MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Dit (huishouden met 5 mobiele telefoons) is exact de reden waarom ik vorig jaar ben overgestapt naar Ziggo/Vodafone. Ik vergat regelmatig om de MB’s over te maken op de 1e van de maand en vond het ook best een vervelende bezigheid (naar 1 telefoon overmaken, wachten, volgende...). Inmiddels zijn we een jaar verder en zou ik weer kunnen wisselen van provider. Dacht even aan XS4all, maar met de combinatie met KPN valt dat dus af door het ingewikkelde delen van MB’s.

Het lukt niet om mb's met een nr te delen die wel in mijn gekoppelde nr's staat. Maar niet in de mb's delen lijst. Heb het nr al wel aangemeld. Wat kan ik nog verder proberen.

Elke maand deel ik MB en elke maand kost dit veel tijd omdat de APP en de Website heeeeeeel erg traag zijn op de eerste dag van de maand. Mogelijke oplossingen:

  1. Kunnen jullie hier iets aan doen zodat capaciteit hoger is op eerste dag van de maand?
  2. Kunnen jullie een functie bouwen waarmee ik dit van tevoren kan instellen hoeveel MB ik wil delen met wie zodat die automatisch gaat?
  3. Wanneer MB's van mijn huisgenoten op 0 staan ze automatisch weer 500/1000/2000 krijgen?

Alvast bedankt.

 

Reputatie 6
Badge +7

Triest (wederom) KPN.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

@Eddie doorn, welkom terug! Wil jij je forumprofiel invullen met je eigen gegevens én het nummer waarmee je wilt delen (die mag in het veld ‘persoonlijke opmerking')? Laat hier even weten als je dit gedaan hebt, dan kijk ik dit na. 

 

 

Het automatisch delen van MB's is een wens die bekend is bij de ontwikkelaars. Er is alleen op het moment niet bekend of dit ook komt. En als het al komt, wanneer dan.  

Reputatie 6
Badge +7

Als je gewoon ze delen zou kunnen zou dat voor nu al  geweldig zijn.

@Eddie doorn, welkom terug! Wil jij je forumprofiel invullen met je eigen gegevens én het nummer waarmee je wilt delen (die mag in het veld ‘persoonlijke opmerking')? Laat hier even weten als je dit gedaan hebt, dan kijk ik dit na. 

 

 

Het automatisch delen van MB's is een wens die bekend is bij de ontwikkelaars. Er is alleen op het moment niet bekend of dit ook komt. En als het al komt, wanneer dan.  

Ingevuld 

Forum gegevens ingevuld 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Eddie, in je profiel zie ik 1 nummer staan. Naar welk nummer probeer je te delen? Zou je dat ook in willen vullen?

Nr toe gevoegd

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, ik heb het nummer toegevoegd. Zou je het nogmaals willen proberen?

Het is gelukt dankjewel.

 

Maar wat heb ik fout gedaan?

Reputatie 7
Badge +24

Het is gelukt dankjewel.

 

Maar wat heb ik fout gedaan?

Niets, het nummer moest worden aangemeld voor de Hussel voordelen. Dat was niet gedaan, maar dat heb ik nu gedaan. :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb ook dit probleem. Hoe oplossen?

Zou graag mijn MB’s willen delen met mijn vriendin. Ik heb een hussel abonnement en we staan allebei ingeschreven op hetzelfde adres. Daar moet het dus niet aan kunnen liggen.

Elke keer als ik probeer om MB’s te delen kom ik in een soort loop op de website en in de app. Het is dus onmogelijk voor mij om MB’s te delen.. 

Hi @Nathan9918, wat jammer dat het niet helemaal goed gaat met het Mb's delen :slight_frown: Is het in het verleden wel gelukt of proberen jullie het nu voor het eerst? En hoe ver kom je/waar gaat het mis? Krijg je een bepaalde foutmelding te zien?

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag de mobiele nummers waar het om gaat in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!

Mij lukt het nog steeds niet, ik word gewoon steeds weer naar hetzelfde punt geleid maar aanmelden om mb's te delen ho maar

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

MB’s delen bij mij lukt nog steeds niet met 1 persoon kan dit opgelost worden? 

Reputatie 7
Badge +20

@Janus 1 & @Steenbakker wat balen dat het nog niet lukt. Zouden jullie je Forumprofiel willen voorzien van je eigen mobiele nummer en het nummer waarmee je wilt delen. Horen we graag als je dat gedaan hebt, dan kijken we even mee. 

Ik ga morgen eerst wel even naar de kpn winkel. Dank voor uw reactie in ieder geval.

Als het goed is, heb ik de nummer toegevoegd 

Reputatie 7

Dat is goed @Janus 1, als we toch via deze weg met je mee kunnen kijken weet je ons te vinden.

 

Bedankt voor het invullen van de gegevens @Steenbakker. Het tweede nummer lijkt op een ander adres aangemeld te zijn voor de voordelen zoals het delen van de MB's. Zou je het profiel aan kunnen vullen met alle gegevens die bij beide nummers horen? Dan kunnen we kijken hoe dat precies zit.

Net een tweede sim only nummer toegevoegd aan mijn kpn.

Maar dan; MBs delen? Lukt niet. Waarschijnlijk heb ik nog geen hussel? Maar 

als ik dat traject in ga wordt er voorgesteld om allerlei abbonementen af te sluiten; Nee ik wil geen ander abbonenent. Ik ben al tig jaar lang klant van KPN en ik wil gewoon MB's delen zoals mij is beloofd.

Het automatisch delen van MB's is een wens die bekend is bij de ontwikkelaars. Er is alleen op het moment niet bekend of dit ook komt. En als het al komt, wanneer dan.  

 

Dit is gewoon te triest voor woorden. Je wordt gelokt met mooie praatjes. Automatisch delen is een no brainer. Helaas niks meer dan een marketing truuk… Door dit soort grappen ben ik in staat om alles na trouwe jaren op te zeggen en naar de concurent te stappen.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, @ferb! Zo te horen lukt het nog niet om MB's te delen. Waar loop je precies tegenaan? 
Om te controleren of jouw mobiele nummer in aanmerking komt voor MB's delen, heb ik de correcte abonnementsgegevens nodig. Gaat het om het 06-nummer dat je hebt toegevoegd aan je profiel? Kun je de andere nummers met wie je wilt delen én je huisnummer toevoegen aan je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee.

Hoi, @ferb! Zo te horen lukt het nog niet om MB's te delen. Waar loop je precies tegenaan? 
Om te controleren of jouw mobiele nummer in aanmerking komt voor MB's delen, heb ik de correcte abonnementsgegevens nodig. Gaat het om het 06-nummer dat je hebt toegevoegd aan je profiel? Kun je de andere nummers met wie je wilt delen én je huisnummer toevoegen aan je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee.

 

Bedankt voor je reactie Lisa. Ik heb het tweede mobiele nummer toegevoegd. Een huisnummer heb ik niet.

Reputatie 7
Badge +17

Haha @ferb, ik stelde de vraag een beetje onhandig. Met huisnummer bedoelde in het nummer van je woning én niet huistelefoonnummer. leuk misverstand! Met beide telefoonnummers heb ik jullie kunnen vinden. Jullie ontvangen beide binnen 24 uur een sms met de bevestiging dat jullie KPN Hussel/Compleet zijn. Nadat jullie de sms hebben ontvangen, kunnen jullie MB's delen. Succes! Laat het vooral weten als we in deze nog iets voor jullie kunnen betekenen. :blush: