Vraag

MB delen niet mogelijk met 0970 nummer?

  • 9 May 2022
  • 33 reacties
  • 674 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb een KPN mobiel abonnement. Mijn vrouw heeft telefoon met een KPN Pre-paid nummer waar nu, na omzetting van XS4ALL naar KPN, een nieuw Mobiel Internet kaart in is geplaatst. 

Ik zie dat het mogelijk is om MB's te delen. Beide telefoons staan in MijnKPN. De telefoon van mijn vrouw staat er twee keer in, één keer met haar mobiele nummer, één keer met het 0970 nummer.

Bij "Bekijk uw voordelen” staat alleen mijn internet en mijn mobiel. Ik begrijp dat ik via deze link (https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm) het 0970 nummer moet toevoegen. Dat heb ik gedaan, maar als ik op de knop "Check aanmelding” klik, lijkt er niets te gebeuren. Ik zie weer hetzelfde invulscherm.

Soms wordt ik doorgesluisd naar een "Hulp met je aanmelding” scherm en dan kom ik niet verder. 

Ik kan nergens zien of het nu gelukt is. MB's delen lukt nog steeds niet. In de App kan ik bij MB's delen alleen maar doneren aan instanties en niet in mijn huishouden.

Doe ik iets fout?

Minne

-Nu al heimwee naar XS4ALL-

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Heeft je vrouw in haar mobiele telefoon een 097 nummer? Daar zou helemaal niet mee gebeld moeten kunnen worden. Die zijn Data only voor bijvoorbeeld een tablet of in een auto.

En… kpn prepaid is er niet eens met 097...

Reputatie 4
Badge +3

Heeft je vrouw in haar mobiele telefoon een 097 nummer? Daar zou helemaal niet mee gebeld moeten kunnen worden. Die zijn Data only voor bijvoorbeeld een tablet of in een auto.

En… kpn prepaid is er niet eens met 097...

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Ze heeft een KPN prepaid (06-nummer). De telefoon is een dual SIM, waar bij XS4ALL een Mobiel Internet Sim (Data only) in is gestopt voor de internet verbinding (1GB gratis data). Na omzetting naar KPN kregen we een nieuw Mobiel Internet SIM kaartje (0970-nummer) die de XS4ALL SIM-kaart vervangt. 

Nu probeer ik de de MB's van mijn abonnement met haar te delen, voor geval 1GB niet voldoende mocht zijn. 

Aha! Ik begrijp dus dat ze voor bellen en sms KPN Prepaid gebruikt via sim1.

En via sim2 een Data sim (vh xs4all) heeft voor het internet.

Hoogst ongebruikelijk. Vandaar dat ik het dus niet snapte.

Het MB's delen van een 06 abo naar een data only (0970 dus) zou moeten kunnen mijns inziens.

Meld je het nummer wel aan zonder +31? (!)

Helaas ben (kom) ik er niet achter hoe MB's te delen zijn van een bel-abonnement náár een DATA ONLY abonnement. Ik kom op diverse infopagina's maar dat staat er niet bij. Lastige is dat DATA ONLY 12 cijfers in het nummer heeft en geen 10 zoals belnummers.

Ik heb o.a. hier gekeken

https://www.kpn.com/hussel/voordelen/mbs-delen.htm

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hoe-werkt-mbs-delen.htm

https://www.google.com/search?q=mb+delen+met+data+only+kpn

Reputatie 4
Badge +3

Bedankt voor je reactie.

Bij XS4ALL was dat niet zo ongebruikelijk. Ik ken een aantal (oud XS4ALL abonnees) die dat hebben. Ook bij de KPN kan je dat doen.

De Data Sim kun je in een oude telefoon stoppen of in een dongel. Hier kun je een SSID instellen en daarmee kun je een aantal apparaten een Wifi verbinding laten maken om onderweg toch internet te hebben.

Met een dual SIM telefoon is het nog gemakkelijker, dan heb je geen extra apparaat nodig. 

Het 0970 nummer kun je gewoon ingeven. Het invulveld accepteert 10 en 12 cijferige nummers. Dat werkt dus. Het vreemde is, als ik op "Check aanmelding” druk, lijkt er niks te gebeuren. Meestal krijg je hetzelfde formulier weer (zonder een melding) of je wordt doorgesluisd naar een pagina "Hulp met je aanmelding”. Hier staat dat je mogelijk al aangemeld bent of dat je onjuiste gegevens hebt ingevuld. Zeer onduidelijk allemaal.

De links die je noemt, had ik ook al bekeken. Maar nergens enigszins relevante informatie (althans ik heb het niet kunnen vinden).

 

Het is erg frustrerend allemaal. Vandaar mijn heimwee naar XS4ALL….

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @MinneH. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Ik zie dat je jouw gegevens al hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel, dus ik heb het gelijk voor je nagekeken. Ik heb zojuist het 0970 nummer toegevoegd aan jouw Hussel huishouden. Als het goed is kan jouw vrouw nu al MB's delen😊

Reputatie 4
Badge +3

Dank je wel @Vikash, het werkt nu.

Blijft natuurlijk wel de vraag waarom ik hiervoor een behulpzame KPN-er nodig heb. Het moet online toch ook lukken?

Ik probeer dat op pagina https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm te doen. Iedere keer als ik de (juiste) gegevens invul en op de knop “Check aanmelding” druk, dan worden de invulvelden weer leeg gemaakt, zonder enige verder informatie.

Of ik doe iets fout , dan verwacht ik een duidelijke melding wat er mis is. 

Of is het een fout bij KPN, en dan zou er ook een duidelijke melding moeten komen. Indien het laatste het geval is, hoop ik dat de KPN dat snel oplost.

NB ik kom van XS4ALL, ik heb gezocht, maar nog steeds geen idee wat Hussel is en waarom ik dat nodig zou hebben. Al mijn producten staan in MijnKPN. Dat moet toch voldoende zijn? 

Reputatie 3
Badge

Sorry ik heb precies hetzelfde probleem met de mobiele kaart met 1 Gb data. Daarmee lukt het niet de Gb te delen. Zou je voor mij ook kunnen kijken. Alle gegevens staan in mijn profiel. 2 nummers werken wel.

 

Hoi @MinneH. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Ik zie dat je jouw gegevens al hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel, dus ik heb het gelijk voor je nagekeken. Ik heb zojuist het 0970 nummer toegevoegd aan jouw Hussel huishouden. Als het goed is kan jouw vrouw nu al MB's delen😊

 

@MinneH :  Werkt het nu wel bij jou? Want mijn collega heeft jou toegevoegd.  

Je hebt in je profiel een klantnummer staan.  Klopt dit klantnummer? Want ik vind jou wel terug maar dan met een andere nummer. 

Reputatie 3
Badge

@MinneH :  Werkt het nu wel bij jou? Want mijn collega heeft jou toegevoegd.  

Je hebt in je profiel een klantnummer staan.  Klopt dit klantnummer? Want ik vind jou wel terug maar dan met een andere nummer. 

Ik ga mijn klantnummer aanpassen, dit is denk mijn TV abonnement. Maar ik moet het even opzoeken.
maar het nummer dat eindigt op 305 werkt helaas nog niet.

Reputatie 3
Badge

@MinneH :  Werkt het nu wel bij jou? Want mijn collega heeft jou toegevoegd.  

Je hebt in je profiel een klantnummer staan.  Klopt dit klantnummer? Want ik vind jou wel terug maar dan met een andere nummer. 

Ik heb mijn klant nummer aangepast !

Maar het 0970 nummer dat eindigt op 305 werkt helaas nog niet met Mb`s delen.

Ik hoor graag of jullie dit kunnen aanpassen.

Reputatie 3
Badge

@MinneH :  Werkt het nu wel bij jou? Want mijn collega heeft jou toegevoegd.  

Je hebt in je profiel een klantnummer staan.  Klopt dit klantnummer? Want ik vind jou wel terug maar dan met een andere nummer. 

Ik heb mijn klant nummer aangepast !

Maar het 0970 nummer dat eindigt op 305 werkt helaas nog niet met Mb`s delen.

Ik hoor graag of jullie dit kunnen aanpassen.

Maar het 0970 nummer dat eindigt op 305 werkt helaas nog niet met Mb`s delen.

Misschien wil je ook kijken naar mijn 2e vraag kijken, zie mijn profiel.

Zou heel fijn zijn. 

Reputatie 4
Badge +3

@MinneH :  Werkt het nu wel bij jou? Want mijn collega heeft jou toegevoegd.  

Je hebt in je profiel een klantnummer staan.  Klopt dit klantnummer? Want ik vind jou wel terug maar dan met een andere nummer. 

Ik ga mijn klantnummer aanpassen, dit is denk mijn TV abonnement. Maar ik moet het even opzoeken.
maar het nummer dat eindigt op 305 werkt helaas nog niet.

@Erwin_ Zoals ik al geantwoord heb aan @Vikash, werkt het nu wel. Zie een aantal berichten terug. Ik heb daarin ook nog een aantal problemen aangestipt. Ik zou het op prijs stellen als daar ook een reactie op komt.

De hele omzetting van XS4ALL naar KPN vind ik verwarrend. Als ik het goed begrijp heb ik nog steeds een XS4ALL abonnement (ik kan bv de XS4ALL helpdesk bellen, e-mail adressen zijn er nog - gelukkig, etc) waarbij nu gebruik gemaakt wordt van de KPN infrastructuur. Ik heb ook een KPN abonnement nummer gekregen. Als er om een abonnementsnummer gevraagd wordt dan weet ik niet of ik het XS4ALL of het KPN nummer moet invullen. In dit geval heb ik mijn XS4ALL nummer gebruikt (zoals je dat ook moet intoetsen als je de XS4ALL helpdesk belt). 

Reputatie 3
Badge

@MinneH :  Werkt het nu wel bij jou? Want mijn collega heeft jou toegevoegd.  

Je hebt in je profiel een klantnummer staan.  Klopt dit klantnummer? Want ik vind jou wel terug maar dan met een andere nummer. 

Ik ga mijn klantnummer aanpassen, dit is denk mijn TV abonnement. Maar ik moet het even opzoeken.
maar het nummer dat eindigt op 305 werkt helaas nog niet.

@Erwin_ Zoals ik al geantwoord heb aan @Vikash, werkt het nu wel. Zie een aantal berichten terug. Ik heb daarin ook nog een aantal problemen aangestipt. Ik zou het op prijs stellen als daar ook een reactie op komt.

De hele omzetting van XS4ALL naar KPN vind ik verwarrend. Als ik het goed begrijp heb ik nog steeds een XS4ALL abonnement (ik kan bv de XS4ALL helpdesk bellen, e-mail adressen zijn er nog - gelukkig, etc) waarbij nu gebruik gemaakt wordt van de KPN infrastructuur. Ik heb ook een KPN abonnement nummer gekregen. Als er om een abonnementsnummer gevraagd wordt dan weet ik niet of ik het XS4ALL of het KPN nummer moet invullen. In dit geval heb ik mijn XS4ALL nummer gebruikt (zoals je dat ook moet intoetsen als je de XS4ALL helpdesk belt). 

Mb s de werkt , bedankt !!!

@MinneH :  Werkt het nu wel bij jou? Want mijn collega heeft jou toegevoegd.  

Je hebt in je profiel een klantnummer staan.  Klopt dit klantnummer? Want ik vind jou wel terug maar dan met een andere nummer. 

Ik ga mijn klantnummer aanpassen, dit is denk mijn TV abonnement. Maar ik moet het even opzoeken.
maar het nummer dat eindigt op 305 werkt helaas nog niet.

@Erwin_ Zoals ik al geantwoord heb aan @Vikash, werkt het nu wel. Zie een aantal berichten terug. Ik heb daarin ook nog een aantal problemen aangestipt. Ik zou het op prijs stellen als daar ook een reactie op komt.

De hele omzetting van XS4ALL naar KPN vind ik verwarrend. Als ik het goed begrijp heb ik nog steeds een XS4ALL abonnement (ik kan bv de XS4ALL helpdesk bellen, e-mail adressen zijn er nog - gelukkig, etc) waarbij nu gebruik gemaakt wordt van de KPN infrastructuur. Ik heb ook een KPN abonnement nummer gekregen. Als er om een abonnementsnummer gevraagd wordt dan weet ik niet of ik het XS4ALL of het KPN nummer moet invullen. In dit geval heb ik mijn XS4ALL nummer gebruikt (zoals je dat ook moet intoetsen als je de XS4ALL helpdesk belt). 

Ja. Ik snap de verwarring.

Je XS4All abo is in ons systeem geïntegreerd. Om iets in ons systeem te krijgen heb je een uniek klantnummer nodig.  Die is tijdens de integratie aangemaakt en dit is dus het nummer waarmee je vanaf nu bij KPN bekend staat.   Bij het aanmaken van  een MijnKPN omgeving is dit nummer vereist.  Het is het nieuwe ‘kapstokje’ waaronder jouw abonnement hangt. 

De helpdesk blijft bestaan zoals die was.  Deze collega's kunnen zowel in de ‘oude’ XS4All omgeving als in de nieuwe KPN omgeving. 

Ik verwacht als de hele integratie is uitgerold en afgerond dat dan de XS4All systemen langzaam uit gefaseerd gaan worden en je daarna dus als leidraad je nieuwe klantnummer zult gaan gebruiken. Voorlopig gebruiken ze bij de telefonische helpdesk nog je XS klantnummer. 

 

@MinneH :  Werkt het nu wel bij jou? Want mijn collega heeft jou toegevoegd.  

Je hebt in je profiel een klantnummer staan.  Klopt dit klantnummer? Want ik vind jou wel terug maar dan met een andere nummer. 

Ik ga mijn klantnummer aanpassen, dit is denk mijn TV abonnement. Maar ik moet het even opzoeken.
maar het nummer dat eindigt op 305 werkt helaas nog niet.

@Erwin_ Zoals ik al geantwoord heb aan @Vikash, werkt het nu wel. Zie een aantal berichten terug. Ik heb daarin ook nog een aantal problemen aangestipt. Ik zou het op prijs stellen als daar ook een reactie op komt.

De hele omzetting van XS4ALL naar KPN vind ik verwarrend. Als ik het goed begrijp heb ik nog steeds een XS4ALL abonnement (ik kan bv de XS4ALL helpdesk bellen, e-mail adressen zijn er nog - gelukkig, etc) waarbij nu gebruik gemaakt wordt van de KPN infrastructuur. Ik heb ook een KPN abonnement nummer gekregen. Als er om een abonnementsnummer gevraagd wordt dan weet ik niet of ik het XS4ALL of het KPN nummer moet invullen. In dit geval heb ik mijn XS4ALL nummer gebruikt (zoals je dat ook moet intoetsen als je de XS4ALL helpdesk belt). 

Mb s de werkt , bedankt !!!

Goed om te lezen @Mr. TM !

Reputatie 4
Badge +3

Bedankt @Erwin_ . Ik zal mijn KPN klantnummer ook in mijn profiel opnemen.

Zou je (of een collega van je) ook nog willen reageren op mijn andere punten? Ik zal ze hier nog even herhalen:

Blijft natuurlijk wel de vraag waarom ik hiervoor een behulpzame KPN-er nodig heb. Het moet online toch ook lukken?

Ik probeer dat op pagina https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm te doen. Iedere keer als ik de (juiste) gegevens invul en op de knop “Check aanmelding” druk, dan worden de invulvelden weer leeg gemaakt, zonder enige verder informatie.

Of ik doe iets fout , dan verwacht ik een duidelijke melding wat er mis is. 

Of is het een fout bij KPN, en dan zou er ook een duidelijke melding moeten komen. Indien het laatste het geval is, hoop ik dat de KPN dat snel oplost.

NB ik kom van XS4ALL, ik heb gezocht, maar nog steeds geen idee wat Hussel is en waarom ik dat nodig zou hebben. Al mijn producten staan in MijnKPN. Dat moet toch voldoende zijn? 

Hoi @MinneH . Is het gelukt om een MijnKPN id aan te maken?  Zo ja: Is het daarna ook gelukt om jouw nieuwe klantnummer daarin te koppelen?

Als dit gelukt is en je bent ingelogd kun je hier voor jezelf controleren of je recht hebt op voordelen.  KPN beloont klanten die meerdere diensten afnemen. 

Bij jou staan die actief. Je hoeft dus niets meer zelf aan te melden. In je MijnKPN omgeving kun je precies zien welke voordelen voor jou gelden. 

Ik vermoed dat jij momenteel een verkeerd klantnummer gebruikt want ik kan jou alleen vinden op je postcode en huisnummer.  Je noemt een KPN klantnummer in je profiel dat niet overeen komt met het klantnummer wat ik hier van jou heb.

Op 26-4 is er een e-mail naar jou gestuurd. Hierin staat het correcte klantnummer. (eindigend op 343)

Reputatie 4
Badge +3

@Erwin_ In MijnKPN staat het goede klantnr (eindigend of 343) bij Profiel - Privacy instellingen. Ik kan nu zien welke voordelen voor mij gelden, incl Onderling MBs delen, nadat een vriendelijk collega van jou daar voor gezorgd heeft.

Daar gaat het mij dus niet om. De problemen die ik meldde (ingevulde velden op de webpagina, die leeggemaakt worden zonder melding, enfin, lees mijn post hierover nog maar eens zorgvuldig) waren vóórdat ik de voordelen heb gekregen door jouw collega en ik zelf dat probeerde te doen.

Ik ben goed thuis in ict en ik concludeer dat hier iets niet klopt aan de kant van KPN.

Dat kan ik niet reproduceren, @MinneH .  Daarvoor zijn er te veel variabelen.

Als er generiek iets stuk was aan dat proces zouden we nu overspoeld zijn door meldingen. Dat is niet het geval.  Ik kan dus heel lastig (of eigenlijk niet) inschatten wat daar is misgegaan.

Het zou kunnen dat er bij jou iets niet goed in de systemen stond. Dat kan ik onmogelijk achterhalen. In zo'n geval probeer ik zo pragmatisch mogelijk te handelen.  Als ik het goed begrijp werkt het nu naar behoren?

Reputatie 4
Badge +3

Dat kan ik niet reproduceren, @MinneH .  Daarvoor zijn er te veel variabelen.

Als er generiek iets stuk was aan dat proces zouden we nu overspoeld zijn door meldingen. Dat is niet het geval.  Ik kan dus heel lastig (of eigenlijk niet) inschatten wat daar is misgegaan.

Het zou kunnen dat er bij jou iets niet goed in de systemen stond. Dat kan ik onmogelijk achterhalen. In zo'n geval probeer ik zo pragmatisch mogelijk te handelen.  Als ik het goed begrijp werkt het nu naar behoren?

Hoi @Erwin_ . IK kan me voorstellen dat sommige dingen moeilijk reproduceerbaar zijn. 

In een andere topic lees ik dat iemand anders hetzelfde probleem, waarbij, volgens de KPN medewerker, een verkeerd telefoonnummer is ingevuld.

Hoewel ik het een aantal maal heb geprobeerd en zorgvuldig het nummer heb ingevuld, sluit ik niet uit dat ik wat verkeerds heb gedaan.

Waar het mij echter om gaat is dat je het enige wat er gebeurd, is dat de invulvelden leeg gemaakt worden. Dat is het. Je mag toch een begrijpelijke melding verwachten.

En misschien kan het niet ingevuld worden omdat ik een 0970 nummer gebruik?

 

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb het net nog even weer geprobeerd, eerst met een foutief nummer, daarna met het goede nummer dat al aangemeld is. Nu wordt ik goed doorverwezen naar deze pagina https://www.kpn.com/compleet/aanmelden/aanmelden-nog-niet-mogelijk.htm

Dus dat lijkt nu goed te gaan.

De enige opmerking die ik nog zou kunnen maken is dat het voor het systeem toch wel duidelijk moet zijn welke situatie van toepassing is en alleen die specifieke melding te maken ipv een pagina met vier verschillende mogelijkheden.

Goedemorgen,

Hier hetzelfde probleem, nieuwe SIM ontvangen na omzetting van XS4ALL naar KPN 0970 nummer, het nummer is toegevoegd en zichtbaar in de app maar ik kan geen MB’s delen met mijn nieuwe nummer.  

Met vriendelijke groet,

Mark

Hoi @Mark81 . Ik heb het nummer toegevoegd aan je huishouden.

Laat je weten of het nu wel werkt? 

Hoi @Erwin_ 

Het werkt, bedankt!

 

Hier hetzelfde probleem, nieuwe data SIM ontvangen met KPN 0970 nummer, het nummer is toegevoegd en zichtbaar in de app maar ik kan geen MB’s delen met mijn nieuwe nummer.  

Met vriendelijke groet,

Arthur