Beantwoord

Waarom alleen nog maar mb's delen via de MijnKPN app?

  • 26 July 2022
  • 17 reacties
  • 354 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Slimmerik
  • 188 reacties

Kan geen MB delen via de website mijn KPN meer.

Krijg melding alleen via een app, als mogelijkheid, wanneer is het wel weer mogelijk via de website.

Vind het belachelijk dat je het via een app moet doen die meuk wil ik op mijn smartphone niet laat staan via die weg het wordt je waarschijnlijk door de strot geduwd, sorry dat ik het zo zeg.

Een keuze prima maar wel in vrijheid maar niet als enige mogelijkheid, het moet niet gekker worden KPN.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 30 July 2022, 11:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

KPN-beleid, bijna alles werkt tegenwoordig alleen nog maar in app's, ik heb er soms ook moeite mee, maar dat kan aan de leeftijd liggen.😎

Reputatie 7
Badge +7

Nee @JanD ligt niet aan jouw leeftijd. Kpn slaat in dezen de plank volledig mis. Om verschillende redenen. 

wanneer bepaalt een product aanbieder wat ik op mijn telefoon moet gebruiken?

betaal je dan ook de onderhoudskosten, vervanging en energie kosten?

Ik vind dit een druk door de strot van KPN.

 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben de keus gemaakt om MB's delen alleen nog mogelijk te maken via de app. We zien in de praktijk dat de meeste mensen het delen van MB's via de app fijner vinden. Plus biedt de app ook de mogelijkheid om automatisch MB's delen in te stellen. Deze optie konden we via de webversie niet bieden. We snappen dat dit niet voor iedereen ideaal is. Er zijn op het moment geen plannen deze keuze weer aan te passen. Maar we nemen de feedback mee. 

Reputatie 7
Badge +24

We hebben de keus gemaakt om MB's delen alleen nog mogelijk te maken via de app. We zien in de praktijk dat de meeste mensen het delen van MB's via de app fijner vinden. Plus biedt de app ook de mogelijkheid om automatisch MB's delen in te stellen. Deze optie konden we via de webversie niet bieden. 

Dat is onzin natuurlijk. Dat kan gewoon gemaakt worden.

Reputatie 7
Badge +24

Hoe moeten mensen die geen Apple Store of Google Playstore op hun mobiel hebben nu mb's delen? 

Bijvoorbeeld de Huawei P40, te koop bij de Mediamarkt. In combinatie met een KPN abonnement. 

https://telefoonabonnementen.mediamarkt.nl/product/huawei-p40-pro-5g-zwart-9151?utm_source=mediamarkt.nl&utm_medium=pdp&utm_campaign=primary&abonnement=18510-19330-19369-9151

Daar staat geen Google Playstore op. Want dat mocht niet meer van Trump. Dus geen KPN app. Die zou uit de Playstore geïnstalleerd moeten worden, maar die is er dus niet op dit toestel. 

Hoe nu mb's delen? 

Reputatie 7
Badge +30

Voor die mensen is het, met een dergelijk toestel, niet mogelijk om MB's te delen.

Alternatief zou men eens op een telefoon van een familielid of vriend in de KPN app kunnen inloggen, daar automatisch MB's delen instellen, en dan weer uitloggen. 

Voor die mensen is het, met een dergelijk toestel, niet mogelijk om MB's te delen.

Alternatief zou men eens op een telefoon van een familielid of vriend in de KPN app kunnen inloggen, daar automatisch MB's delen instellen, en dan weer uitloggen. 

Hallo @Erik_ , dat vindt KPN normaal tegenwoordig? Ik hoop het toch niet.

Reputatie 3
Badge +1

Voor die mensen is het, met een dergelijk toestel, niet mogelijk om MB's te delen.

Alternatief zou men eens op een telefoon van een familielid of vriend in de KPN app kunnen inloggen, daar automatisch MB's delen instellen, en dan weer uitloggen. 

Dar is de weg niet hoe makkelijk een app kan zijn, omwegen is geen optie er wordt je iets doorgedrukt als enige mogelijkheid.

Via een app en website die beide mogelijkheden moeten naast elkaar blijven bestaan deze keuze bepaalt de klant zelf en niet KPN.

Geld het zelfde als digitaal geld en cash deze twee zullen altijd  moeten blijven bestaan, dat is vrijheid in keuze.

Dit is echt een belachelijke ontwikkeling!

Hoe kan ik nu veilig MB delen, als ik alleen gebruik maak van een Linux telefoon? Je kan toch niet zomaar een hele groep mensen buitensluiten van een bepaalde functionaliteit? Installeren van de app op een telefoon van iemand anders en vervolgens weer uitloggen is belachelijk voorstel.

Of gaat KPN hiervoor ook een (open)source applicatie beschikbaar stellen?

Een van de reden waarom ik voor KPN had gekozen was dat je ook via een website MBs kon delen.

Reputatie 2

Bah!
Ik kwam hier ook net achter. Aan het begin van iedere maand deel ik MB's. Moet nu via een de app.
Voeg een regel toe aan de tekst dat het uitsluitend via MijnKPN gaat.
Ik heb de KPN app niet geïnstalleerd.
Voor ieder wissewasje moeten gebruikers een app installeren en als je niet oppast staat het apparaat in no time tjokvol met handel die je vaak niet of zeer, zeer sporadisch gebruikt, maar waartoe je gedwongen wordt. Simpelweg omdat het via de PC niet meer lukt.

Ik wil zaken alleen installeren die ik echt nódig heb en die ik dagelijks, of iedere geval zeer regelmatig, gebruik.
Uit het feit dat ik de KPN app niet geïnstalleerd heb blijkt dat ik 'm al die tijd nooit nodig gehad heb…
En nu, voor 1 simpel dingetje, een app!

Wat was er verkeerd aan het delen via de webbrowser? Moet toch wel een hele goede reden voor zijn.
Was het onveilig? Of wat?

Oh, en als ik de app geïnstalleerd heb en ik heb het MB delen geregeld, dat het automatisch gaat, kan ik'm dan daarna gewoon weer verwijderen? Of moet ‘ie geinstalleerd blijven?
Zucht ….

Reputatie 7
Badge +30


Oh, en als ik de app geïnstalleerd heb en ik heb het MB delen geregeld, dat het automatisch gaat, kan ik'm dan daarna gewoon weer verwijderen? Of moet ‘ie geinstalleerd blijven?
Zucht ….

Je kunt de app, nadat je het MB's delen ingesteld hebt, gerust weer verwijderen als je dat wilt, @mw1950.

Reputatie 2

Aha, dat is goed nieuws! Hartelijk dank voor de reactie.  
 

Reputatie 7
Badge +24

Aha, dat is goed nieuws! Hartelijk dank voor de reactie.  
 

Ik zie er niet veel goeds aan. Je moet wel een behoorlijke dwangneuroot zijn als je dat echt elke maand vol blijft houden. Steeds opnieuw installeren en weer verwijderen. Na een ppaar maanden blijft die er op staan denk ik...

Aha, dat is goed nieuws! Hartelijk dank voor de reactie.  
 

Ik zie er niet veel goeds aan. Je moet wel een behoorlijke dwangneuroot zijn als je dat echt elke maand vol blijft houden. Steeds opnieuw installeren en weer verwijderen. Na een ppaar maanden blijft die er op staan denk ik...

Je kan ook automatisch delen toch? 1 keer instellen en klaar. Maar blijft raar dat delen niet meer via de website kan.

Reputatie 7
Badge +7

Waarom bouwt kpn niet een webapp ipv een app? Volgens mij komt met een webapp niemand in de kou te staan. 

Reputatie 7
Badge +24

Waarom bouwt kpn niet een webapp ipv een app? Volgens mij komt met een webapp niemand in de kou te staan. 

Die is er al. MijnKPN op de website van KPN is helemaal geoptimaliseerd voor de smartfoon en werkt perfect. Ziet er zowat hetzelfde uit als de app. Daarmee kon ook mb's gedeeld worden. Maar dat heeft KPN er nu doelbewust uit gesloopt.

Het knopje van mb's delen staat er zelfs nog. Het is nog steeds een volslagen onbegrijpelijke ontwikkeling.