Beantwoord

Vervallen van pluspakket na beƫindigen mobiel abonnement

  • 8 April 2022
  • 23 reacties
  • 218 keer bekeken

Na al decennia lang trouwe klant te zijn bij KPN (Alles in 1 pakket), hebben we een jaar lang extra een mobiel abbonement gehad (enkel bellen voor10,55 p/mnd).

Dit mobiele abb is overgezet naar een andere provider (zelfde kosten maar nu met extra een internet bundel van 5gb). Logische stap dus.

Kregen we deze maand nog wel een (aparte) factuur voor maar begreep al vanuit dit forum dat dit volgende maand gecrediteerd zou worden (ook typisch eigenlijk).

Het euvel zit hem in de andere pakketen die we hebben.Ā  Er wordenĀ nu voordelen die we al hadden van het ā€œAlles in 1 pakketā€ voordat we een mobiel abbonement weggehaald. Nu zal dat pluspakket met een worst zijn, maar het pricipe is niet juist. Hierover dus net ruim 30 min met een vriendelijke jongen vd klantenservice over gesproken (die snapte het ook niet helemaal) en moest na diverse malen overleggen voet bij stuk houden.

Vervolgens zie je dat een nieuw abonnement afsluiten duidelijk voordeliger is dan we nu hebben (krijg je er nog een tv bij ookā€¦.)

Blijkt het niet meer mogelijk te zijn om dan een 2e tv ontvanger (noodzaak vanwege slechte wifi) te zijn??

Echter leert onze ervaring met KPN, dat zodra je iets aanpast, al het andere niet meer werktā€¦

Iemand de gouden tip?

Ā 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 11 April 2022, 19:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Dan draai je toch alles terug.

Dan draai je toch alles terug.

als dat zo makkelijk zou zijnā€¦.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Guido078, welkom op ons forum! Je krijgt de KPN Compleet of KPN Hussel korting inderdaad alleen als je zowel een mobiel als thuis abonnement bij ons hebt. Als je opzegtermijn bij je nieuwe mobiele provider al verlopen is kun je inderdaad niet echt meer terug tot dat contract weer verlopen is.

Mocht je toch nog willen/kunnen heroverwegen kun je hierover altijd even met ons bellen op 0800-0402

Hoi Thomas, daar gaat het echter niet om. Dat pakket hadden we al lang voordat we het mobiele nummer ook bij KPN hadden.Ā  Bij ons heet het nog steeds alles-in-1. Dat KPN het hussels gaat noemen staat hier los van. Conclusie is dat er eigenlijk enkel maar voordelen weggehaald worden van iets wat er al was voordat er een jaar een mobiel nummber bij KPN ondergebracht werd.Ā Ā 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Thomas, daar gaat het echter niet om. Dat pakket hadden we al lang voordat we het mobiele nummer ook bij KPN hadden.Ā  Bij ons heet het nog steeds alles-in-1. Dat KPN het hussels gaat noemen staat hier los van. Conclusie is dat er eigenlijk enkel maar voordelen weggehaald worden van iets wat er al was voordat er een jaar een mobiel nummber bij KPN ondergebracht werd.Ā Ā 

Bij Alles-in-1 haat het pluspakket in het KPN Compleet pakket (een pakket wat u enkelĀ krijgt als u mobiel en thuis combineert) hussel is voor u dan niet van toepassing op het thuispakket. U zult het pluspakket niet gratis hebben gehad voordat u mobiel had van kpn. Heeft u de facturen nog? Anders zou een moderator ookĀ  rt u mee kunnen kijken als u uw profiel heeft ingevuld met uw gegevens.

uiteraard hebben we die facturen nog. Heb er even een uit 2018 gepakt voor het gemak.

Pluspakket was gratis voordeel van KPN Compleet.Ā 

We hadden toen geen mobiel nummer actief bij KPN.

(vb factuur nr:Ā 11157482948)

Reputatie 7
Badge +8

uiteraard hebben we die facturen nog. Heb er even een uit 2018 gepakt voor het gemak.

Pluspakket was gratis voordeel van KPN Compleet.Ā 

We hadden toen geen mobiel nummer actief bij KPN.

(vb factuur nr:Ā 11157482948)

Bijzonder want je konĀ alleen compleet zijn als je 2 producten van KPN had.

Dus een abonnement thuis en mobiel maakte je compleet.

Enkel thuis of enkel mobiel was geen compleet.

uiteraard hebben we die facturen nog. Heb er even een uit 2018 gepakt voor het gemak.

Pluspakket was gratis voordeel van KPN Compleet.Ā 

We hadden toen geen mobiel nummer actief bij KPN.

(vb factuur nr:Ā 11157482948)

Bijzonder want je konĀ alleen compleet zijn als je 2 producten van KPN had.

Dus een abonnement thuis en mobiel maakte je compleet.

Enkel thuis of enkel mobiel was geen compleet.

het was internet, televisie en bellen. Destijds 3 paketten.Ā  Toen werd dat alles-in-1, later noemde KPN dit Compleet. Zijn al even klant zoals je kunt zien.Ā  Vandaar onze vraag waarom dit pakket nu afgepakt is.

Reputatie 7
Badge +8

Nee dat heten geen compleet?

Hier al enkele jaren klant en je was alleen compleet als je EN EN had dus en thuis en mobiel

Of en Thuis en Telfort mobiel.

Ā 

Vul je profiel in dan kan een medewerker mee kijken waar het mis is gegaan.

Ā 

KPN Compleet is geen abonnement. Het is een voordeel wat je hebt met Alles-in-1 thuis i.c.m. minimaal Ć©Ć©n mobiel abonnement van kpn op hetzelfde adres.

Dat voordeel, gratis pluspakket, heb je niet meer aangezien je geen mobiel abo meer hebt bij kpn.

KPN Compleet is geen abonnement. Het is een voordeel wat je hebt met Alles-in-1 thuis i.c.m. minimaal Ć©Ć©n mobiel abonnement van kpn op hetzelfde adres.

Dat voordeel, gratis pluspakket, heb je niet meer aangezien je geen mobiel abo meer hebt bij kpn.

Hoe verklaar je dan dat het er jaren wel bij gezeten heeft als ā€œcadeauā€.Ā  Lees even terug dan zie je dat het er altijd is geweest ook zonder mobiel abonnement.Ā  Wij hebben nooit KPN compleet gehad/besteld. Dat KPN het dan opeens anders gaat noemen zal mij een zorg zijn. Het was altijd onderdeel behorende bij het alles-in-1 pakket. Hetzelfde dat HBO ooit uit het pakket ging en daar Eredivisie of iets voor terug kwam. Kan gebeuren dat zenders ervoor kiezen om niet meer via KPN uitgezonden te kunnen worden. Aanpassingen heb ik geen moeite mee, dat gebeurt nou eenmaal na al die jaren. Dit vind ik echter niet kloppen (sterker nog; vind het niet kunnen).

Ā 

Dit is net zoiets als je 25 jaar lid zou zijn van de ANWB, dan sluit je 1 jaar een reisverzekering af die je dan niet door laat lopen. Na dat ene jaar ben je dan opeens nieuw lid (blik ofzo ipv platinum).

Nee dat heten geen compleet?

Hier al enkele jaren klant en je was alleen compleet als je EN EN had dus en thuis en mobiel

Of en Thuis en Telfort mobiel.

Ā 

Vul je profiel in dan kan een medewerker mee kijken waar het mis is gegaan.

Ā 

profiel is volgens mij ingevuld. Staat ook ergens een factuurnummer vermeld, kunnen ze bij KPN vast wel eea mee terug vinden. Dat is ook zo typsich dat je via een forum je probleem kwijt moet omdat de klantenservice telefonisch gewoon niet werkt.

Reputatie 7
Badge +8

@Guido078Ā Ze mogen enkel jouw gegevens erbij pakken bij een ingevuld profiel.

Vandaar dat ik dat even meld en dat scheelt namelijk weer wat tijd

Alles in 1 PREMIUM is altijd al inclusief ESPN en Pluspakket. Dat was eerst HBO pakket en pluspakket.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Guido078, ik ben er even in gedoken. Je had inderdaad alles-in-een premium maar dit is in augustus 2019 gewijzigd naar een ā€œInternet en TVā€ pakket. Daarbij is onder andere het gratis pluspakket komen te vervallen. Later is hij weer gratis geworden vanwege de KPN Compleet korting.Ā 

Ik kan het pluspakket helaas niet gratis voor je aanzetten.

Hoi Thomas, in ā€œmijn kpnā€ staat mijn lopende contract met een einddatum in 2015. Dat contract loopt dus gewoon door.

Waarom zou dat in 2019 aangepast zijn en door wie? Is dat eenzijdig gebeurt vanuit KPN?

Alvast bedankt voor je reaktie.

Bij KPN kun je niet verlengen, alleen je abonnement aanpassen, dus die 2015 blijft er staan tot je van provider bent veranderd en weer nieuwe klant word.

Ik lees dat je naar internet en TV bent over gegaan, toevallig vaste telefoon opgezegt?

Reputatie 7
Badge +24

Hoe verklaar je dan dat het er jaren wel bij gezeten heeft als ā€œcadeauā€.Ā 

Misschien heeft u van een KPN medewerker een persoonlijke aanbieding gekregen. In de vorm van het gratis Pluspakket. Zoiets blijft dan een hele poos staan, totdat er iets veranderd word.Ā 

Kan ook wezen dat het gewoon een fout van KPN was. Zoiets gebeurt wel vaker.Ā 

Hoe verklaar je dan dat het er jaren wel bij gezeten heeft als ā€œcadeauā€.Ā 

Misschien heeft u van een KPN medewerker een persoonlijke aanbieding gekregen. In de vorm van het gratis Pluspakket. Zoiets blijft dan een hele poos staan, totdat er iets veranderd word.Ā 

Kan ook wezen dat het gewoon een fout van KPN was. Zoiets gebeurt wel vaker.Ā 

zo was het niet, dan zou het te verklaren zijn. Het was altijd onderdeel van ons allen-in-1 premium. Echter zijn ze dit later anders gaan noemen zonder ons in te lichten. Zou het liefst de hele mik opzeggen en iets anders afsluiten, echter vrees ik dat zoiets met veel ellende gepaard zal gaan. Tijd heeft helaas bewezen dat veranderingen nooit zonder problemen (voor de klant) gaan.

Bij KPN kun je niet verlengen, alleen je abonnement aanpassen, dus die 2015 blijft er staan tot je van provider bent veranderd en weer nieuwe klant word.

Ik lees dat je naar internet en TV bent over gegaan, toevallig vaste telefoon opgezegt?

Nee, vaste telefoon is nog steeds onderdeel van het pakket.

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan helaas niet meer zien waarom of door wie dit abonnement gewijzigd is.
Ooit zijn wel al deze abonnementen omgezet naar nieuwe varianten maar dat was pas in januari 2020 dus dat staat hier los van.

conclusie is dus dat KPN gelijk heeft en de klant niet. Daar moet ik het dan maar mee doen?

Reputatie 7
Badge +20

Ik vrees dat het daar hier wel op neerkomt.