Beantwoord

Glasvezel aanvraag kan vanwege storing niet ingevoerd worden

  • 21 April 2022
  • 16 reacties
  • 108 keer bekeken

Badge

Onlangs is er in de straat glasvezel aangelegd.

Drie weken geleden stond op de website www.kpn.com dat er glasvezel op het adres aanwezig was heb ik een aanvraag voor glasvezel ingediend.

Vrij snel daarna kreeg ik een e-mail dat vanwege een storing de aanvraag niet verwerkt kon worden.

Nu ben ik benieuwd wanneer KPN denkt dat de storing wordt verholpen. En wat is de status van mijn aanvraag 

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 April 2022, 10:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hoi @krolletje . Welkom op het forum.

Wat jammer dat het nog niet gelukt is om glasvezel aan te vragen. Is er al wel een kabel bij jou naar binnen gebracht en zit er een glasvezelkastje in jouw woning?

 

Badge

Hoi @Erwin_ de glasvezelkabel ligt sinds drie weken in de straat. Er moet een monteur worden ingepland om de kabel van buiten naar binnen te brengen en aan te sluiten in de meterkast.

Afgelopen nacht heb ik een e-mail ontvangen waar in staat dat op 19 mei de glasvezelkabel in de straat wordt aangelegd en daarna pas een monteur wordt ingepland.

Dit klopt dus niet !!

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @krolletje ,

Bij mij is het zo dat een ingehuurd bedrijf in eerste instantie de glasvezel in de straat aanlegt, daarna (vijf !!) maanden later brengen ze op afspraak de kabel naar binnen. 
 

En dan ben je er nog niet, daarna moet je een afspraak maken met KPN om de kabel op je modem aan te sluiten. 
 

In bovenstaande tekst heb ik de technische namen maar achterwege gelaten. 
 

Voor nu moet je eerst een afspraak maken met het bedrijf wat de glasvezel bij jou in de buurt aanlegt. Bij mij was dat Digitale Stad, maar dat kan in jouw buurt ook een andere partner van KPN zijn. Zij brengen dus eerst de kabel naar binnen. Pas daarna komt KPN in beeld. 

Badge

@Noordzee bedankt voor je reactie.

Je antwoord is bijna goed 😉

Zojuist je misschien weet rolt KPN in steeds meer gemeentes het glasvezel netwerk uit. Ook dus in mijn gemeente !!

De kabel wordt tot aan de voordeur gelegd. Neem je een abonnement ... dan wordt vanuit KPN een monteur gestuurd die "gratis" de kabel van buiten naar binnen brengt en aansluit in de meterkast.

 

Reputatie 7
Badge +28

Ok @krolletje ,

Mooi 😎.

Dan scheelt het bij jou één stap en dat scheelt jou dan maanden aan extra tijd.  

(Jaloers op jou ….😋😉)

Maar bel dan met 0800-0402 voor het maken van een afspraak met de monteur van KPN. 

 

Badge +19

Ik lees op de site van kpnnetwerk toch echt dat zij de aansluiting naar binnen brengen. 

@krolletje . We maken onderscheid tussen KPNNetwerk en KPN de provider.  Je bent op het moment op het forum van de provider.  

KPNNetwerk zal eerst de fysieke lijn moeten opleveren.  Zij zullen jou hiervoor benaderen en een afspraak maken. Wanneer kan ik niet zeggen. Als dat eenmaal klaar is krijg je automatisch een mailtje van KPN de provider (wij dus)  waarin de vervolgstappen staan uitgelegd. 

Reputatie 7
Badge +8

@krolletje Hier duurde dat ook allemaal nog even het bundeltje heeft enkele maanden voor de voordeur gelegen voordat kpnnetwerk het naar binnen haalde.

Langer geduld hebben dus helaas…

Badge

@Erwin_ Dat is vreemd. Als ik mijn postcode en huisnummer op de website intypt dan wordt er aangegeven dat er glasvezel aanwezig is op het adres.

Vreemde zaak ..

Reputatie 7
Badge +8

@krolletje was hier idem maar duurde nog echt een aantal maanden…

Verder moet je KPNNETWERK vragen naar de planning en hoe het zit.

 

Reputatie 7
Badge +28

@krolletje . We maken onderscheid tussen KPNNetwerk en KPN de provider.  Je bent op het moment op het forum van de provider.  

KPNNetwerk zal eerst de fysieke lijn moeten opleveren.  Zij zullen jou hiervoor benaderen en een afspraak maken. Wanneer kan ik niet zeggen. Als dat eenmaal klaar is krijg je automatisch een mailtje van KPN de provider (wij dus)  waarin de vervolgstappen staan uitgelegd. 

Aha @krolletje ,

Dan was de situatie toch net wat anders dat jij schreef. En dan ben jij dus nog niet aanbeland bij de laatste stap. 

Vind je het te lang duren of wil je weten hoe het zit? 

Neem dan contact op met KPNNetwerk. (Dit is het forum van de provider KPN.)

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

(Helemaal onderaan staan de contactgegevens.) 

@Erwin_ Dat is vreemd. Als ik mijn postcode en huisnummer op de website intypt dan wordt er aangegeven dat er glasvezel aanwezig is op het adres.

Vreemde zaak ..

Zou je voor de zekerheid je postcode+huisnummer nog even in je profiel willen zetten en mij daarna hier een seintje geven? Ik heb nu met je klantnummer gekeken. 

Reputatie 7
Badge +28

@krolletje . We maken onderscheid tussen KPNNetwerk en KPN de provider.  Je bent op het moment op het forum van de provider.  

KPNNetwerk zal eerst de fysieke lijn moeten opleveren.  Zij zullen jou hiervoor benaderen en een afspraak maken. Wanneer kan ik niet zeggen. Als dat eenmaal klaar is krijg je automatisch een mailtje van KPN de provider (wij dus)  waarin de vervolgstappen staan uitgelegd. 

Aha @krolletje ,

Dan was de situatie toch net wat anders dat jij schreef. En dan ben jij dus nog niet aanbeland bij de laatste stap. 

Vind je het te lang duren of wil je weten hoe het zit? 

Neem dan contact op met KPNNetwerk. (Dit is het forum van de provider KPN.)

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

(Helemaal onderaan staan de contactgegevens.) 

@krolletje 

Nog iets wijzer geworden bij KPNNetwerk? 

Of kan Erwin nog iets voor je betekenen? 

 

Reputatie 7
Badge +28

@krolletje 

KPN Netwerk nog gebeld? 

 

Badge

@Erwin_ Dat is vreemd. Als ik mijn postcode en huisnummer op de website intypt dan wordt er aangegeven dat er glasvezel aanwezig is op het adres.

Vreemde zaak ..

Zou je voor de zekerheid je postcode+huisnummer nog even in je profiel willen zetten en mij daarna hier een seintje geven? Ik heb nu met je klantnummer gekeken. 

@Erwin_ ik heb een DM gestuurd met de gegevens en vanwege privé reden heb ik ook een vraag

@krolletje Ik heb je een privéberichtje terug gestuurd.Â