Beantwoord

Waarom is mijn 5GB abonnement net zo duur als een 10GB abonnement?

  • 2 November 2022
  • 10 reacties
  • 163 keer bekeken

Waarom is mijn abonnement met 5 gb even duur als van iemand met 10 gb ? Ik krijg geen 10 gb voor het zelfde geld pure oplichting vind ik dit ? 

icon

Beste antwoord door PeterG 3 November 2022, 20:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @P.mooi ,

KPN heeft enige tijd terug de tarieven voor nieuwe abonnementen verlaagd. Op het moment dat jouw contractperiode is afgelopen, kun jij verlengen en ga je ook het goedkopere tarief betalen. (Lees: Dan krijg je ook 10GB voor hetzelfde bedrag.) 

 

Badge +19

Dat is geen oplichting.  De prijzen veranderen vaak en er zijn aanbiedingen.  Het is belangrijk om de prijzen goed in de gaten te houden. 

net een maand geleden mn abonnement omhoog gezet en dan wordt je zo genaaid  door kpn om meer gb te hebben oude klanten 5 voor het zelfde geld dat de nieuwe 10 gb krijgen . Dit is niet oké en verlengen ga ik dan ook zeker niet meer doen bij jullie na tig jaar trouwe klant te zijn geweest .

Reputatie 7
Badge +28

@P.mooi 

Als je jouw abonnement omhoog zet, dan doe je dat volgens de voorwaarden van dat oude abonnement. Als jouw contractperiode voorbij is, kun je beter toch wel verlengen. Want dan krijg je kennelijk meer voor hetzelfde geld. Een bijkomend voordeel is dat je dan geen last meer hebt van de inflatiecorrectie van afgelopen 1 oktober.  Want de prijzen voor nieuwe abonnementen zijn niet verhoogd per 1 oktober 2022. 

 

 

@P.mooi

Als je jouw abonnement omhoog zet, dan doe je dat volgens de voorwaarden van dat oude abonnement. Als jouw contractperiode voorbij is, kun je beter toch wel verlengen. Want dan krijg je kennelijk meer voor hetzelfde geld. Een bijkomend voordeel is dat je dan geen last meer hebt van de inflatiecorrectie van afgelopen 1 oktober.  Want de prijzen voor nieuwe abonnementen zijn niet verhoogd per 1 oktober 2022. 

 

 

Nou ik denk het niet vind dat de bestaande klant gewoon in z'n hemd wordt gezet zoals gebruikelijk helaas  .en ervan afkomen met antwoord we kunnen er niks aandoen ? Ma tussen willen en kunnen is een groot verschil in mijn ogen kan er altijd wat geregeld worden ma bij jullie blijkbaar niet als je ma braaf betaald dan is het goed .

Reputatie 7
Badge +24

Natuurlijk kan KPN er wat aan doen. Maar waarom zou KPN? U heeft een contract voor een bepaald bedrag. Dat heeft u zelf afgesloten. Daar bent u mee akkoord gegaan. Dus waarom zou KPN de prijs zomaar halverwege de duur van het contrct verlagen? KPN zou wel gek zijn.

U klaagt wel. Maar hoe denkt u dat het bij T-Mobile of Vodafone gaat? Denkt u nu echt dat het daar anders gaat?

Als u op dit moment een energiecontract afsluit voor een looptijd van 2 jaar, en over een half jaar gaan de energieprijzen flink omlaag, denkt u dat de energiemaatschappij bij u de prijs ook omlaag doet? Nee toch? Die energiemaatschappij zou wel gek zijn 😁

Natuurlijk kan KPN er wat aan doen. Maar waarom zou KPN? U heeft een contract voor een bepaald bedrag. Dat heeft u zelf afgesloten. Daar bent u mee akkoord gegaan. Dus waarom zou KPN de prijs zomaar halverwege de duur van het contrct verlagen? KPN zou wel gek zijn.

U klaagt wel. Maar hoe denkt u dat het bij T-Mobile of Vodafone gaat? Denkt u nu echt dat het daar anders gaat?

Als u  in de portemonnee zal kunnen schillen zou u ook klagen . En ja ik heb een contract afgesloten ma als blijkt dat de tarieven worden aangepast zou de klant daar ook van moeten kunnen profiteren en vooral in deze tijd dat alles al duurder wordt ..............

net een maand geleden mn abonnement omhoog gezet

Dat heb je dan gedaan onder de oude voorwaarden van je abonnement.

Met verlenging, als je al over de looptijd van 1 of 2 jaar van je huidige contract bent, levert dus geld op. Verlenging is juist voordelig. Ik heb sinds 2020 Hussel. Eerst 3 GB voor 18,50. En nu met nieuwe Hussel 10 GB voor 17,50. Onbeperkt bellen. 

 

verlengen ga ik dan ook zeker niet meer doen bij jullie na tig jaar trouwe klant te zijn geweest .

Dat is dus niet handig,  want na verlenging heb je nieuwe Hussel voorwaarden. Die dus goedkoper zijn dan de oude Hussel voorwaarden. 

net een maand geleden mn abonnement omhoog gezet

Dat heb je dan gedaan onder de oude voorwaarden van je abonnement.

Met verlenging, als je al over de looptijd van 1 of 2 jaar van je huidige contract bent, levert dus geld op. Verlenging is juist voordelig. Ik heb sinds 2020 Hussel. Eerst 3 GB voor 18,50. En nu met nieuwe Hussel 10 GB voor 17,50. Onbeperkt bellen. 

 

verlengen ga ik dan ook zeker niet meer doen bij jullie na tig jaar trouwe klant te zijn geweest .

Dat is dus niet handig,  want na verlenging heb je nieuwe Hussel voorwaarden. Die dus goedkoper zijn dan de oude Hussel voorwaarden. 

Ma er wordt niks vermeld ze houden oude abonnementhouders voor de gek op deze manier ! En verlengen nee er zijn meer providers dan alleen kpn 

Reputatie 7
Badge +28

@P.mooi

Als je jouw abonnement omhoog zet, dan doe je dat volgens de voorwaarden van dat oude abonnement. Als jouw contractperiode voorbij is, kun je beter toch wel verlengen. Want dan krijg je kennelijk meer voor hetzelfde geld. Een bijkomend voordeel is dat je dan geen last meer hebt van de inflatiecorrectie van afgelopen 1 oktober.  Want de prijzen voor nieuwe abonnementen zijn niet verhoogd per 1 oktober 2022. 

 

 

Nou ik denk het niet vind dat de bestaande klant gewoon in z'n hemd wordt gezet zoals gebruikelijk helaas  .en ervan afkomen met antwoord we kunnen er niks aandoen ? Ma tussen willen en kunnen is een groot verschil in mijn ogen kan er altijd wat geregeld worden ma bij jullie blijkbaar niet als je ma braaf betaald dan is het goed .

@P.mooi 

Volgens mij heb je nu van diverse forumleden antwoord gekregen op je vraag. 

Het staat je natuurlijk vrij om na afloop van jouw contractperiode ergens anders iets af te sluiten.