Beantwoord

Nieuw welkomskado DOA maar Philips geeft geen garantie en TV is nu total loss volgens reparatiebedrijf?

  • 24 September 2022
  • 22 reacties
  • 491 keer bekeken

Goedemorgen,

Zoals de titel al zegt heb ik een mooi welkoms cadeau ontvangen: de Philips televisie. helaas heb ik deze niet op tijd uitgepakt, hier stond volgens Philips 14 dagen voor (niet dat ze dit ergens zeggen) en ik heb deze pas later uitgepakt waarna bleek dat de TV flinke barsten / breuk in het scherm had. De verpakking was zonder schade, ook zo bevonden door de Philips garantie afdeling.

Philips gaf echter 14 dagen DOA garantie aan en verwees mij naar CE repair center. Ze vergaten echter wel even te zeggen dat deze schade dan ook niet onder garantie valt.. bedankt Philips!

Na opsturen a 30,- naar CE repair center is de TV total loss verklaard, niet onder garantie dus en reparatie kost dus meer dan de waarde van de TV.

Ik heb hier voor ik Philips belde voor garantie eerst KPN over gebeld, de sales afdeling kon er echter niets mee en verwees mij naar de storingsafdeling. Maar wat moeten die met een kapot welkomscado? Die zijn ervoor storingen aan de kpn internetdiensten…

Ik ben hier nu niet echt blij mee, waar is de KPN after sales?? Wie regelt bij de KPN als er iets mis gaat met je welkoms kado? Als ik dit gedoe uiteraard van te voren had geweten dan had ik wel voor korting gekozen.

Zowel Philips als KPN laten hier behoorlijk wat steken vallen en staat niet netjes. Ik wil toch graag weten hoe dit opgelost kan worden en bij wie ik moet zijn.

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 September 2022, 11:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @JacobSt ,

Voor de garantie en voor verdere vragen over de levering van het welkomstcadeau kun je dan contact opnemen met logistiek partner Sidekix. Het callcenter van Sidekix is op werkdagen van 08.00 - 21.00 bereikbaar op 088 - 623 70 06 (lokaal tarief). Op zaterdag van 10.00 tot 16.00.

Meer info vind je in de kennisbank: 

Daar lees ik ook : 

  1. Je hebt garantie op jouw welkomstcadeau. Bij jouw cadeau ontvang je ook een brief met daarin meer informatie over deze garantie. Bewaar deze brief goed!
Reputatie 7
Badge +24

Tja... als u dat ding bij Bol.com had besteld en na ontvangst ook niet meteen had uitgepakt, maar pas veel later, dan had u denk ik hetzelfde probleem gehad…

Als je iets ontvangt, gewoon uitpakken en controleren of het goed is en werkt. En zo niet: meteen aan de bel trekken. Liefst dezelfde dag nog. Niet 2 maanden later.

Tja... als u dat ding bij Bol.com had besteld en na ontvangst ook niet meteen had uitgepakt, maar pas veel later, dan had u denk ik hetzelfde probleem gehad…

Nee, tenzij BOL.com mij bij de bestelling op de algemene voorwaarden hiervoor heeft gewezen (en deze ook aanlevert). Dat is wettelijk zo geregeld.

Zowel KPN als Philips laten niet weten dat je 14 dagen DOA garantie hebt, willen ze dat vertellen moeten ze dat met koeieletters op de doos vermelden OF de algemene voorwaarden met de DOA garantie duidelijk vermelden. Beide zijn niet gebeurd en wettelijk heb ik dan ook garantie hierop.

Hallo @JacobSt ,

Voor de garantie en voor verdere vragen over de levering van het welkomstcadeau kun je dan contact opnemen met logistiek partner Sidekix. Het callcenter van Sidekix is op werkdagen van 08.00 - 21.00 bereikbaar op 088 - 623 70 06 (lokaal tarief). Op zaterdag van 10.00 tot 16.00.

Meer info vind je in de kennisbank: 

Daar lees ik ook : 

  1. Je hebt garantie op jouw welkomstcadeau. Bij jouw cadeau ontvang je ook een brief met daarin meer informatie over deze garantie. Bewaar deze brief goed!

 

Dat is mooi, ik ga die bellen en kijken wat Sidekix hiervan vindt. Het is wel jammer dat dit niet in de productgarantie brief staat. Hierin staat alleen dat de garantie afgehandeld wordt door Philips voor 2 jaar.

Helaas kon Sidekix mij niet helpen en gaven aan dat zij alleen de garantie voor de eerste 14 dagen afhandelen.

Wat nu?

Reputatie 7
Badge +20

Wat een rotsituatie dit @JacobSt 🙁

Ik heb geen idee of ik er wat aan kan veranderen, maar ga toch intern even navraag doen. Dit is wel heel zuur namelijk!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JacobSt,

Als het goed is ben ik een stap verder gekomen, ik heb iemand gevonden die jouw situatie even goed onder de loep wil nemen!

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Hi @JacobSt,

Als het goed is ben ik een stap verder gekomen, ik heb iemand gevonden die jouw situatie even goed onder de loep wil nemen!

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Zojuist gedaan. bedankt voor alle moeite die je doet!

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt, ik heb je gegevens nu doorgestuurd en laat het direct weten als ik weer een reactie ontvang!

Bedankt, ik heb je gegevens nu doorgestuurd en laat het direct weten als ik weer een reactie ontvang!

Hoi, heb je misschien al nieuws voor mij? ik heb inmiddels de defecte televisie weer teruggestuurd gekregen van het reparatiebedrijf

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JacobSt, nog niet. Ik vraag even om een update!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JacobSt,

Je gaat 1 dezer dagen gebeld worden door Sidekix en ze gaan je een oplossing voorleggen! Laat je het weten als dat gesprek plaats heeft gevonden? 🙂

Reputatie 7
Badge +21

Een platte TV (LCD of Oled of wat dan ook) moet je plat vervoeren, als je die horizontaal vervoerd dan kan het scherm breken, vooral op een hobbelige weg.
Let maar eens op de  vrachtwagenvervoerders, die TV's staan altijd rechtop in de wagen.
Ik zeg dus niet dat jij hem plat vervoerd hebt, het kan ook de vervoerder geweest zijn, dus ik beschuldig je niet.
Maar dat is wel een reden om een platte TV direct na aankomst te testen.
 

Een platte TV (LCD of Oled of wat dan ook) moet je plat vervoeren, als je die horizontaal vervoerd dan kan het scherm breken, vooral op een hobbelige weg.
Let maar eens op de  vrachtwagenvervoerders, die TV's staan altijd rechtop in de wagen.
Ik zeg dus niet dat jij hem plat vervoerd hebt, het kan ook de vervoerder geweest zijn, dus ik beschuldig je niet.
Maar dat is wel een reden om een platte TV direct na aankomst te testen.
 

Zeker ik had de tv ook deels uitgepakt maar niet het scherm geïnspecteerd ook niet omdat de doos er perfect uitzag. Het scherm ziet eruit alsof er met een hamer opgeslagen is en daarna uit de magazijnopslag van 3 hoog naar beneden is gevallen.

Hi @JacobSt,

Je gaat 1 dezer dagen gebeld worden door Sidekix en ze gaan je een oplossing voorleggen! Laat je het weten als dat gesprek plaats heeft gevonden? 🙂

Bedankt voor alle moeite ik ben benieuwd!

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben even benieuwd: ben je al door ze gebeld @JacobSt?

Ik ben even benieuwd: ben je al door ze gebeld @JacobSt?

Nee nog niet, ik wacht met spanning af!

Reputatie 7
Badge +20

Okidoki, ik vraag wel even of ze een indicatie kunnen geven, zodat het iets minder spannend wordt 😉

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JacobSt,

Ik heb vernomen dat er gisteren naar je gebeld is, maar dat ze je in eerste instantie niet te pakken hebben gekregen. Is dat uiteindelijk nog goed gekomen? Hoor het graag!

Hi @JacobSt,

Ik heb vernomen dat er gisteren naar je gebeld is, maar dat ze je in eerste instantie niet te pakken hebben gekregen. Is dat uiteindelijk nog goed gekomen? Hoor het graag!

Helaas net een telefoontje gemist toen ik onderweg was, ik hoop dat het maandag wel lukt

Reputatie 7
Badge +20

Ah jammer, maar wel fijn dat ze er in ieder geval echt mee bezig zijn 😊

Komt vast helemaal goed morgen!

Ah jammer, maar wel fijn dat ze er in ieder geval echt mee bezig zijn 😊

Komt vast helemaal goed morgen!

Contact gehad met de helpdesk en vandaag gaat de televisie retour. Heel erg bedankt voor alle hulp 😀

Reputatie 7
Badge +20

Ah heel fijn, top dat het toch goed opgelost gaat worden! 😃