wil ik je vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Voor meer informatie raad ik je aan ons Kennisbank artikel over de Husselvoordelen te lezen. 

 

Hallo @Bram_ en @Nick83 ,

Bedankt voor jullie reacties.

Binnen ons huishouden zijn er alleen 3 mobiele abonnementen (geen internet e/o bellen dus).

1x hussel 2gb 150 minuten

1x kpn 2017 zorgeloos standaard.

Deze 2 nrs staan samen op 1 klantnummer.

1x hussel 2gb + onbeperkt bellen.

Deze staat op een ander klantnummer.

 

Voor zover ik terug kan vinden, staan beide klantnummers en dus de 3 mobiele aansluitingen, op hetzelfde adres geregistreerd voor zowel de contractant als de betaler.

Zoals eerder aangegeven hebben deze aansluitingen altijd dubbel zoveel data gehad totdat wij in september 2021 zijn verhuisd. Op de een of andere manier is er toen sprake geweest van afwijkende adressen. Dit is destijds ook weer hersteld en DZD was weer actief

Op vrijdag 13 mei (…...) om 09:44 uur een sms bericht gekregen waarin stond:

Beste klant, uw bestelling/wijziging van KPN Compleet - Dubbel Zoveel Data is verwerkt. Kijk voor meer informatie in MijnKPN. Groet, KPN

Ik ben me niet bewust van een bestelling/wijziging die ik op die dag zou hebben gedaan, er van uitgaande dat een eventuele bestelling/wijziging direct (maar in ieder geval op dezelfde dag) via sms bevestigd wordt.

Overigens is er dit jaar helemaal geen bestelling/wijziging geweest welke invloed zou kunnen hebben op de KPN compleet voordelen.

Vandaar dus mijn vraag: waarom is Dubbel Zoveel Data verdwenen?

 

 

 

@Bram_  profiel is aangevuld.

Reputatie 7
Badge +24

Bij Hussel bestaat dubbele data niet. Als u dat toch gehad heeft, dan was dat fout en heeft KPN deze fout gecorrigeerd. 

U krijgt dus alleen dubbele data op het "2017 Zorgeloos Standaard" abonnement. Dat is zoals het zou moeten zijn.

Soms heeft KPN bij Hussel Mobiel abonnementen wel acties. Zoals "2 + 2 GB" data ofzo. Zoiets heeft KPN nu bij het 10 GB data abonnement:

Maar dat is geen dubbele data zoals het vroeger was.

@Nick83

@Bram_

Ook op het oude "2017 Zorgeloos Standaard"  is geen dubbele data meer actief.

 

Reputatie 7
Badge +17

@FleurDeMontagne alle kortingen staan op dit moment verder goed. Omdat er geen internet abonnement wordt afgenomen is er ook geen recht op verdubbeling. Wel is het zo dat de nieuwe Hussel abonnementen vergelijkbaar zijn in prijs. Als je verlengt naar een 2-jarig Hussel abonnement met 20GB kom je zelfs een paar euro goedkoper uit.

Laat je hier weten of dat een passende oplossing is?

Als je het abonnement over zou zetten naar simyo, dan krijg je wel dubbele data.

KPN is een commerciele organisatie.  Met marketing proberen zij hun inkomsten te vergroten.  Bestaande klanten (zoals ik) zijn hun melkkoeien.  Hoezo een vaste prijs per maand voor de looptijd van je contract? Nee lekker een inflatie correctie jaarlijks. 4K kastje? Niet voor bestaande klanten tenzij je abo aanpast waardoor voordelen vervallen…   Vroeger gingen we met KPN er steeds op vooruit met een abo, sinds een aantal jaren echter achteruit of hetzelfde voor meer.  Het gaat tijd worden dat we weer meer concurrentie krijgen….   

Als je het abonnement over zou zetten naar simyo, dan krijg je wel dubbele data.

Hallo @A.J.m voorwaarde is wèl dat je een internetabo bij KPN hebt, anders géén dubbele data.

 

Reputatie 7
Badge +24

Het gaat tijd worden dat we weer meer concurrentie krijgen….   

Er is zat concurrentie. Er diverse andere aanbieders zoals Vodafone, T-Mobile, Simyo, Youfone, Budget Mobiel en diverse andere.Â