Beantwoord

Klacht nav 'overstap deal' voor mobiel ontvangen ná overstap met mobiel

  • 30 October 2022
  • 4 reacties
  • 103 keer bekeken

Beste lezer,

 

Onlangs ben ik overgestapt naar KPN Internet & TV. Dit heb ik telefonisch via de klantenservice gedaan. Tijdens het gesprek ook besloten om met mijn mobiele abonnement over te stappen, aangezien je dan meer voordeel zou hebben. Tot dusver super. Morgen op 31 okt gaan beide abonnementen in.

Maar dan nu. Afgelopen week heb ik mijn apparatuur voor KPN Internet & TV ontvangen. Ik open de doos, er zit een brief bij met als aanvang: De beste overstap deal OOIT. In deze brief zit een kortingscode voor het overstappen met je mobiele abonnement met een additionele 5 euro korting per maand! Die korting wil ik natuurlijk graag verwerkt hebben in mijn nieuwe abonnement wat morgen in gaat. Klantenservice gebeld: ‘Dat kan alleen als u een nieuw product afsluit’.

Mijn mobiele abonnement is nieuw en gaat pas morgen in, kunnen we dan niet op een andere manier dit aanbod erin verwerken? Ik stap mobiel over naar KPN, samen met Internet & TV. En dan krijg ik bij mijn apparatuur dit aanbod voor mobiel overstappen. Mosterd na de maaltijd? Bijna lullig. Ik vind dat KPN die korting in mijn mobiele abonnement moet verwerken. Ik ben namelijk overgestapt met mobiel, juist naar aanleiding van mijn overstap met Internet & TV!

 

Kan iemand mij hierin helpen/ondersteunen?

Alvast dank.

 

Vriendelijke groet,

Nicholas

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 2 November 2022, 14:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik dacht dat je vanaf ingangsdatum nog 2 weken bedenktijd hebt. Dus annuleren en opnieuw aanvragen misschien?

Tja dit is een beetje dubbel. Ik denk dat bij overstap naar kpn, deze bon bedoeld is om je ook voor mobiel over de streep te trekken. Nu heb je dat al direct gedaan en had deze folder in jou doos niet mogen zitten. Zo heb ik vorig jaar een mail gehad met code voor 5 euro korting en die verliep op de 31ste. De 1e van de volgende maand mocht ik verlengen. Pis je naast de pot dus.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Nicholas en welkom op ons forum!  Leuk dat je de overstap naar ons maakt. Maar ik snap heel goed dat je juist optimaal gebruik van het aanbod wilt maken, dus het aanbod dat je bij ontvangst van je pakket kreeg. 

We denken hier op het forum graag met je mee, zoals je ziet. Ben je verder gekomen met de tips en suggesties hierboven? Het klopt inderdaad dat je altijd 14 dagen bedenktijd hebt. Via het forum kunnen we helaas geen abonnementen aanpassen naar andere acties. Als je er nog niet uit gekomen bent, dan raad ik je aan om even te bellen met onze klantenservice. Dat doe je via het gratis nummer 0800-0402. Mijn collega helpt je dan meteen verder.

Hoi @Alexandra @Jeroen Ruiter @kevster ,

 

Ten eerste ontzettend dank voor jullie reacties. Ik heb inmiddels een (klachten)formulier ingevuld.

@kevster Annuleren en opnieuw afsluiten lijkt mij op zo'n laat moment geen goed idee. Mijn nummer wordt via nummerbehoud namelijk ook overgezet en dan ben ik straks niet bereikbaar, dit is te kortdag en kon de klantenservice ook niet garanderen qua goede afloop. En inmiddels heb ik al de nieuwe telefoon in gebruik die ik met de overstap ook nog eens via KPN heb aangeschaft, die al 3 weken geleden binnenkwam (heel fijn overigens).

Tja @Alexandra fijn dat je meedenkt, maar het is exact dat nummer wat ik heb gebeld, waar ik te horen kreeg dat ik een nieuw product moest afsluiten. Annuleren en opnieuw bestellen zou niet goed aflopen. Veel andere opties leken er niet te zijn, bij deze medewerker in ieder geval…

En dan komen we bij @Jeroen Ruiter , het zou toch wel een erg onnodige vervelende start zijn bij KPN op deze manier. Maar goed, ik wacht de reactie op mijn klacht nog even af. Hopelijk hoef ik de pot er niet bij te pakken om er vervolgens naast te pissen ;-). 

 

We gaan het zien, nogmaals dank voor jullie reacties!

Vriendelijke groeten, Nicholas