MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Goedemorgen @Marcia_ ,

Ik krijg het nummer niet aangemeld bij KPN compleet. Ik heb mijn adres ingevuld bij mij  profiel.

Groetjes Dettie 

Reputatie 7
Badge +30

@Nei en @happinezreshma het lijkt erop dat jullie ‘aanvraag’ voor het aanzetten van de voordelen nog niet verwerkt is. Wellicht dat wij een achterstand hebben, ik vraag dit na!

 

@Dettie welk 06-nummer is die van je man? Wil je zijn nummer onder ‘persoonlijke opmerkingen’ in je profiel zetten? Ik zie wel een aantal gekoppelde 06-nummers, maar ik moet dan wel even weten welke de juiste is natuurlijk 🙂.

 

@Marcia_ het nummer staat bij de opmerkingen. Bedankt alvast voor je hulp.

Hoi

Mijn vriend en ik zijn 1 huishouden maar toch krijgen we onze mb's niet gedeeld.  We komen steeds op meer informatie voor mb's delen.   En huishouden aanmelden maar dat is al 10x  gebeurd inmiddels. 

Hoe kunnen we dit oplossen.  We snappen  er niks van.  

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het doorgeven van je telefoonnummer @Dettie! Ik heb even meegekeken en zag dat de meeste producten niet meer KPN Compleet geregistreerd stonden. Daarom heb ik alle producten opnieuw gekoppeld. Iedereen is nu weer netjes KPN Compleet geregistreerd. Het is vanaf nu weer mogelijk om MB's met elkaar te delen. Het kan zijn dat meerdere 06-nummers een sms ontvangen met daarin de bevestiging van de nieuwe registratie. Die sms mogen jullie negeren. 

 

Heeft u de telefoon na het aanmelden al een keer opnieuw opgestart?

Heeft u de telefoon na het aanmelden al een keer opnieuw opgestart?

Nee wel meerdere keren uitgelogd en weer ingelogd.  We zullen het proberen.  

Ik ben benieuwd

Reputatie 7
Badge +17

Hi @AnjaAnja06! Welkom hier op ons KPN Forum. Ik heb jouw topic even samengevoegd met dit topic dat gaat over MB's delen. Ik ben benieuwd of het opnieuw opstarten van je mobiele telefoon de oplossing biedt. Goede tip @Jeroen Ruiter!  Zo niet, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee! 

Hi @AnjaAnja06! Welkom hier op ons KPN Forum. Ik heb jouw topic even samengevoegd met dit topic dat gaat over MB's delen. Ik ben benieuwd of het opnieuw opstarten van je mobiele telefoon de oplossing biedt. Goede tip @Jeroen Ruiter!  Zo niet, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee! 

Ingevuld.  Aan en uit zetten werkt niet helaas. 

Hi @AnjaAnja06! Welkom hier op ons KPN Forum. Ik heb jouw topic even samengevoegd met dit topic dat gaat over MB's delen. Ik ben benieuwd of het opnieuw opstarten van je mobiele telefoon de oplossing biedt. Goede tip @Jeroen Ruiter!  Zo niet, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee! 

Ingevuld.  Aan en uit zetten werkt niet helaas. 

 Wij zijn overgezet vanuit Telfort.  Lees nu pas dat het daarom niet kan.  Dit staat niet echt duidelijk vermeld moet ik zeggen. 

Als u vanuit Telfort komt, heb ik begrepen dat u gewoon de voorwaarden van daar houd. Kon u bij Telfort wel mbs delen?

 

Als u een nieuwe contract aangaat bij kpn kan dit bij bepaalde abbonementen wel. Of het goedkoop is, kan ik niet zeggen.

Wij (mijn vrouw en ik) zijn sinds kort ‘overgezet’ van een Telfort abo naar een  KPN abo.

Het lukt mij maar niet om Mb’s onderling te delen. Ik vroeg mij af of dit komt omdat ik van Telfort afkom?  

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Wij (mijn vrouw en ik) zijn sinds kort ‘overgezet’ van een Telfort abo naar een  KPN abo.

Het lukt mij maar niet om Mb’s onderling te delen. Ik vroeg mij af of dit komt omdat ik van Telfort afkom?  

Hallo @Martinbal , dat klopt als TFT-klant kun je geen MB's delen, maar MB's 2 maanden meenemen naar de huidige maand.

Als je MB's wilt delen kun je overstappen naar een ‘echt’ KPN abo.

 

Hallo JanD.  Dank en duidelijk. Gek genoeg zie je de optie ‘MB's’ delen in de App wel en kan je ook aangeven met wie je Mb's wil delen, maar daarna gaat het niet verder.

Hallo JanD.  Dank en duidelijk. Gek genoeg zie je de optie ‘MB's’ delen in de App wel en kan je ook aangeven met wie je Mb's wil delen, maar daarna gaat het niet verder.

Hallo @Martinbal , dat is inderdaad een fout in de software van KPN, de software maakt (nog) geen onderscheid tussen TFT- en KPN-klanten. Is bekend en aan een oplossing wordt gewerkt, is zeer verwarrend.

 

Badge

@Marcia_ weet je al wat meer? Jammer dat het nog steeds niet doet het deel van mb's.

 

Reputatie 7
Badge +21

@happinezreshma Ik zie dat het nummer nog steeds niet is toegevoegd aan jouw KPN Compleet huishouden. Ik heb de afdeling KPN Compleet gevraagd om dit verder voor jou uit te zoeken. Laat je mij weten of het is gelukt?

Badge

@Vikash krijg zojuist een een email dat het adres afwijkend is dan de rest. Nu ga ik kijken zie ik dat bij betaal en factuurgegevens de toevoeging van het huisnummer er niet bij staat. Dit probeer ik te wijzigen maar lukt niet. 

Reputatie 7
Badge +21

@happinezreshma Zal ik het voor jou proberen te wijzigen?

Badge

@Vikash graag! 😊

Toevoeging is C

Badge

@Vikash dank je wel!! Ik kan eindelijk delen met m'n dochter :grinning:

Reputatie 7
Badge +21

@Vikash dank je wel!! Ik kan eindelijk delen met m'n dochter :grinning:

Graag gedaan @happinezreshma

Is er een storing?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Opgelost