Beantwoord

Ik krijg bericht dat de met mij gedeelde Mb's maar tot 9 augustus geldig zijn en niet een maand

  • 4 August 2022
  • 8 reacties
  • 135 keer bekeken

Ik heb net 5 mb ontvangen via mb's delen via mijn man maar ik krijg een bericht dat deze 9 augustus vervalt. Hoe kan dit. Is toch een maand geldig.

icon

Beste antwoord door RBxx 4 August 2022, 23:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @LiesjeH , dan lijkt het erop dat de lopende factuurperiode van jouw man 's  abonnement duurt tot de 9e van de maand. Gedeelde MB's behouden de geldigheidsperiode van de ‘gever'.

Kennisbank: MB's delen: hoe deel je MB's en wat als het niet lukt? | KPN Community

Aan het begin van zijn nieuwe factuurperiode kan hij weer MB's delen. Die blijven dan een hele maand geldig.

Onze kinderen krijgen ook altijd op de 1e van de maand mb's van hem en die zijn de hele maand geldig. 

Reputatie 7
Badge +24

Onze kinderen krijgen ook altijd op de 1e van de maand mb's van hem en die zijn de hele maand geldig. 

Maar bij nieuwe abonnementen of abonnementen die recent zijn verlengt is dat niet meer zo.

Daar heb ik nooit bericht van ontvangen. Doe dst al jaren zo. Lekker dan 5000 mb binnen 4 dagen weg.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @LiesjeH , is het abonnement van jouw man soms (heel) recent verlengd? Dan zal dat de reden zijn dat de factuurperiode verschoven is en nu begint vanaf de 10e dag van de kalendermaand.

Het was bij KPN heel lang zo, dat de mobiele abonnementen gelijk liepen met de kalendermaand. Maar KPN stapt daar vanaf. Elke dag in de maand kan nu het begin zijn.

Nieuwe klanten en klanten die hun abonnement verlengen worden omgezet naar het nieuwe systeem. Het gevolg is dan vaak een korte overgangsperiode en dan de start van de reguliere periode(s).

Ja dat klopt is onlangs verlengd. Staat toch los van de mb's die ik ontvang waarom vervallen die dan ook? Moet ik na 9 aug weer die mb's delen dus.

Reputatie 7
Badge +21

De MB’s die je ontvangt houden de geldigheidsperiode van de ‘gever’. Als jouw man in het vervolg de MB’s deelt na de 9e (zodra zijn nieuwe periode is begonnen), dan kan jij en de kinderen daar een hele maand gebruik van maken.

Reputatie 7
Badge +24

Ja dat klopt is onlangs verlengd. Staat toch los van de mb's die ik ontvang waarom vervallen die dan ook? Moet ik na 9 aug weer die mb's delen dus.

Ja, voortaan op de 10de van de maand data delen. En niet meer op 1ste.Â