Beantwoord

KPN Unlimited: 50 GB zelf én 50 GB delen?

  • 6 November 2022
  • 13 reacties
  • 273 keer bekeken

Omdat zoonlief voor stage naar buitenland gaat en hij een mini router meeneemt, is ons gisteren geadviseerd voor 6 euro per maand een abonnement met uitsluitend 1gb data te kopen. Met mijn unlimited abonnement en thuis ook alles van kpn zou ik dan zelf 50 GB per maand ontvangen én 50 GB kunnen delen.

Nu ik in de app delen inschakel krijg ik als melding ‘je deelt elke maand de hele databundel van je abonnement’ 

Dit roept bij mij nu de vraag op of dat wat ons is verteld wel klopt of dat ik nu dus zelf geen mb meer heb omdat ik alles met zoon heb gedeeld. 
 

 

icon

Beste antwoord door Edu2020 6 November 2022, 12:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Als je unlimited hebt gaat er van je eigen bundel niets af. Die 50 gb gaat elke maand naar je zoon en zelf heb je maandelijks 50gb te besteden in een EU land. In NL heb je dagelijks 10gb en als dat te weinig is kan je eventueel gratis gb’s bijbestellen.

Dus toch zoals men me in de kpn shop vertelde. De vermelding in de app zette me echt even op het verkeerde been

 

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy

Tja, je kan elke maand 50 GB delen met iedereen op je adres (gaat niet ten koste van je eigen gebruik bij unlimited). Alleen, …. alles gaat naar je zoon. 

Je kunt dus niks meer delen naar anderen in  je huishouden.

Dat is hoe je die melding bij het gevarendriehoekje moet lezen.

De aanvulling van PeterG maakt het antwoord compleet.

Ik vind alleen die aanbieding van 6 euro voor 1 gb per maand aan de lage kant. Zo’n abonnement vind ik niet terug op de KPN website maar misschien zie ik iets over het hoofd of heb je een goede aanbieding gehad.

Is normaal 11 euro (puur een Sim kaart met 1 GB dus geen beltegoed) omdat we alles thuis van kpn hebben, krijgen we 5 euro korting en dys betaal je 6 per maand 

Dank je wel @Diano1977 . Ik wist niet dat zoiets bestaat, een sim zonder beltegoed.  Weer wat geleerd.

Data sim bestaat al best lang. Lastig te vinden op de site. Mobiel - toestellen . Daar bovenaan Mobiel internet. 

https://shop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/

Zo'n nummer begint met 097. 

@Edu2020

Hallo @PeterG , @Edu2020 en @Diano1977 het kost slechts €5 per maand als je al andere diensten van KPN hebt, het kost €6 per maand als je maandelijks opzegbaar neemt.

 

Hallo @PeterG @Edu2020 en @JanD 

zoonlief zit inmiddels in Oostenrijk. Het werkt maar hij heeft na 1 dag al een bericht te pakken dat hij 50% van zijn data heeft verbruikt. Als ik het verbruik dan check dan is dat 500mb dus de helft van het ‘eigen’ tegoed van 1 GB dat bij het gekochte simkaartje hoort. Nu heb ik via de app geregeld dat er maandelijks 50 Gb met dat kaartje gedeeld wordt. Hij krijgt dat echter dus niet te zien dus lijkt erop dat het niet werkt en hij dus alleen zijn eigen 1 gb heeft.

iemand een idee hoe dit op te lossen of wordt die 50gb vanzelf zichtbaar als  zijn 1gb op is. Ik hoor het graag want internet is belangrijker dan eten en  drinken voor deze puber dus stress in de tent 😂

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij komt die 50 GB in een aparte bundel terecht die pas aangesproken word als de eigen bundel op is.

Daar hoopte ik al een beetje op. 🤞🏻 Dat het dat is en we dus geen extra kosten krijgen 

Reputatie 7
Badge +24

Extra kosten krijgt hij sowieso toch al niet. De verbinding word gewoon naar heel heel heel heel langzaam gezet.

Behalve als die op zee of op een veerpont 4G gebruikt. Dat kost geld tot 60 euro dacht ik. Daarna valt de verbinding weg.

 

Hij zou in zijn MijnKPN app iets moeten kunnen zien als 'extra bundel' ofzo. In ieder geval gaat het, zoals Nick al opmerkt, aansluitend op zijn eigen bundel.