Beantwoord

KPN Compleet behouden bij overstap naar Solcon

  • 1 September 2019
  • 11 reacties
  • 1527 keer bekeken

Ik woon in een buitengebied, hier is nu alleen een oud en langzaam koper netwerk van KPN. Via Glasdraad ga ik binnenkort over naar Glasvezel. Ik heb gekozen voor KPN dochter Solcon als nieuwe provider. KPN is niet op dit glasvezelnetwerk, dus ik moet weg bij KPN. Al onze Telecom diensten nemen wij af van KPN. (Internet, TV, Digitenne en mobiel) Ik wil via Solcon graag de KPN compleet pakket behouden, zo niet dan zal ik ook voor onze mobiele abonnementen en voor TV onderweg (Digitenne) een andere provider gaan kiezen.
Kan dit opgelost worden? Ik ben niet de enige KPN klant die dit overkomt.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 3 September 2019, 12:45

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
KPN levert geen diensten via dat glasvezelnetwerk en er is ook geen "Solcon compleet" beschikbaar.
Je zult dus het gratis TV pakket niet meer hebben. Als je meerdere mobiele abonnementen hebt dan behoudt je wel de andere KPN Compleet voordelen.

Ik ben ook benieuwd welk alternatief je zult vinden voor televisie onderweg. Digitenne is op dat vlak namelijk de enige aanbieder en anders zal je via mobiel Internet televisie moeten gaan kijken.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Albert R Als eerste is het mooi om te horen dat je kunt overgaan op glasvezel. Dat lijkt me een bijzonder fijn vooruitzicht. Voor wat betreft KPN Compleet heeft Wjb volledig gelijk, ben ik bang. Er is geen Compleet-voordeel mogelijk op deze manier. Solcon is weliswaar een dochter, maar ook een zelfstandige dochter met haar eigen acties en aanbiedingen. Als je meerdere mobiele abonnementen hebt blijven de andere voordelen wel actief.
Hallo Bart. Even controleren of ik het goed begrijp: Ik ga straks met Internet en TV over naar Solcon. Als ik onze twee mobiele abonnementen bij KPN houdt, blijft Digitenne voor onderweg op de boot dan gratis? En blijven de onderlinge gesprekskosten gratis en verdubbelt het dataverbruik ook net als bij KPN Compleet? Zo ja hoe moet ik dat dan regelen? Groet Albert R.
Een voordeel van solcon je kan je KPN email houden.
Als ik onze twee mobiele abonnementen bij KPN houdt, blijft Digitenne voor onderweg op de boot dan gratis?

Nee, bij Solcon kan je niet een Digitenne bijhuren voor € 5 per maand. Dan moet je voor één Digitenne-ontvanger écht een los abo nemen à € 17 per maand met een jaarabonnement.
Je Digitenne is nu ook niet gratis; je betaalt € 5 per maand voor de ontvanger.

En blijven de onderlinge gesprekskosten gratis en verdubbelt het dataverbruik ook net als bij KPN Compleet?

Alleen je mobielen blijven bij KPN. Met die kun je dus onderling gratis bellen. Niet met/naar de vaste telefoon (Solcon). De verdubbeling van Data vervalt aangezien je geen vast internet van KPN meer hebt. Je hebt alleen € 5 korting per maand (v.a. 2 mobiele KPN abonnementen).
Verder uiteraard nog MB's delen tussen je KPN mobiel nummers.

https://www.kpn.com/compleet.htm
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Albert R Peter legt precies uit hoe het zit. Ik kan er niets meer aan toevoegen. Is alles duidelijk zo?
Ja Bart en Peter, het is duidelijk, maar niet bevredigend. Ik raak mijn gratis Digitenne abonnement (€17,00 per maand) en mijn verdubbeling van Mobiele data kwijt. Terwijl ik via Solcon wel KPN klant blijf. Dit is zeer teleurstellend en drijft mij op kosten. Ik ben al ruim 40 jaar klant van PTT Telecom/KPN. KPN biedt mij nu alleen de mogelijkheid om via dochter Solcon op Glasvezel over te gaan. Financieel wordt ik hiervoor afgestraft. Groet, Albert R
Ik woon in een buitengebied, hier is nu alleen een oud en langzaam koper netwerk van KPN. Via Glasdraad ga ik binnenkort over naar Glasvezel. Ik heb gekozen voor KPN dochter Solcon als nieuwe provider. KPN is niet op dit glasvezelnetwerk, dus ik moet weg bij KPN. Al onze Telecom diensten nemen wij af van KPN. (Internet, TV, Digitenne en mobiel) Ik wil via Solcon graag de KPN compleet pakket behouden, zo niet dan zal ik ook voor onze mobiele abonnementen en voor TV onderweg (Digitenne) een andere provider gaan kiezen.
Kan dit opgelost worden? Ik ben niet de enige KPN klant die dit overkomt.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste Albert, je staat inderdaad niet alleen in deze vraag. We mogen dan wel emailadressen behouden maar het zou toch fijner zijn als voormalig vaste KPN compleet klanten hun pakketvoordeel mee kunnen nemen uiteraard met de toevoeging van een wat hogere prijs voor de glasvezel. Eigelijk is het gewoon dom dat het niet wordt aangeboden. Na een jaar kunnen we gewoon weer naar KPN. Is een gewoon veel onnodige overlast en kostenpost voor de klanten van KPN. Misschien wel genoeg om bij een goed aanbod van een nieuwe partij na dat eerste jaar zowel Solcon als KPN te verlaten. Maar ja wie weet wordt de klantenservice nog op tijd wakker.
Tja, ik ga ook geen €17,00 per maand voor Digitenne betalen. Dan maar een goedkope andere ontvanger aanschaffen en onderweg alleen naar de Free to Air zenders kijken. Ongeveer 20 jaar Digitenne gehad in aanvulling op onze vaste TV aansluiting, dat was inbegrepen in ons abonnement. Daar komt helaas een eind aan. KPN lijkt wel van zijn klanten af te willen!? Veel watersporters zijn mij dit jaar al succesvol voorgegaan naar de Free to Air zenders.
Reputatie 7
Badge +24
@Pre glasvezelaar buitengebied schreef:
"Na een jaar kunnen we gewoon weer naar KPN."

Hoe kom je daarbij? Als KPN nu niet beschikbaar is op je glasvezelnetwerk, dan is dat over een jaar nog zo. KPN levert niet op netwerken van een ander. Het word je soms wel voorgespiegeld ja. Maar als men dat zegt, dan staat men gewoon te liegen. Na een jaar verloopt je contract met solcon. En zou je dus in theorie over kunnen stappen. Maar een alternatief zal er niet zijn. KPN niet, en "een nieuwe partij" ook niet.
Op dit moment wordt het glasvezel netwerk door Glasdraad uitgerold. Solcon is provider op dit netwerk, KPN is dat niet. Wij gaan dus snel over van koper naar glasvezel.

Reageer