Sticky

Automatisch MB's delen

  • 18 May 2022
  • 64 reacties
  • 1925 keer bekeken
Automatisch MB's delen
Reputatie 7
Badge +17

Automatisch MB's delen: een veel gehoorde wens. Lees hieronder wat automatisch MB's delen is en hoe je het kunt instellen.

 

Maar eerst: een bedankje. Even geleden vroegen we jullie om automatisch MB's delen te testen. Massaal deden jullie mee aan deze test. Dankzij jullie feedback hebben we de laatste puntjes op de i kunnen zetten. En nu kan iedereen die al MB's kan delen ook automatisch MB's delen.

 

Wat is automatisch MB’s delen?

Met automatisch MB's delen hoef je niet meer elke maand handmatig MB's te delen. De app doet dit automatisch voor je op het moment dat je nieuwe maandbundel weer begint. Je hoeft dit dus maar 1 keer in te stellen. Deel bijvoorbeeld elke maand automatisch 100 MB met een gezinslid of huisgenoot. Even geen of minder MB's delen? Dan pas je dat gewoon aan.

Automatisch MB's delen is beschikbaar voor iedereen die nu ook al de mogelijkheid hebben om MB's te delen. Ook moet je natuurlijk een mobiel abonnement met data hebben.

 

 

Automatisch MB's delen

  1. Ga in de MijnKPN app naar het tabblad ‘Mobiel’.
  2. Ga naar ‘MB’s delen’ en selecteer vervolgens ‘Automatisch’.
  3. Kies de persoon met wie je automatisch MB’s wilt delen. Maak een keuze voor de hoeveelheid MB’s.
  4. En klik op ‘Opslaan’. Je opdracht staat nu ingepland.

 

Veelgestelde vragen

Ik zie de optie automatisch MB's delen niet. Hoe kan dat?

Je kunt alleen automatisch MB's delen via de MijnKPN app. Dit kan niet in de browserversie van MijnKPN.

 

Welke app-versie heb je nodig om automatisch MB’s te delen?

Om automatisch MB’s te delen heb je minimaal app versie 6.6.0 nodig.

 

Wat is het verschil tussen automatisch en eenmalig MB's delen?

Kies voor ‘Eenmalig MB’s delen’ als je 1 keer MB’s wilt delen met iemand op hetzelfde adres. Wil je elke maand MB’s delen met je huisgenoten? Kies dan voor ‘Automatisch MB’s delen. Zo deel je elke keer dat je maandbundel ingaat, automatisch MB’s met een ander telefoonnummer.

 

Kan ik mijn opdracht om automatisch MB’s te delen altijd aanpassen of annuleren?

Ja, dit kun je tussentijds op elk moment aanpassen of annuleren behalve van 0:00 tot 7:30 op de dag de nieuwe databundel van de klant ingaat (meestal de 1e van de maand).

 

Kan ik na het automatisch delen van MB's later ook nog handmatig MB's delen?

Ja, dit kan. Handig voor als je gezinslid of huisgenoot een keer wat extra MB's nodig heeft.

 

MB's delen lukt niet. Wat moet ik doen?

Alles over MB's delen en wat als het niet lukt lees je in dit artikel:

 

 

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Stel ze gerust!


64 reacties

Er staan geen telefoonnummers onder automatisch delen terwijl bij aanmelden voor voordelen ik de melding krijg dat telefoonnummer al is aangemeld 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @ERAD, dat kijk ik dan graag voor je na. Zou je jouw profiel in willen vullen? Geef dan even een seintje zodat ik het kan nakijken. 

Hallo,

ik probeer MB’s te delen met mijn dochter maar dit lukt niet. 
nu zat ik tussen al mijn producten te kijken daar staat haar nummer wel bij gelukkig. 
 

Daarna ging ik kijken bij hussel voordeel.

daar stond dan alleen mijn tv abonnement en de kidsim van mijn dochter tussen. 
 

mijn eigen nummer staat daar helemaal niet eens bij. En krijg hem ook niet gekoppeld via het formulier die er onder hangt. 
krijg de melding dat het al gebeurt is en of dat er een fout is gemaakt. 
meer beide is niet waar. 
hoe kunnen we dit nu oplossen want wil graag MB’s delen. 

Reputatie 7
Badge +30

Jammer dat het koppelen niet lukt, @A.deboer! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en jouw 06-nummer? Dat kan in de vakjes waar ‘privé’ achter staat. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. Jij hebt niet toevallig een oud-Telfort abonnement? Die kan je wel toevoegen aan je Hussel huishouden, maar daar kan je geen MB's mee delen. 

Jammer dat het koppelen niet lukt, @A.deboer! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en jouw 06-nummer? Dat kan in de vakjes waar ‘privé’ achter staat. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. Jij hebt niet toevallig een oud-Telfort abonnement? Die kan je wel toevoegen aan je Hussel huishouden, maar daar kan je geen MB's mee delen. 

Gedaan 

Reputatie 7
Badge +30

Top! Ik heb het betreffende nummer toegevoegd aan jullie Hussel huishouden. Het MB's delen zou nu moeten lukken!

Top! Ik heb het betreffende nummer toegevoegd aan jullie Hussel huishouden. Het MB's delen zou nu moeten lukken!

Bedankt het is gelukt. Dank je wel 

zelfde probleem hier.

 

krijg de andere nummers niet aangemeld voor hustle en kan geen mb's delen

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @miu en welkom hier op ons forum :)

Jammer om te lezen dat het niet lukt om de nummers aan te melden zodat je MB's kunt delen! Jij hebt niet toevallig een oud-Telfort abonnement? Die kan je wel toevoegen aan je Hussel huishouden, maar daar kan je geen MB's mee delen. Als dat niet het geval is, zou je dan je forumprofiel in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?

heb ik gedaan

Hoi JanZ_,

Heb het inmiddels volledig ingevuld, was nog iets vergeten.

😅

Reputatie 7
Badge +12

Hoi JanZ_,

Heb het inmiddels volledig ingevuld, was nog iets vergeten.

😅

Super, bedankt @miu. Ik zie nu 1 mobiel nummer in je profiel staan; kun je de andere nummers waar het om gaat ook nog aan je profiel toevoegen? Je kunt deze nummers dan bij het vakje 'persoonlijke opmerkingen' plaatsen!

Hoi Janz_,

Heb inmiddels mijn hele profiel verwijderd. Kan daarom niet op dat profiel. Ik zal opnieuw de gegevens aanvullen

Waarom werkt automatisch delen pas vanaf de 6e van de maand ?  dit is niet iets wat ik heb ingesteld en op deze manier heb ik er niks aan..  

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @spridget 

MB’s worden automatisch gedeeld op de 1e dag van jouw nieuwe factuurperiode. Vroeger liepen de mobiele abonnementen altijd vanaf de 1e dag van de kalendermaand, maar dat is sinds dit jaar veranderd. Nu kan elke dag in de maand het begin zijn, bij jou is dat kennelijk de 6e.
Voor de ontvanger maakt het niet uit, die kan de MB’s gebruiken tot de 6e van de volgende maand.

Hallo @spridget 

MB’s worden automatisch gedeeld op de 1e dag van jouw nieuwe factuurperiode. Vroeger liepen de mobiele abonnementen altijd vanaf de 1e dag van de kalendermaand, maar dat is sinds dit jaar veranderd. Nu kan elke dag in de maand het begin zijn, bij jou is dat kennelijk de 6e.
Voor de ontvanger maakt het niet uit, die kan de MB’s gebruiken tot de 6e van de volgende maand.

kennelijk niet want nu na meerdere maanden is het wel duidelijk dat op de 1e van de nieuwe maand er geen data is. 

Reputatie 7
Badge +20

Als het automatisch delen op de 6e gebeurt gaat van het gevende abonnement de nieuwe maand in op de 6e. Dit staat los van het ontvangende abonnement het kan zijn dat daarvan de maand op een andere dag ingaat. Op je facturen kun je dit ook terugvinden.

Nog even voor de duidelijkheid , alle data vervalt per 1e van de maand en loopt niet door tot de 6e !  Automatisch delen werkt hier op deze manier niet als hier dus verschillen in zitten. Blijf dus altijd met een gat van 6 dagen zitten ..   lekker handig dus 

Reputatie 7
Badge +20

Dat moet niet kunnen inderdaad, ik kijk graag even mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Zijn er meer mensen waarbij het automatisch MB's delen vanmorgen niet is uitgevoerd? Ook is het maandtegoed niet opgehoogd. In ons geval een Unlimited 50GB bundel.

Reputatie 7
Badge +30

@AJ_NY er was vanmorgen een verstoring met sms, het kan dus zijn dat je deze vertraagd binnen krijgt of hebt gekregen. Is dat inmiddels het geval?

Zijn er meer mensen waarbij het automatisch MB's delen vanmorgen niet is uitgevoerd? Ook is het maandtegoed niet opgehoogd. In ons geval een Unlimited 50GB bundel.

Hallo @AJ_NY , dat hoeft ook niet (meer) per se per de 1e van de kalendermaand, het hangt er vanaf wanneer je factuurdatum voor een bepaalde dienst is, op die datum wordt alles weer bijgewerkt, bij mij bijvoorbeeld altijd de 11e en de 15e van de maand.

 

Ik denk idd dat het nu niet meer perse de 1e vd maand wordt verwerkt maar in mijn geval se 6e vd maand. Ik zal het in de gaten houden. 😉

Mijn abonnenment is recent verlengd en nieuwe bundel gaat blijkbaar per de 6e in ipv begin van de maand. Heel irritant. Ik deel

mb’s aan mijn kinderen maar die bundel gaat in per de 1e vd maand. Automatisch data delen gaat alleen per de 6e vd maand,

of kan je dit wel handmatig aanpassen?

ik wil de kinderen zoals vanouds op de 1e vd maand hun nieuwe data geven.

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Ibox, welkom! Dit kan je helaas niet handmatig aanpassen. De MB's zijn namelijk ook geldig tot jouw nieuwe datum. Dus als je je kinderen op de 1e MB's geeft, komen deze op de 6e te vervallen. Je kunt natuurlijk op de 6e een iets groter aantal MB's automatisch instellen en dan op de 1e een kleiner aantal handmatig overmaken.

Reageer