Beantwoord

Van KPN naar Budget overstappen, kunnen opnames meegenomen worden?

  • 5 August 2022
  • 42 reacties
  • 878 keer bekeken

Badge

Oud topic, maar ik zit met iets soortgelijks.

Volgende week krijg ik een nieuw 2000000××××××× iTV abonnementsnummer (wegens overstap van KPN naar Budget), maar dat staat natuurlijk gewoon op mijn eigen naam en hetzelfde adres.

Off-topic: ook best suf dat ik een installatiepakket gekregen heb met dezelfde V10A modem en Arris ontvanger(s) die ik al heb! En dat daar een monteursafspraak (eventueel telefonisch) voor nodig zou zijn 😅

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt [Origineel topic]

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 5 August 2022, 22:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Badge

De Experiabox heeft nu het KPN profiel geladen. Omdat de KPN verbinding nog actief is. Maandag word de Budget verbinding actief. Dan werkt het niet meer.

Laat ik het simplel houden (en hopelijk KPN ook), met een off-topic anekdote erbij.

Elk modem dat ik aansluit werkt gewoon, of dat een Experia of Fritz!Box is maakt niet daarbij weinig uit.

Als een modem spontaan ‘een profiel’ zou gaan laden (op zich wel handig, zoals vroeger bij de provisioning van Chello/A2000/UPC/Ziggo) dan is dat op basis van mijn fysieke (thuis) aansluiting en dus ook prima.

Toegegeven, dat werkte bij UPC/Ziggo eigenlijk té goed want ik ben in de jaren 90 een paar keer verhuisd en modem aansluiten op de kabel werkte gewoon.

Ze hadden bij UPC geen idee waar ik woonde (zolang de rekeningen betaald worden is het goed) , totdat bewoners op een oud adres ook graag internet via de kabel wilden… 😅

Voor KPN lijkt het mij geen enkel probleem om maandag een ander profiel op te halen (wegens wijzigen internet snelheid, of in dit geval een ‘andere provider’)

Mijn kristallen bol zegt dat ik na de overstap naar Budget gewoon nog mijn ‘eigen’ ip-adres heb fixed.kpn.net Socket: 63881

Zou er maar niet van uit gaan en een nieuwe glazen bol aanschaffen.

Zoals al vaker in dit topic gezegd, je gaat over op een heel ander systeem, ook al koopt Budget in bij KPN word er zelfs ingekocht bij een hele ander bedrijf dan waar je nu je onzin en aannames aan het verkondigen bent.

Je neemt nu internet en TV af bij KPN de provider, je krijgt morgen Internet en TV van KPN Wholesale, er gaat echt fysiek een kabel in de PoP los en in een ander gaatje, waarbij je verbinding een ander protocol gaat krijgen, het voorheen ook door Telfort gebruikte tot men overging op het KPN provider systeem.

Daarbij zal je huidige TV nummer gelijk ophouden te werken, die werkt namelijk alleen op een KPN verbinding, en ik hoop dat je V10a de noodzakelijke firmware gaat ophalen, ik heb nog niet meegemaakt dat de terugweg probleemloos ging, wel een Telfort naar KPN maar andersom is in het systeem niet geïmplementeerd.

dus,

  1. nieuw IP adres, misschien ook geen IPv 6 adres meer wat KPN wel gebruikt.
  2. Nieuw TV nummer gebruiken inclusief TV kastje, je kan namelijk zelf het nummer niet wijzigen.
  3. Glazen bol verkopen.😁

PS, Elk modem wat jij aansluit werkt niet zomaar op je huidige lijn, de Experia boxen pakken vanzelf de KPN firmware op als je ze aansluit, een Fritzbox zal; je toch het goede profiel moeten inladen, en verschillende anderen zul je geheel zelf handmatig moeten instellen.

@Robert Brink Glazen bol een mooi prominent plaatsje gegeven omdat die gelijk had of is het de glasbak geworden.😉😉

Of durf je je ongelijk niet meer toe te geven.🤔🤔

Reputatie 7
Badge +18

@Robert BrinkGlazen bol een mooi prominent plaatsje gegeven omdat die gelijk had of is het de glasbak geworden.😉😉

Of durf je je ongelijk niet meer toe te geven.🤔🤔

Of hij heeft nu helemaal geen internet meer omdat zijn modem(s) het niet meer doen.

Reputatie 7
Badge +6

Wat een spannende topic. Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!

Als we er ooit achter gaan komen.🙀

Reputatie 7
Badge +6

We gaan het zien/horen/lezen 😊

Badge

Update voor @Raspberry @Doornekamp33 en @Nick83 dan maar.., 

Vanochtend om 6:00 nog netjes gewekt door mijn (wifi) internet radio.

Maar blijkbaar heeft mijn nieuwe V10A toch iets opgehaald als profiel?

Alles werkt prima op wat kleinigheden (die ik al verwacht had) na.

Opnames dus helaas kwijt ineens, maar tv kijken (basispakket, meer had ik toch niet) werkt nog.

IP adres is gewijzigd  naar ietsanders.fixed.kpn.net 

Apparaten met WPS weer aangesloten op het nieuwe VRV95127×××× Wifi SSID, dat ging naadloos en dat lukte voorheen niet of amper!

In de admin login van mijn (nieuwe) modem zit een > in het wachtwoord of zo, Kom er met geen mogelijkeid in! En dat wachtwoord staat gewoon op de achterkant!

Wil toch graag wat poorten kunnen forwarden, ook bij Budget, 😴

Reputatie 7
Badge +24

Apparaten met WPS weer aangesloten op het nieuwe VRV95127×××× Wifi SSID, dat ging naadloos en dat lukte voorheen niet of amper!

Dat verbaasd me niet. Je hebt nu een v10a zonder sausje van KPN.

Badge

Dat verbaasd me niet. Je hebt nu een v10a zonder sausje van KPN.

Geen idee (kom nog niet in de admin interface dus misschien sluit ik mijn oude V10A maar weer aan), maar het is gewoon via het KPN netwerk (fixed.kpn.net adres) en de iTV ontvanger(s) zijn gewoon KPN ‘branded’ dus voor zover ik kan zien is alles identiek aan wat ik al had.

Met de KPN ontvangers kon ik nog tv kijen en na een fabrieksreset met daarna mijn nieuwe 20000000××××××× nummer invullen ook.

Heb voor internet 50/50 mbps gekozen (had eerst 100/100), maar de KPN glasvezel speedtest geeft 70+ down en 80+ up aan, dus ook prima.

Detail nog, bij de aanbieding van Budget zit géén opnamepakket, dat kost € 4,99 per maand extra maar konden ze (na een telefoontje) per direct activeren. TV ontvanger een keer uit en aan en het werkt.

Reputatie 7
Badge +24

Ik vermoed dat je nu bij Budget het 2,4 en 5 Ghz WiFi netwerk gewoon verschillende namen kunt geven. Dat kan bij KPN niet. Die heeft dat helemaal dicht getimmerd. 

Badge

Daarbij zal je huidige TV nummer gelijk ophouden te werken, die werkt namelijk alleen op een KPN verbinding

Die bleef dus gewoon werken (maar opnames gewist al was de opnamefunctie nog beschikbaar in het menu).

dus,

  1. nieuw IP adres, misschien ook geen IPv 6 adres meer wat KPN wel gebruikt.

Geen ipv6 (zover ik op dit moment kan zien, ga nu even geen fratsen uithalen door de oude v10a weer aan te sluiten, waar ik wel in de admin interface kan).

  1. Nieuw TV nummer gebruiken inclusief TV kastje, je kan namelijk zelf het nummer niet wijzigen.

Voor een Arris 2952 v2: Instellingen → Systeem → Terug naar fabrieksinstellingen (Frisse start). Je kunt daarna (minuutje of 10 later) het nummer en de pincode die je gekregen hebt ingeven.

Al met al tevreden, en wilde hier verder niemand tegen de schenen schoppen of zo (behalve over die opnames dus).

Badge

Ik vermoed dat je nu bij Budget het 2,4 en 5 Ghz WiFi netwerk gewoon verschillende namen kunt geven. Dat kan bij KPN niet. Die heeft dat helemaal dicht getimmerd. 

Ik zou het graag proberen maar 192.168.2.254 (of mijnmodem.kpn) accepteert het wachtwoord niet dat op de sticker staat. De oude V10A aansluiten doe ik later nog wel.

De SSID is in ieder geval ‘KPN achtig’ (VRV95172×××××) maar dat zegt uiteraard weinig.

Badge

Zou er maar niet van uit gaan en een nieuwe glazen bol aanschaffen.

Zoals al vaker in dit topic gezegd, je gaat over op een heel ander systeem, ook al koopt Budget in bij KPN word er zelfs ingekocht bij een hele ander bedrijf dan waar je nu je onzin en aannames aan het verkondigen bent.

Mijn aanname (uit 2017 dus al, toen dat KPN het wel ‘prima’ vond dat ik mijn XS4all profiel onterecht kreeg) was dat het allemaal hetzelfde is, wholesale of niet. Daar was toen nog een Fritz!box aan de orde.

Ik kwam daarna via ON (Eindhoven) naar KPN, “er verandert eigenlijk niets voor u”… (en dat klopt dus!)

Wil heel dit (spannende, beetje drammerige) topic wel afsluiten met ‘je hebt mazzel gehad Robert’ (met een kristallen bol die ik sowieso niet had, dus ook niet stuk kon gaan!)

De door mij verkondigde ‘onzin en aannames’ bleken te kloppen. Dat dan weer wel voor ‘in het archief’.

Alles op eigen risico (dus als je van/naar Telfort gaat pas op!)

Heel kort gezegd (en ergens zal er wel een verschil zijn!) Budget == KPN 😴

Kan ik alleen geen 0800 0402 meer bellen voor support, maar bij 020  2055 555 weten ze ook de weg.

Reputatie 7
Badge +12

Daarbij zal je huidige TV nummer gelijk ophouden te werken, die werkt namelijk alleen op een KPN verbinding

Die bleef dus gewoon werken (maar opnames gewist al was de opnamefunctie nog beschikbaar in het menu).

dus,

  1. nieuw IP adres, misschien ook geen IPv 6 adres meer wat KPN wel gebruikt.

Geen ipv6 (zover ik op dit moment kan zien, ga nu even geen fratsen uithalen door de oude v10a weer aan te sluiten, waar ik wel in de admin interface kan).

  1. Nieuw TV nummer gebruiken inclusief TV kastje, je kan namelijk zelf het nummer niet wijzigen.

Voor een Arris 2952 v2: Instellingen → Systeem → Terug naar fabrieksinstellingen (Frisse start). Je kunt daarna (minuutje of 10 later) het nummer en de pincode die je gekregen hebt ingeven.

Al met al tevreden, en wilde hier verder niemand tegen de schenen schoppen of zo (behalve over die opnames dus).

 

Let je wel op dat je die Arris2952 die je nu hebt ingesteld voor budget terug stuurt naar de KPN? Daarna even budget bellen om het serienummer beginnend met een M uit je account te laten halen want anders kan je degene van budget niet activeren. Als je dit niet doet zal er zoals eerder gemeld een boete komen omdat het serienummer gelinkt staat aan jouw KPN account en KPN die terug verwacht. 
 

Budget neemt zo ver ik weet WMP af van KPN Wholesale. Dat betekend dat hun naast de lijn (internet) ook de apparatuur huren van KPN. Budget wilt dus straks het modem en stb van budget terug anders krijgen hun aan de stok met KPN Wholesale, en KPN wilt uiteraard haar eigen apparatuur terug. 

Dus dat het werkt is een leuke test, maar stuur hem maar wel terug op. 

Badge

Ik vermoed dat je nu bij Budget het 2,4 en 5 Ghz WiFi netwerk gewoon verschillende namen kunt geven. Dat kan bij KPN niet. Die heeft dat helemaal dicht getimmerd. 

Ik zou het graag proberen maar 192.168.2.254 (of mijnmodem.kpn) accepteert het wachtwoord niet dat op de sticker staat. De oude V10A aansluiten doe ik later nog wel.

De SSID is in ieder geval ‘KPN achtig’ (VRV95172×××××) maar dat zegt uiteraard weinig.

Update: het is opgelost door modem te benaderen met Firefox i.p.v. Chrome.

Kreeg toen het verzoek (van mijnmodem.kpn, niet van Firefox) om het admin password aan te passen omdat het insecure zou zijn. Wachtwoord van mijn oude V10A ingeklopt (2×) en dat werkte. Daarna werkt het ook weer in Chrome.

En voor de 2,4 / 5 GHz Wifi… Helaas, zelfde als bij KPN (de hele admin interface is bij Budget 1-op-1 hetzelfde).

Voor de rest, ipv6 staat standaard uit, maar kan je op ‘Auto’ zetten (en doet vervolgens niets).

@Ik_Hussel Ik zal dat braaf doen, dank voor de tip over de M in het serienummer. Overigens nog geen verzoek gekregen voor retourneren apparatuur (of een hippe doos, maar die heb ik dus al van Budget) 😂

Badge

Let je wel op dat je die Arris2952 die je nu hebt ingesteld voor budget terug stuurt naar de KPN? Daarna even budget bellen om het serienummer beginnend met een M uit je account te laten halen want anders kan je degene van budget niet activeren.
Dus dat het werkt is een leuke test, maar stuur hem maar wel terug op. 

Oké, nog één update dan voor @Ik_Hussel (en alle anderen in dit topic):

De (KPN) ontvanger die ik dus terug ga/moet sturen (maar nog volledig werkte bij de gratie Gods blijkbaar) vervangen door de ontvanger die ik van Budget gekregen heb.

Niet om het een of ander, maar die ziet er dus zo uit (serienummer met een M!):

Dus ik sluit die aan (vers uit de doos)… 

Tik mijn 200000××××××× abonnementsnummer en pincode in (die van Budget uiteraard)

En na 10 seconden beeld (plus toegang tot recente opnames)! 

Had eigenlijk verwacht dat dat ding zich nog moest aanmelden en uitgebreid software downloaden en zo.

En nu ben ik zwaar in overtreding, want bij Budget betaal ik voor maar één ontvanger.

Als dat de laatst geactiveerde is, dan is het bij deze goed. 😴