Beantwoord

Overstappen van KPN naar Ziggo omdat ik ontevreden ben over de klantenservice

  • 23 November 2022
  • 27 reacties
  • 480 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hallo, ik heb net 1.5 uur en 1 x 50 minuten gebeld. werd gewoon opgehangen na deze tijd dus ik wil eerst vragen om de minuten die ik gebeld heb naar jullie vergoed te krijgen.

Ook wil ik weten wat jullie mij bieden. Ik heb nog een Telfort contract uit 2015. als ik over ga na glasvezel krijg ik 100down - 10 up(DSL nu is 120 / 35) . Deze upload is een snelheid uit de prehistorie en niet meer van deze tijd. Ook is mij belooft dat het 100 / 100 zou worden. Na telefonisch contact is dat het toch echt 100 / 10 blijft(prijs 59,26). Zonder dat ik dan overstap naar een hussel abbo. Dit is veel duurder als mijn contract nu. Nu kreeg ik vandaag een bericht van Ziggo met de black friday deal. dus heb ik hun gebeld wat hun mij konden bieden. Nu blijkt dat ik dus voor 37,25 1000 - 50 kan krijgen verder is alles gelijk. Behalve oneindig bellen maar voor 1,75 meer krijg ik telefoon  wat 15 cent per minuut gaat kosten. Wat kunnen jullie mij bieden? Ik zie dat jullie ook een actie met Black Friday hebben. 

icon

Beste antwoord door enricotjezz 24 November 2022, 14:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Badge +19

Het telefoonnummer van kpn klantenservice 0800-0402 is een gratis nummer.  Dus als u dat gebruikt heeft zijn er geen kosten.  Op het forum wordt niets met prijzen gedaan.  Daarvoor moet u echt bij de afdeling verkoop zijn. Als u een aanpassing wil dan is alleen een Hussel abonnement mogelijk. 

Reputatie 4
Badge +1

Ik word niet meer opgenomen bij de KPN, zal het morgen wel opnieuw proberen. Of toch maar over naar ziggo ben der echt klaar mee

Badge +19

De klantenservice is vaak overbelast vanwege het tekort aan mensen.  Zoals bij veel bedrijven tegenwoordig.  Bel morgen net even na 8.00u.

Reputatie 4
Badge +1

Goeie tip Joep, ga het maar proberen. Bedankt voor het relativeren. Altijd lastig als je na zo een tijd krakende kutmuziek heb moeten luisteren en uiteindelijk nog niks heb.

Badge +19

Nog een tip😉 ga niet een uur in de wacht hangen. Zonde van je tijd. Gewoon na 5 minuten stoppen en uurtje later weer proberen. 

Reputatie 4
Badge +1

Leuk dat jullie de topic tekst aanpassen, maar het is niet zozeer dat ik ontevreden ben over de klantenservice. maar meer over dat ik gelokt word naar glasvezel. u krijgt zelfde snelheid als DSL (Niet waar) ik heb zoals aangegeven 120down en 35 up. krijg dus 100down / 10up  glasvezel er voor terug.  Terwijl er in de folder en op internet werd geadverteerd dat ik 100down / 100up zou krijgen. waarom zou ik overgaan naar glasvezel als deze upload en download trager is als mijn DSL verbinding. 

De boosheid over de klantenservice is secundair dat is gevolg van dit. Ik heb het gesprek opgenomen dus als iemand mij niet gelooft overdat ik 100 / 10 terug krijg zelfs jullie medewerker zei dat ik beter op DSL kan blijven. Dan ga ik natuurlijk liever naar Ziggo voor die prijs ;) 

 

Dus graag even topic tekst aanpassen naar Glasvezel overstap voor mensen met oud Telfort contract is niet in hun voordeel oid?

(edit) In mijn contract uit 2015 staat wel 100 / 10 maar in de loop der jaren is diverse keren de snelheid verhoogd. Dit kan dus niet worden meegenomen.

Als u bij een glasvezelverbinding een abonnement heeft van 100/100 krijgt u ook 100/100 ! Zelfs meer dan dat ongeveer 120/140. Wellicht is uw glasvezelverbinding nog niet geactiveerd of is er een storing.

PS: Ik heb ook een 100/100 Hussel abo via glasvezel en betaal € 49,00 per maand.😉

Reputatie 4
Badge +1

Als u bij een glasvezelverbinding een abonnement heeft van 100/100 krijgt u ook 100/100 ! Zelfs meer dan dat ongeveer 120/140. Wellicht is uw glasvezelverbinding nog niet geactiveerd of is er een storing.

Ik heb nog een oud contract bij Telfort. waarin staat dat ik 100 / 10 heb. Maar er is nergens gecommuniceerd dat ik 120 / 35 terug krijg of de beloofde 100 / 100 ik heb daarvoor dus de klantenservice gebeld en die zeggen u krijgt wat er in u contract staat. wilt u hoger moet u een nieuw contract(duurder hussel contract) afsluiten. ik heb alleen bewijs van een speedtest of screenshots van de snelheid in mijn router.

 

Ik heb oneindig bellen met een dect telefoon erbij en televisie. voor 59.60

Badge +19

Eigenlijk is het heel simpel.  U heeft nog een oud Telfort abonnement.  Beloofd is dat er niets veranderd tenzij u iets veranderd. Gaat u iets veranderen dan wordt het automatisch een Hussel abonnement.  U heeft nu als ik het goed begrijp een 100/10 abonnement.  Bij dsl is dat vaak wat ruimer afgesteld. Begrijp ik het zo goed?

Reputatie 7
Badge +24

Bij glasvezel is dat net zo goed ook ruim afgesteld. Iemand met een 100/10 abonnement zal op glasvezel ook meer krijgen. Maar ik vermoed gewoon 100/100.

waarom zou ik overgaan naar glasvezel als deze upload en download trager is als mijn DSL verbinding. 

Omdat DSL over een paar jaar uitgezet word en u dan dus geen verbinding meer heeft.

Reputatie 4
Badge +1

Weer 30 minuten in de wacht gezeten. uiteindelijk iemand zegt even kijken in mijn systeem u hoort zo van mij weer weggedrukt…….

 

Reputatie 4
Badge +1

Nu maar weer iemand na 17 minuten aan de lijn blijkt het weer de verkeerde afdeling te zijn. ik heb nu al 3x mijn verhaal gedaan. word er nou wel echt moe van. 

Kan nou echt niemand mij helpen van KPN ? Na al het geouwehoer met die Iphone 11 nu dit gezeik weer? 

Reputatie 4
Badge +1

Bij glasvezel is dat net zo goed ook ruim afgesteld. Iemand met een 100/10 abonnement zal op glasvezel ook meer krijgen. Maar ik vermoed gewoon 100/100.

waarom zou ik overgaan naar glasvezel als deze upload en download trager is als mijn DSL verbinding. 

Omdat DSL over een paar jaar uitgezet word en u dan dus geen verbinding meer heeft.

Ja vermoed ja, ik vermoed het ook maar daar wil ik juist dus zekerheid over hebben. anders blijf ik wel op de dsl lijn die doet het ook prima. dan zien we over 2 jaar wel wat KPN doet. als ze mij gewoon geven wat ik had en niet terugvallen op de contractuele afspraak van 2015. Een upload van 10 is voor mij gebruik niet genoeg Twitch streamen/ afentoe een gameservertje hosten. 

Badge +19

100/100 over koper kan niet. Wil je het anders dan is Hussel de enige optie.  Wat iemand ook gezegd heeft, het kan niet!!

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb net een uur met iemand van KPN kunnen bellen. van de goede afdeling eindelijk. en het blijkt dus waar te zijn. als ik over ga van DSL 120 / 35. ga ik terug met glasvezel naar 100 / 10 omdat dit een enigste mogelijkheid is wat er geboden kan worden aan oude Telfort klanten. geen 100 / 100 mogelijk alleen met een nieuw hussel abbo. Dus ik vroeg kan ik niet meedoen aan de black friday deal, nee kan niet alleen voor nieuwe klanten. Ik kreeg dus als tip om over te stappen naar ziggo. Dit wil ik dus niet omdat het een hoop gedoe is ik zit met mobiel en al bij KPN. Dus het enigste wat ze kunnen doen is overgaan naar een duurder hussel abonnement. Dus ik ga van de week maar gewoon het glasvezel kastje aansluiten en kijken wat ik daadwerkelijk heb. en mocht het dan toch die 100 / 10 zijn en na testen niet voldoende zijn, ga ik toch maar een hussel abbo afsluiten. het is helaas niet anders. 

Dit betekent dat ik na 6 maanden 50 % korting 70 euro ga betalen voor een aansluiting zonder oneindig bellen. dat is dus 20 euro duurder als wat ik nu betaal.

Badge +19

Fijn dat het duidelijk is. Ik zou niks doen. Die upload van 35 is zo slecht nog niet.

Reputatie 4
Badge +1

Fijn dat het duidelijk is. Ik zou niks doen. Die upload van 35 is zo slecht nog niet.

Zeker, alleen zit ik dan wel met een lijn wat over ongeveer 2 jaar als het niet eerder is afgesloten word. en kwa stabiliteit wint een glasvezel verbinding het natuurlijk van de DSL maar of dat mij 20 euro waard is dat moet ik nog even met mn zelf overleggen. Bedankt voor het meedenken mede-forumbezoekers.

Badge +19

Als je niks doet wordt je tzt vanzelf omgezet naar glasvezel. Qua snelheid veranderd het niet maar stabieler is het wel.

Reputatie 4
Badge +1

Als je niks doet wordt je tzt vanzelf omgezet naar glasvezel. Qua snelheid veranderd het niet maar stabieler is het wel.

Blijkbaar dus niet. want dat is nou net juist waar ik over heb zitten bellen. de dag van overzetting is dus al gekomen ;)

Reputatie 7
Badge +10

Die 120/35 moet je vergeten. Je betaald voor 100/10, en je hebt de mazzel dat daar meer van overblijft. Die 20/25 heb je dus gratis.

Als je naar glas gaat en dezelfde prijs van Telfort wilt blijven betalen, ga je ook naar 100/10. Volgens mij levert dat in de praktijk ook wel iets van 120/30 op, want altijd iets meer. Kom ze niet vaak meer tegen dus kan minder zijn.

Wil je wel de volle 100/100 dan ga je naar KPN, hussel, en betaal je waarschijnlijk meer. 100/100 levert in de praktijk zo'n 121/142 op.

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben zojuist toch over gegaan met de gedachte  als het niet snel genoeg is ga ik toch over naar iets anders wss was dit dan hussel geworden. Maar na overgang netjes 120 / 145 met de speedtest zoals beloofd in eerste instantie. 100/100. Dus ik ben er blij mee 

Reputatie 4
Badge +1

Topic mag van mij worden afgesloten.

Reputatie 7
Badge +24

Dus voor de duidelijkheid: u zit nu op glasvezel? En het Telfort abonnement niet onveranderd gebleven? En u heeft nu 120/145? 

Reputatie 4
Badge +1

Dus voor de duidelijkheid: u zit nu op glasvezel? En het Telfort abonnement niet onveranderd gebleven? En u heeft nu 120/145? 

Klopt, ik had ook geen standaard Telfort abonnement maar een extra snel abonnement. Dus ik heb gewoon gekregen wat ik zou moeten krijgen. Maar 120 / 145 is gewoon 100 / 100. 
 

100 om 10 kan ook helemaal niet volgens de monteur want ze hebben alleen synchroon profielen dus 100 / 100 200 / 200 1000 / 1000

Reputatie 7
Badge +20

Klinkt allemaal goed. Mocht je nog verdere vragen over jouw abonnement krijgen, dan horen wij dat graag van je.Â