Beantwoord

Van KPN naar Budget overstappen, kunnen opnames meegenomen worden?

  • 5 August 2022
  • 42 reacties
  • 841 keer bekeken

Badge

Oud topic, maar ik zit met iets soortgelijks.

Volgende week krijg ik een nieuw 2000000××××××× iTV abonnementsnummer (wegens overstap van KPN naar Budget), maar dat staat natuurlijk gewoon op mijn eigen naam en hetzelfde adres.

Off-topic: ook best suf dat ik een installatiepakket gekregen heb met dezelfde V10A modem en Arris ontvanger(s) die ik al heb! En dat daar een monteursafspraak (eventueel telefonisch) voor nodig zou zijn 😅

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt [Origineel topic]

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 5 August 2022, 22:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Robert Brink 

 

Budget is niet KPN, die V10A van hun bevat andere firmware dan die van Budget en de KPN versie zal niet werken op een Budget verbinding.

Tevens zou ik dan maar snel je oude opnames (als je die hebt) bekijken die je nog wilt zien want die ben je allemaal kwijt op het moment dat je bij Budget zit.

 

Admin: meeverplaatst

Badge

Budget is niet KPN, die V10A van hun bevat andere firmware dan die van Budget en de KPN versie zal niet werken op een Budget verbinding.

Dank voor het verplaatsen en er een eigen topic van maken, maar Budget is wel degelijk KPN (net als mijn voormalige provider {leesvoer} https://www.connuenen.nl/2017/07/26/165 en wat andere partijen. Ikzelf zat bij ON in Eindhoven maar die hebben geen site meer.

Een jaar lang forse korting op de KPN tarieven maar dat was het uiteindelijk, we hebben het dan over 2017.

Eigenlijk blijven onze klanten gewoon klant, maar dan direct bij ons moederbedrijf.

In dit geval hetzelfde maar dan andersom. Exact dezelfde apparatuur (firmware weet ik natuurlijk niet) maar zelfde netwerk, alleen een ander 2000000××××××× abonnementsnummer voor de (KPN) itv ontvanger(s)… én die cloud opnames dus!

Er is nog tijd, want mijn KPN contract eindigt maandag, en als ik van 3628148 naar 6862990 zeg (verwijder indien ‘too much info’) lijkt mij dat simpel toch?

En off-topic (maar als dit toch ‘mijn’ eigen nieuwe topic is geworden) 😅 

Wat willen jullie aan apparatuur terug naar het antwoordnummer in Rijswijk?

In feite kan ik heel het installatiepakket van Budget wel terugsturen (met mijn oude V10A en Arris VIP2952 V2 kastje(s) erin. Retourdoos dus niet nodig, dat komt goed.

De afstandsbediening(en) houd ik natuurlijk zelf als reserve (oude stijl, nog zonder Netflix knop en zo).

Mocht een techneut toch een oplossing weten voor het ‘omnummeren’ van tv opnames naar een andere KPN account dan hoor ik dat graag.

Er loopt geen bloed uit, maar vanuit mijzelf gezien (helaas Robert, zelfde antwoord van Webcare op Twitter) vind ik het verdedigbaar om hier toch even verder te ‘drammen’ 😂

Bij Budget hebben ze geen idee, want je blijft in feite gewoon ‘KPN abonnee’ alleen met een ander abonnementsnummer voor tv.

De firmware in je V10A modem heeft daar bijzonder weinig mee te maken.

Reputatie 7
Badge +18

Ze gebruiken dan wel hetzelfde KPN netwerk maar het is toch echt andere firmware in die modems.

Sluit er maar eens een Fritz!Box op aan, bij KPN moet je die op het KPN profiel instellen en bij Budget op het Telfort profiel.

Die V10A van Budget bevat waarschijnlijk dezelfde firmware als de vroegere Telfort modems.

En ja Telfort was ook al jaren van KPN maar het werkte toch net even anders (ik zat vroeger bij Telfort).

Of dat voor de TV-ontvangers ook geldt weet ik niet, het zou ook zomaar kunnen dat die bijna identiek zijn maar via een ander VLAN werken en dus niet uitwisselbaar zijn.

 

Ik ben trouwens ook maar een gewone forum gebruiker, ik heb je topic niet verplaatst als je dat dacht, dat kunnen alleen de KPN medewerkers waar moderator achter staat.

Badge

Of dat voor de TV-ontvangers ook geldt weet ik niet, het zou ook zomaar kunnen dat die bijna identiek zijn maar via een ander VLAN werken en dus niet uitwisselbaar zijn.

Ik ben trouwens ook maar een gewone forum gebruiker, ik heb je topic niet verplaatst als je dat dacht, dat kunnen alleen de KPN medewerkers waar moderator achter staat.

Thanks @GeSp (admin/moderator die het verplaatst heeft ook bedankt). Ik ben actief bij NS als https://community.ns.nl/members/robert-b-17590 maar dat terzijde.

De V10A zal ik wel vervangen, no problem. Gaat mij om het 2000000××××××× KPN nummer voor de itv ontvanger(s) dus.

En (zijdelings) met dozen schuiven voor apparatuur die je al hebt, maar ja mij buurvrouw stuurt ook ongeveer de helft van haar ‘bestellingen terug… “die schoenen liepen toch niet zo lekker” 🤣

Sign of the times… regel dan gewoon wat je wilt in een (schoenen) winkel! 

On topic: opnames van KPN klant X naar Y, en dat ben ik 100% aantoonbaar zelf!

Reputatie 7
Badge +24

Bij Budget was u geen KPN klant. En sowieso word er toch nooit geschoven met opnames. Een KPN klant die verhuist en op z'n nieuwe adres een nieuw abonnement afsluit kan ook z'n opnames niet meenemen. Dat doet KPN gewoon niet.

Reputatie 7
Badge +12

Even ter informatie; ALLE apparatuur van KPN zal terug gestuurd moeten worden naar KPN. Budget is een provider die de lijn van KPN huurt, in hun geval ook de stb en modem. Dit betekend niet dat dit dezelfde apparatuur van binnen is. Inderdaad is de firmware van budget zijn apparatuur anders. Verder is Budget een provider opgezet door Budget Energie en is dus zeker niet KPN. Ook is het zo dat je geen ondersteuning van ons zal kunnen krijgen als je belt met ons op 0800-0402. 
 

Dus het antwoord op je vraag; het is 100% onmogelijk om je opnames mee te nemen, ook is het onmogelijk om de spullen van budget retour te sturen want die van KPN wordt gewoon retour verwacht. Doe je dit niet dan zal je eerst een brief en daarna een boete krijgen van KPN voor het niet retouren van de hardware. De serienummers van het modem en tv ontvanger zijn bekend bij ons en worden ingescand op het depo bij retouren. Matchen deze niet dan heeft u een probleem dalijk. Verder verwacht KPN ook haar afstandsbediening retour. 

Reputatie 7
Badge +18

Dat klopt niet helemaal @Ik_Hussel 

 

De afstandsbediening hoeft niet retour, zie: https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/ser-terugsturen/ser-terugsturen-huur-bruikleen-opzeggen-annuleren

 

Heb je een tv-ontvanger die je niet meer gebruikt?

Wat stuur je terug?

Tv-ontvanger

Stroomadapter

Reputatie 7
Badge +12

Dat klopt niet helemaal @Ik_Hussel 

 

De afstandsbediening hoeft niet retour, zie: https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/ser-terugsturen/ser-terugsturen-huur-bruikleen-opzeggen-annuleren

 

Heb je een tv-ontvanger die je niet meer gebruikt?

Wat stuur je terug?

Tv-ontvanger

Stroomadapter

Dat wist ik niet 😅 Wij nemen ook spullen in en krijgen wel de instructie om dan ook de ab mee te nemen. Zal dan wel uit groen oogpunt zijn en wordt het waarschijnlijk gerecycled ipv weg gegooid. 

Reputatie 7
Badge +18

Waarschijnlijk ook uit hygiëne oogpunt, je wilt denk ik niet weten wat er met zo'n ding gebeurd kan zijn.

Badge

Oh, en hoe veel tijd zou het iemand kosten om al je Wifi apparaten op een nieuwe SSID aan te sluiten?

(niet lachen, zelfs mijn hippe nieuwe wasmachine heeft Wifi) 

Voor mij, verander ik mijn nieuwe V10A SSID gewoon naar het oude en wachtwoord ook. 🤣

Of gewoon de backup config file er in knallen (met de nodige port forwards en zo)… Is gewoon KPN dus dat gaat werken.

Leuke test, mijn IP is nu 77.169.1.241 dus we gaan zien wat de nieuwe V10A (via Budget) ervan maakt.

Voor nu laat ik dit topic even voor wat het is. Heb al een KPN kennis verwezen naar hier om eventueel wat te betekenen voor mijn cloud opnames.

Reputatie 7
Badge +24

Dat ip zal zeker wel anders worden. En of de backup terug zetten zal werken weet ik niet. Ik zou er m'n geld niet op durven zetten…

Hier in dit topic van 2 jaar oud zeggen ze overigens dat backup maken überhaupt niet meer kan:

https://forum.kpn.com/internet-9/back-up-terugzetten-experia-box-v10a-502275

Badge

Dat ip zal zeker wel anders worden. En of de backup terug zetten zal werken weet ik niet. Ik zou er m'n geld niet op durven zetten...

In mijn ‘nieuwe’ V10A een backup config zetten gaat gewoon lukken, en de ‘admin login’ staat op de achterkant. 😴

 

Dan heb ik dus een ‘duplicaat’… perfect (de modem)!

Nu dat 2000000××××××× dingetje nog voor mijn tv optvangers en opnames op een gewijizigd nummer. 😥

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een backup maken op de Experiabox van KPN? 

Badge

Dat ip zal zeker wel anders worden. En of de backup terug zetten zal werken weet ik niet. Ik zou er m'n geld niet op durven zetten…

Dank voor de info, het ip maakt me niet uit en een KPN backup terug zetten in een opgestuurde Budget V10A doe ik op eigen risico 🤣

Voorspelling… dat werkt gewoon 😴 Maandag weten we het. Ging niet om mijn modem (en er werd iets gezegd over verschillende firmware  tussen KPN en Budget)?

Goed weekend verder, maar mijn vraag is en blijft waarom tv opnames niet van account X naar Y bewaard kunnen worden, als jijzelf (aantoonbaar) zowel X als Y bent 🤔

Badge

Kunt u een backup maken op de Experiabox van KPN? 

Ja, natuurlijk (bij elke versie eigenlijk wel).

 

Badge

Ik ga maandag proberen om mijn nieuwe V10A (van Budget gekregen) precies hetzelfde te laten werken als die via KPN.

Appeltje, eitje, whatever. Misschien een boel Wifi dingen even opnieuw instellen en zo.

Badge

Even ter informatie; ALLE apparatuur van KPN zal terug gestuurd moeten worden naar KPN.

Prima haha, zitten ze echt op te wachten om dat op te gaan sturen? 🤔

De ethernet en HDMI kabel;tjes ook graag? Hoe veel wil je er hebben? 🤣

Dead end voor een ‘used remote control’ natuurlijk. 😴

Badge

Voor met name @GeSp het volgende:

Vandaag (ingangsdatum abonnement bij Budget 8-8 dus maandag pas) de nieuwe V10A van Budget even aangesloten. Doe dit vooral niet werd er gezegd, dus daarmee heb je me! 🤣

Surprise surprise 🎉 (of eigenlijk niet dus) Alles werkt gewoon, inclusief tv en mijn opnames!

Vaste telefoonlijn (je zou verwachten van niet) maar dat werkt dus ook, inkomend en uitgaand 🤙

Oh, en mijn public ip adres is ook nog steeds gewoon 77.169.1.hetzelfde!

De config van mijn KPN V10A nog even uploaden naar die van Budget (voor de Wifi SSID en portforwarding regels) en klaar… 

Dat is nog wel een dingetje, want 192,168,2,254 pikt het admin password namelijk niet (dat dus op de sticker achter op het modem staat)!

In ieder geval heeft dit alles dus minder dan niets met firmware te maken. Het enige is dat mijn iTV abonnementsnummer (2000000×××××××) verandert per maandag, en dat ik daarom mijn (cloud)opnames definitief kwijt zou zijn 😥

Hoe simpel kan het zijn?

Oh, en voor mijn ‘overstap’ zou ik een monteur moeten regelen? 

De link van Budget voor het maken van een afspraak werkt niet, maar KPN doet het perfect en zegt simpelweg “Hebt u nog vragen over de opzegging of over dit bericht? Bel ons dan.”

Dus dank KPN, ook al betaal ik voortaan via Budget wat minder voor precies hetzelfde!

Ik had ook wel een ander ip-adres verwacht na een modemwissel, maar zelfs dat dus niet. 🤣

Badge

En nu terug naar on-topic, Hoe zit het met mijn opnames  en wat staat jullie (KPN) in de weg om die te verplaatsen van mijn itv nummer 200000362148 naar 200006862990?

 

Reputatie 7
Badge +24

En nu terug naar on-topic, Hoe zit het met mijn opnames  en wat staat jullie (KPN) in de weg om die om die te verplaatsen van mijn itv nummer 200000362148 naar 200006862990?

 

Het antwoord op die vraag weet u al. KPN verplaatst nooit opnames. Ik loop hier al een heel poosje op dit forum rond en ik heb het nog nooit gezien. Het kan gewoon niet. En zeker niet bij een klant die overstapt naar de concurrent. Dat kan al helemaal niet. 

Reputatie 7
Badge +24

Voor met name @GeSp het volgende:

Vandaag (ingangsdatum abonnement bij Budget 8-8 dus maandag pas) de nieuwe V10A van Budget even aangesloten. Doe dit vooral niet werd er gezegd, dus daarmee heb je me! 🤣

Surprise surprise 🎉 (of eigenlijk niet dus) Alles werkt gewoon, inclusief tv en mijn opnames!

De Experiabox heeft nu het KPN profiel geladen. Omdat de KPN verbinding nog actief is. Maandag word de Budget verbinding actief. Dan werkt het niet meer. Dan zal er waarschijnlijk een monteurs-reset nodig zijn, geen normale reset dus, om het ding weer helemaal "leeg" te krijgen. Maar goed ... daar komt u vanzelf achter maandag.

Badge

Het antwoord op die vraag weet u al. KPN verplaatst nooit opnames. Ik loop hier al een heel poosje op dit forum rond en ik heb het nog nooit gezien. Het kan gewoon niet. En zeker niet bij een klant die overstapt naar de concurrent. Dat kan al helemaal niet. 

Eens zal de eerste keer zijn, dus ik dram lekker verder om diegene te zijn.

Tot die tijd gebruik ik wel mijn KPN  nummer in de ontvanger(s), ook prima!

Reputatie 7
Badge +18

Voor met name @GeSp het volgende:

Vandaag (ingangsdatum abonnement bij Budget 8-8 dus maandag pas) de nieuwe V10A van Budget even aangesloten. Doe dit vooral niet werd er gezegd, dus daarmee heb je me! 🤣

Surprise surprise 🎉 (of eigenlijk niet dus) Alles werkt gewoon, inclusief tv en mijn opnames!

De Experiabox heeft nu het KPN profiel geladen. Omdat de KPN verbinding nog actief is. Maandag word de Budget verbinding actief. Dan werkt het niet meer. Dan zal er waarschijnlijk een monteurs-reset nodig zijn, geen normale reset dus, om het ding weer helemaal "leeg" te krijgen. Maar goed ... daar komt u vanzelf achter maandag.


Het overgaan van Telfort firmware naar KPN firmware ging destijds geheel automatisch met een Experiabox V10, daarna ook een ander ip-adres.

Of dat andersom ook kan is de vraag, dus best kans dat daar die monteur afspraak voor nodig is en wellicht is die monteur ook nodig om nog wat om te zetten in de wijkcentrale.

 

Het antwoord op die vraag weet u al. KPN verplaatst nooit opnames. Ik loop hier al een heel poosje op dit forum rond en ik heb het nog nooit gezien. Het kan gewoon niet. En zeker niet bij een klant die overstapt naar de concurrent. Dat kan al helemaal niet. 

Eens zal de eerste keer zijn, dus ik dram lekker verder om diegene te zijn.

Tot die tijd gebruik ik wel mijn KPN  nummer in de ontvanger(s), ook prima!


Na de omzetting kan je dat wel vergeten, dat KPN nummer wordt gedeactiveerd.

Badge

Maar goed ... daar komt u vanzelf achter maandag.

Ik maak me daar totaal geen zorgen over 🤣

De Experiabox heeft nu het KPN profiel geladen

Een (oud) xs4all 500/500 profiel werkte (jaren geleden) ook.

Ikzelf heb daar niets voor hoeven doen. Cadeautje van de zaak zei men (toen) 😍

Op naar maandag dan maar, met Robert op Budget 🤣

Badge

Na de omzetting kan je dat wel vergeten, dat KPN nummer wordt gedeactiveerd.

Ik zal dinsdag mijzelf wel even bellen (of uitgaand). 

Geen zorgen volgens mij, maar dank voor de waarshuwing @Nick83