Beantwoord

Mobiel abonnement koppelen ander adres

  • 26 November 2021
  • 19 reacties
  • 1024 keer bekeken

Ik heb een mobiel abonnement. Deze stond geregistreerd op het adres van mijn moeder. Nu ben ik verhuisd en heeft KPN vandaag in mijn woning alles aangesloten. Nu heb ik op mijn KPN mijn adres gewijzigd voor de KPN Compleet voordelen.

Als ik kijk op mijn KPN dan zijn de voordelen nog gekoppeld aan het adres van mijn moeder. Hoe krijg ik het geregeld dat de voordelen worden gekoppeld van mobiel + tv/internet abonnement aan mijn eigen adres/abonnement?

 

icon

Beste antwoord door Nick83 26 November 2021, 19:04

Bekijk origineel

19 reacties

Hoi, welkom op het forum. 

Hoe krijg ik het geregeld dat de voordelen worden gekoppeld van mobiel + tv/internet abonnement aan mijn eigen adres/abonnement?

Je mobiele abonnement ook verhuizen. Want dat is het. Makkelijkst is even bellen naar kpn via 1200 (met je mobiel) of 0800-0402 (mobiel en iedere NL telefoon).

Hallo Peter,

 

Ik heb gebeld met KPN, maar die meneer die ik aan de lijn had begreep volgens mij niet wat ik nu wilde en dacht dat ik extra korting wilde. Altijd leuk natuurlijk, maar daar belde ik niet voor.

Hij vroeg mij om de producten (abonnement alles in 1) op het adres van mijn moeder zelf te verwijderen in de KPN app, maar volgens mij is dat niet het juiste antwoord. Want ik kan niets verwijderen bij de compleet voordelen.

Daarom de vraag hier maar even gesteld in de hoop dat iemand mij kan uitleggen wat ik nu wel moet doen. 

Ik neem aan dat je je moeder niet zonder diensten wilt laten zitten en haar vaste abonnement hebt gelaten voor wat het is.

En op je nieuwe adres een eigen, nieuw, abonnement hebt voor de vaste diensten.

Ik zie net dat voor je mobiel zelf het registratie-adres zou moeten kunnen wijzigen via MijnKPN. Dat kan met deze link: https://mijn.kpn.com/classic/#/gegevens .

Er zijn twee adressen m.b.t. mobiel!! Het registratie-adres en het factuuradres. Het registratie-adres is leidend m.b.t. Hussel danwel Compleet voordeel.

Als alles, dus je vaste abonnement én je mobiele abonnement, ook in je MijnKPN geregistreerd staan dan zullen ook de combineervoordelen van kracht worden. Dit kan echter wel 1 tot soms 2 maanden duren. Vooral nieuwe abo's moeten door alle systemen 'druppelen'.

Dat klopt Peter. Ik heb inderdaad op mijn nieuwe adres een nieuw abonnement afgesloten voor tv en internet. 

En ik heb inderdaad niets gewijzigd aan het abonnement van mijn moeder. 

Het is mij gelukt om het adres van mijn mobiel te wijzigen via MijnKPN. Daar staat nu bij zowel registratie adres als het factuuradres mijn nieuwe adresgegevens vermeld. 

Oh ik wist niet dat het zo lang duurt tot alles “aan de achterkant” is geregeld. Ik dacht, ik wijzig dat even en dan zie ik dat meteen terug in Mijn KPN.

Ik dacht, ik wijzig dat even en dan zie ik dat meteen terug in Mijn KPN.

@Evelyn_Kamerman . Nou, de adreswijziging zou je meteen moeten zien. 
Een nieuw abo moet door allerlei systemen. Ik noem het altijd maar ‘indruppelen'. Vaak is bijvoorbeeld gebruik van de KPN TV app ook niet de eerste of tweede dag al mogelijk. Maar wel de derde dag. Voordat de voordelen doorwerken kan nog wat langer duren.

Maar….. heb je je mobiel al gekoppeld in je EIGEN MijnKPN account? En ook je vaste abonnement?

De adreswijziging is inderdaad meteen zichtbaar.  Dat heb ik nog gecontroleerd. 

Ja zowel mijn mobiel als het thuis abonnement zijn zichtbaar en gekoppeld aan mijn eigen MijnKPN account. 

Maar in dit account zie ik dus bij voordelen ook de producten (thuis en mobiel) van mijn moeder nog terug. En die staan ook in haar account. 

Maar in dit account zie ik dus bij voordelen ook de producten (thuis en mobiel) van mijn moeder nog terug. En die staan ook in haar account. 

Ik denk dat dat komt omdat eerst jouw mobiele nummer bij haar dus die voordelen opleverde. Ik neem aan dat dat, met een weekje, vanzelf goed zou moeten komen en dat je jouw voordelen gaat zien. En krijgen. W.o. gratis pluspakket op tv.

Reputatie 7
Badge +24

Je moet een nieuw MijnKPN account aanmaken. Een nieuw KPN id dus. Daar koppel je je eigen thuis abonnement aan. En je eigen mobiele abonnement aan. Als het goed is verdwijnt het mobiele abonnement dan uit het MijnKPN account van moeders.

Dat is wel erg onhandig. Ik kan namelijk met mijn e-mailadres geen 2 accounts aanmaken. Dus dan moet ik voor KPN een nieuw mailadres aanmaken om een nieuwe ID aan te maken 😔 

zou toch handiger zijn als dit gewoon makkelijk zelf te koppelen is in mijn bestaande account. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat is wel erg onhandig. Ik kan namelijk met mijn e-mailadres geen 2 accounts aanmaken. Dus dan moet ik voor KPN een nieuw mailadres aanmaken om een nieuwe ID aan te maken 😔 

zou toch handiger zijn als dit gewoon makkelijk zelf te koppelen is in mijn bestaande account. 

Normaal gesproken heeft ieder persoon gewoon z'n eigen emailadres.

Dus uw moeder heeft een emailadres wat ze kan hebruiken voor haar KPN id, waar haar thuisabonnement aan gekoppeld is.

En u heeft een emailadres wat u kunt gebruiken voor uw KPN id waar uw abonnementen aan gekoppeld zijn.

Dat hebben we ook. Aan de ID van mijn moeder zijn haar thuis abonnement, mobiel abonnement en mijn nummer gekoppeld, omdat dit op hetzelfde adres staat. 
maan mijn ID zijn nu mijn mobiel, en het thuis abonnement van mijn moeder en haar mobiel gekoppeld bij voordelen. 
nu wil ik dus bij mijn ID bij voordelen mijn thuis abonnement zien en niet die van mijn moeder. 

nu wil ik dus bij mijn ID bij voordelen mijn thuis abonnement zien en niet die van mijn moeder. 

Dan kan niet. Er kan slechts één thuis-abonnement in een account staan (logisch toch v.d. voordelen). En tot 10 mobiele abonnementen.

Je moeder woont op een ander adres en dus hoort jouw mobiele abo niet in haar account, hè.

Aan de ID van mijn moeder zijn haar thuis abonnement, mobiel abonnement en mijn nummer gekoppeld, omdat dit op hetzelfde adres staat.

Zoals ik al eerder zei: jij krijgt jouw voordelen pas als in JOUW Account zowel jouw thuis abonnement als jouw mobiel staat. 

Zo lang jouw mobiel niet in jouw Account staat waar wel jouw thuis-abo staat krijg je natuurlijk nooit de combinatievoordelen.

mijn nummer gekoppeld, omdat dit op hetzelfde adres (moeder) staat.

Dit had je natuurlijk allang aan kunnen en moeten passen. Door verhuizing van je mobiel in te steken (volgens mij kun je het registratie-adres zelfs zelf aanpassen) EN je mobiele abo in JOUW Account toe te voegen. 

Ik snap dat voordelen maar op 1 adres kunnen gelden. In mijn account staat mijn thuis abonnement bij producten. Maar zodra ik klik bij voordelen staat dat het adres van mijn moeder. 
En ik heb pas recent mijn adres van mijn mobiel abonnement gewijzigd, omdat ik ook pas NET verhuisd ben. En ik dus niet allang mijn adres van mijn mobiele abonnement had kunnen wijzigen. 
en dat mobiele abonnement staat al jaren gekoppeld in mijn account. Hier is automatisch het thuis abonnement bijgevoegd bij producten. 
Maar zoals ik hierboven al aangaf staat bij voordeel het adres van mijn moeder. 

Dus

In je moeders account staan haar thuis abo en alleen haar mobiele abo.

En in jouw account staan alleen jouw thuis abo en jouw mobiele abo.

En toch zie je in jouw account dus bij voordelen haar thuis abo.

Vreemd. Aan de andere kant. Jouw abo loopt net op je adres. Mogelijk moet het allemaal nog wat systemen doorlopen. Nieuwe klanten die alles nieuw nemen hebben voordeel ook vaak pas na 10 werkdagen.

Ik tref net deze link aan in een ander topic. Misschien is dat iets.

https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm

Hoi @Evelyn_Kamerman . Is dit ondertussen opgelost?

Ik deel Peters mening dat het soms even duurt voordat het allemaal verwerkt is. 

@Erwin_  Nee dit is nog niet opgelost. Als ik inlog in mijn KPN account zie ik nog steeds dat de voordelen gekoppeld zijn aan het adres van mijn moeder. 

Ik heb het voor je aangepast. Je nummer staat nu onder jouw eigen huishouden. 

@Erwin_ Super bedankt voor het aanpassen. Ik zie nu idd de voordelen van mijn thuis abonnement en mobiel abonnent gekoppeld staan aan mijn nieuwe adres. 

Hallo Erwin,

Kan je dat voor mij ook aanpassen? Zelfde verhaal zelfde gedoe.

Reageer