Beantwoord

Kan ik MB's delen met data sim en deze gebruiken in Spanje?

  • 24 May 2022
  • 3 reacties
  • 187 keer bekeken

Ik heb een unlimited abonnement voor mijn mobiel. Hiermee mag ik 25 gb in het buitenland gebruiken. Hier  naast heb ik een sim only abonnement voor data van 5 euro en 1 gb per maand. Nu mag ik op deze data sim gb's zetten van mijn mobiel abonnement.  Als ik hier nu 25 gb opzet kan ik dit dan gewoon in Spanje gebruiken of krijg ik dan een rekening voor het roamen in het buitenland. 

 

Update: vanaf 4 juli 2022 ontvang je een 50Gb EU bundel. Daarnaast kan je 50Gb delen met je huishouden.

icon

Beste antwoord door Hanna_ 26 May 2022, 17:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Kraay175,

Waar in de wereld kun je de belminuten en MB’s van jouw mobiele abonnement gebruiken zonder extra kosten? En wanneer heb je een Extra Bundel nodig? Hieronder vind je de tarieven in het buitenland van jouw mobiele abonnement. En lees je wat je moet doen om zorgeloos te appen, surfen, sms'en en bellen zonder onverwacht hoge telefoonrekeningen.

Binnen de EU 

In de hele EU app, surf en bel jij zonder extra kosten. Je hoeft geen Extra Bundel aan te zetten zodra jij de grens over gaat.

  • Vertrouwd vanuit je abonnement, zonder extra of hoge kosten
  • Gebruik je MB's voor werk of op vakantie zowel in Nederland als in de EU
  • MB's op? Dan wordt je internetsnelheid vertraagd, maar betaal je niet extra

Zo swerkt het binnen de EU

 

Buiten de EU

Ga je op reis buiten de EU? Zet dan een Extra Bundel aan om voordeliger te kunnen internetten, bellen en sms'en.

  • Kosten voor internetten, bellen en sms'en vallen niet binnen je abonnement
  • Met een Extra Bundel kun je 80% goedkoper internetten, bellen en sms'en
  • Zonder Extra Bundel betaal je per MB, minuut of sms

Zo werkt het buiten de EU

Dit is niet een antwoord op mijn vraag. Ik vraag of de 25 gb die ik op mijn 1 gb sim only zet gewoon kan worden gebruikt zonder extra kosten. Mijn unlimited abonnement daar kan ik in het buitenland kostenloos 25 gb van gebruiken. Ik vraag dus of dit ook zo is als ik op mijn data sim 25 gb zet ik dit ook kostenloos in het buitenland kan gebruiken en dus totaal over 2 abonnementen 50 gb in het buitenland kan gebruiken.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Kraay175, welkom. 

Op de webpagina over MB's delen staat het volgende: 

Kan ik ook MB's delen uit een buitenlandbundel?
Het is niet mogelijk om MB's te delen vanuit een extra aangeschafte buitenlandbundel. Gedeelde MB's uit je normale databundel zijn wel in heel de EU te gebruiken. Ben je Unlimited abonnee? Dan heb je maandelijks 50GB om te delen met anderen, deze MB's zijn ook in de hele EU te gebruiken.

Dus, ja: Je kan de gedeelde MB's in het buitenland gebruiken.