Beantwoord

50GB delen van unlimited data om samen 100GB in buitenland te hebben?

  • 11 February 2023
  • 10 reacties
  • 438 keer bekeken

Reputatie 1

Heb al verschillende topics hierover gelezen. Kpn gebeld, maar geen duidelijkheid.

Situatie : ik heb onbeperkt data, manlief 0 gb. Doneer maandelijks 50 gb naar hem.

vraag: hebben we dan beiden 50 gb in buitenland binnen de EU? Dus samen 100 gb in buitenland? 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 14 February 2023, 09:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Dat klopt.

Jouw man kan de ontvangen 50GB meenemen en ook gebruiken in de EU. Jij hebt zelf met je “unlimited data” abonnement de beschikking over een maandbundel van 50GB in het buitenland (EU).

 

Reputatie 1

Merci. De bijgevoegde link geeft geen duidelijkheid over het maximum met de gedeelde gb in buitenland.

telefonisch zei men bij kpn dat ik totaal maar 50 heb in buitenland, dus inclusief de gedeelde gb aan mijn man. Ik kan deze uitspraak echter nergens zwart op wit terugvinden.

samen 100 gb inclusief het delen lijkt mij ook logischer, echter kpn wil dat niet bevestigen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Bij zoiets moet je natuurlijk heel goed opletten hoe je het zegt. Bij "samen 100 GB" kun je dat ook opvatten als dat beide 100 GB hebben. Wat natuurlijk niet zo is.

Reputatie 1

50+50=100 samen. 
Lijkt mij duidelijk.

Maar volgens kpn hebben we dan samen 50 in buitenland omdat je weggeven gb meetellen bij mijn buitenland verbruik.

staat echter nergens beschreven, of ik kan het niet vinden.

kpn gevraagd of ze het op papier kunnen zetten, krijg ik een linkje met het algemeen verhaal. Heb ik dus niets aan.

Reputatie 7
Badge +21

Het is ieder 50GB. Wat de persoon aan de telefoon zegt is onjuist. 

Jouw man ontvangt maandelijks 50GB van jou en hij kan die data in Nederland én de EU gebruiken.
Die 50GB komen uit jouw “unlimited data” in Nederland.
Jij hebt zelf daarnaast een maandbundel van 50GB om te gebruiken in de EU.

Ik zal nog verder zoeken waar dat expliciet vermeld staat, maar binnen een paar dagen zal hier ook een KPN moderator reageren. Ik weet zeker dat die het bovenstaande zal bevestigen.

Reputatie 7
Badge +24

50+50=100 samen. 
Lijkt mij duidelijk.

Voor u misschien wel, maar voor een ander misschien niet. Ik kan me heel goed voorstellen dat een KPN medewerker dat misschien niet zou willen zeggen.

Reputatie 1

Kan een #KPN medewerker hier uitsluitsel over geven?

dus van mijn unlimited abo: 50 gb doneren aan partner : beiden hebben dan 50 gb per persoon in EU.

Reputatie 7
Badge +12

Ik ben geen verkoper maar monteur alleen wat Nick en RBxx zeggen klopt, het is gewoon 50 voor jezelf en 50 welke je deelt binnen je huishouden. 

Fijne vakantie!

Reputatie 7
Badge +12

Zie ook de website van KPN

kan ik in het buitenland ook MB's delen?

Ja, in heel de EU kun je MB's delen. Zoveel als je wilt, zolang je zelf maar minimaal 50 MB overhoudt.

 

Heb je een Unlimited abonnement? Dan kun je geen MB's ontvangen. Met het Unlimited abonnement kun je wel 50GB delen in de EU met KPN abonnementen op hetzelfde adres.

 

Ook geeft forummoderator Maja in dit topic aan dat het gewoon kan.

Reputatie 1

Fijn, bedankt voor alle reacties. 

met 100 GB gaan we het wel redden in de vakantie!