Beantwoord

Ik verhuis internet/tv blijft achter, abo op nieuwe adres, hoe doe ik dit?

  • 8 November 2022
  • 6 reacties
  • 95 keer bekeken

Goedenavond!

Op dit moment heb ik TFT Internet en Interactieve TV van 51,60 per maand, min 5 euro combivoordeel min 4 euro korting internet en interactieve tv, dus ik betaal 42.60 per maand.

Ik heb een mobiel abonnement TFT Bel Bundel 2015 2000/800 op hetzelfde adres en betaal daarvoor 27,19 min 11.33 euro 'korting zolang het abonnement loopt’ dus 15.86 per maand

Nu ga ik binnenkort verhuizen. Als het TV+Internet abonnement op mijn huidige adres moet blijven, maar ik op mijn nieuwe adres een KPN internet abonnement wil afsluiten, en ik mijn mobiel abonnement wil houden, hoe regel ik dit? Hoe zorg ik er voor dat mijn mobiel internet switcht van de combi met tv/internet op het oude adres, naar de combi met internet op het nieuwe adres? En hoe worden de kosten? Blijf ik 15.86 per maand betalen voor mijn telefoon abonnement? En hoeveel korting krijg ik op het nieuwe internet abonnement?

Bedankt alvast voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 14 November 2022, 10:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Probleempje82 

 

Wat je gaat betalen is afhankelijk van de internet snelheid die je nu hebt en op je nieuwe adres kan krijgen en hoeveel TV ontvangers je hebt en of je ook opnemen in je pakket hebt zitten.

Als je b.v. 50Mbit/s DSL hebt dan ga je daar € 44 voor betalen.

Voor 1 TV ontvanger zonder opnemen  betaal je € 10.

Samen € 54, dat is iets meer dan dat je nu betaald.

Opname pakket kost € 4,99 maar als je een extra TV ontvanger voor € 5 er bij neemt zit daar opnemen bij in, met 2 TV ontvangers (inclusief opnemen) wordt het € 59.

Je kan ook nog kiezen voor 6 maanden korting, een Philips 43” TV of Soundbar.

 

 

Als je nu genoeg hebt aan de data en belminuten van je Telfort mobiele abonnement dan zou je dat zo kunnen houden, voordeel van een oud Telfort abonnement is dat je de ongebruikte data en belminuten kan meenemen naar de volgende paar maanden, bij KPN vervalt dat.

Je “korting zolang het abonnement loopt” blijft intact ook al verhuis je naar een ander adres.

 

Als je een KPN abonnement met 3GB data en onbeperkt bellen kiest dan betaal je dit:

 

Hallo GeSp,

Bedankt voor je antwoord. Op mijn nieuwe adres wil ik alleen internet, dus dan zou ik uitkomen op 44 euro per maand (35 het eerste half jaar). Op het moment zit ik dus voor zowel mobiel abonnement als tv/internet bij KPN. Op de facturen staat inderdaad wel TFT bij beide. Klopt het dat ik op mijn nieuwe adres geen combivoordeel op mijn internet abonnement zal krijgen als ik mijn oude Telfort abonnement (nu wel via KPN) houd, of begrijp ik je verkeerd?

Maar ik lees dus dat de combivoordeel/hussel korting sowieso maar 2,50 zal zijn, in plaats van de 5 euro die ik nu krijg, dus op zich klinkt 44 voor internet en 15 euro voor mobiel nog niet zo verkeerd.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Probleempje82 

 

Dat klopt, je krijgt alleen Hussel voordeel als alles KPN is, voormalige Telfort of XS4ALL abonnementen tellen niet mee.

Je gaat dan i.d.d. die € 44 (€ 35 eerste half jaar) voor je 50 MBit/s internet abonnement en € 15 voor je 3GB en onbeperkt bellen mobiele abonnement betalen.

 

Het is hierbij wel handiger om eerst apart je mobiele abonnement te verlengen i.p.v. nieuw te bestellen als je het nummer wilt behouden.

Wat kosten of kortingen betreft maakt dat ook niet uit.

Reputatie 7
Badge +9

Goedenavond!

Op dit moment heb ik TFT Internet en Interactieve TV van 51,60 per maand, min 5 euro combivoordeel min 4 euro korting internet en interactieve tv, dus ik betaal 42.60 per maand.

Ik heb een mobiel abonnement TFT Bel Bundel 2015 2000/800 op hetzelfde adres en betaal daarvoor 27,19 min 11.33 euro 'korting zolang het abonnement loopt’ dus 15.86 per maand

Nu ga ik binnenkort verhuizen. Als het TV+Internet abonnement op mijn huidige adres moet blijven, maar ik op mijn nieuwe adres een KPN internet abonnement wil afsluiten, en ik mijn mobiel abonnement wil houden, hoe regel ik dit? Hoe zorg ik er voor dat mijn mobiel internet switcht van de combi met tv/internet op het oude adres, naar de combi met internet op het nieuwe adres? En hoe worden de kosten? Blijf ik 15.86 per maand betalen voor mijn telefoon abonnement? En hoeveel korting krijg ik op het nieuwe internet abonnement?

Bedankt alvast voor het meedenken!

 

Maar waarom moet je huidige abonnement op je “oude” adres blijven? Je kan gewoon een verhuisaanvraag doen en dan wordt op datum X je abonnement compleet met alles wat je nu hebt verhuisd naar het nieuwe adres.

Internet moet op het oude adres blijven omdat ik uit het huis vertrek maar mijn huisgenoot er blijft wonen.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Probleempje82, ik lees dat de community al flink wat advies heeft gegeven, met name over welk abonnement je het beste kunt nemen en wat te doen met het mobiele abonnement. 


Voor jouw nieuwe adres vraag je een internetabonnement aan en je laat het mobiele abonnement administratief verhuizen. Met het huidige abonnement doe je verder niets. Mocht het nodig zijn kan dit ook op de naam gezet worden van diegene die achterblijft. Dit doe je middels een contractovername