Sticky

Automatisch MB's delen

  • 18 May 2022
  • 64 reacties
  • 1943 keer bekeken
Automatisch MB's delen
Reputatie 7
Badge +17

Automatisch MB's delen: een veel gehoorde wens. Lees hieronder wat automatisch MB's delen is en hoe je het kunt instellen.

 

Maar eerst: een bedankje. Even geleden vroegen we jullie om automatisch MB's delen te testen. Massaal deden jullie mee aan deze test. Dankzij jullie feedback hebben we de laatste puntjes op de i kunnen zetten. En nu kan iedereen die al MB's kan delen ook automatisch MB's delen.

 

Wat is automatisch MB’s delen?

Met automatisch MB's delen hoef je niet meer elke maand handmatig MB's te delen. De app doet dit automatisch voor je op het moment dat je nieuwe maandbundel weer begint. Je hoeft dit dus maar 1 keer in te stellen. Deel bijvoorbeeld elke maand automatisch 100 MB met een gezinslid of huisgenoot. Even geen of minder MB's delen? Dan pas je dat gewoon aan.

Automatisch MB's delen is beschikbaar voor iedereen die nu ook al de mogelijkheid hebben om MB's te delen. Ook moet je natuurlijk een mobiel abonnement met data hebben.

 

 

Automatisch MB's delen

  1. Ga in de MijnKPN app naar het tabblad ‘Mobiel’.
  2. Ga naar ‘MB’s delen’ en selecteer vervolgens ‘Automatisch’.
  3. Kies de persoon met wie je automatisch MB’s wilt delen. Maak een keuze voor de hoeveelheid MB’s.
  4. En klik op ‘Opslaan’. Je opdracht staat nu ingepland.

 

Veelgestelde vragen

Ik zie de optie automatisch MB's delen niet. Hoe kan dat?

Je kunt alleen automatisch MB's delen via de MijnKPN app. Dit kan niet in de browserversie van MijnKPN.

 

Welke app-versie heb je nodig om automatisch MB’s te delen?

Om automatisch MB’s te delen heb je minimaal app versie 6.6.0 nodig.

 

Wat is het verschil tussen automatisch en eenmalig MB's delen?

Kies voor ‘Eenmalig MB’s delen’ als je 1 keer MB’s wilt delen met iemand op hetzelfde adres. Wil je elke maand MB’s delen met je huisgenoten? Kies dan voor ‘Automatisch MB’s delen. Zo deel je elke keer dat je maandbundel ingaat, automatisch MB’s met een ander telefoonnummer.

 

Kan ik mijn opdracht om automatisch MB’s te delen altijd aanpassen of annuleren?

Ja, dit kun je tussentijds op elk moment aanpassen of annuleren behalve van 0:00 tot 7:30 op de dag de nieuwe databundel van de klant ingaat (meestal de 1e van de maand).

 

Kan ik na het automatisch delen van MB's later ook nog handmatig MB's delen?

Ja, dit kan. Handig voor als je gezinslid of huisgenoot een keer wat extra MB's nodig heeft.

 

MB's delen lukt niet. Wat moet ik doen?

Alles over MB's delen en wat als het niet lukt lees je in dit artikel:

 

 

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Stel ze gerust!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

64 reacties

Jammer dat t is gewijzigd. Als ik ze op de 6e overmaak, tot wanneer zijn deze dan geldig bij de kinderen?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Ibox
De MB's die jij hebt gedeeld, zijn net zolang houdbaar als jouw bundel. Dus tot aan de laatste dag van jouw factuurperiode.

In jouw geval dus t/m de 5e van de volgende maand.

We zijn gisteren overgegaan naar KPN en willen nu MB's delen. Alles is aangemeld (producten, telefoon nummers) via MijnKPN. Echter, in de app verschijnt bij automatisch delen NIET het tweede telefoon nummer. Heel vervelend en wat kan hieraan worden gedaan??

Reputatie 7

Om MB’s te kunnen delen moeten alle mobiele nummers aangemeld zijn voor de Husselvoordelen @Ingrid vW. Op deze pagina wordt daar meer uitleg over gegeven, heb je die stappen al gedaan: MB's delen: hoe deel je MB's en wat als het niet lukt?

 

Om MB’s te kunnen delen moeten alle mobiele nummers aangemeld zijn voor de Husselvoordelen @Ingrid vW. Op deze pagina wordt daar meer uitleg over gegeven, heb je die stappen al gedaan: MB's delen: hoe deel je MB's en wat als het niet lukt?

 

Ja, bedankt. Het aanmelden voor de voordelen was de oplossing👌

Automatisch MBs lukt niet als je de helft elke maand wil delen. Ik mijn voorbeeld 50gb delen lukt niet. Abonnement is 50gb, maar er zit verdubbelaar in vanwege kpn compleet, dus elke maand 100gb, maar dat wordt niet gezien door automatische deler. Moet dan elke maand handmatig doen.

 

Reputatie 7
Badge +13

Ik denk inderdaad dat hij dan naar jouw basisbundel kijkt omdat een eventuele verdubbeling kan vervallen bij een wijziging van jouw abonnementen. Je zou dan bijvoorbeeld wel 49 GB kunnen delen en dan later handmatig de rest.  

Reputatie 1

Als het automatisch delen op de 6e gebeurt gaat van het gevende abonnement de nieuwe maand in op de 6e. Dit staat los van het ontvangende abonnement het kan zijn dat daarvan de maand op een andere dag ingaat. Op je facturen kun je dit ook terugvinden.

Beste KPN moderators, ik heb ook een probleem met MB delen. Voorheen werden MBs gedeeld per 1e van de maand. Na verlenging is dat nu per de 10e van de maand geworden. De zojuist automatisch gedeelde MBs zijn dan ook tm de 9e geldig.

 

Ik wil nu het automatisch delen met mijn kinderenper 10e van de maand doen, maar automatisch delen lijkt alleen per 1e van de maand te kunnen (ook na uitzetten en aanzetten, geeft ie aan dat het automatisch delen per 1-2 weer gebeurt)

 

Hoe krijg ik het voor elkaar om de datum van automatisch delen te wijzigen van 1e van de maand naar de 10e van de maand?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @moorst , is de verlenging al ingegaan of zit je nog in de laatste dagen van het oude abonnement en is januari de overgangsmaand? Dan zou het me niet verbazen als er op de 10e opnieuw automatisch gedeeld wordt. Die MB’s zijn dan een hele maand geldig tot 10 februari.
Het automatisch delen vindt plaats op de 1e dag van de factuurperiode. Dat hoef je (en kan je) niet veranderen.

Reputatie 1

Hi @RBxx Dat zou mooi zijn. Ik zit niet meer in de overgang naar een nieuw abonnement, maar dat is al direct ingegaan (vorige abonnementsperiode was al ruim verstreken)

Ik kan sinds 1 mei geen m’n delen met mijn kinderen. Dit ging altijd goed. Hoe kan dit? Hij zegt technische storing en vervolgens dat ik geen mb meer heb maar heb alles nog om te delen. Graag oplossen

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Monicavedder! Excuses, jouw bericht is over het hoofd gezien!

Ik vermoed dat jij handmatig MB's deelt met jouw kinderen en dan deze foutmelding krijgt: klopt dat?

Als het probleem nog niet verholpen is, dan wil ik je vragen om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vul jij ook jouw forum profiel in met alle relevante gegevens? We helpen je dan graag verder!

Het lukt ons niet om mb's onderling te delen. Mijn partner heeft een unlimited abonnement en ik heb een bel en sms abonnement en hij wil maandelijks 20gb met mij delen. Ik ben met telefoonnummer toegevoegd in zijn mijnkpn app en het lukt niet om bij eenmalig delen/automatisch delen mijn telefoonnummer zichtbaar te krijgen alleen partners van kpn verschijnen. Wat te doen?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Anouk _50 heb je het bovenstaande al geprobeerd?

Om MB’s te kunnen delen moeten alle mobiele nummers aangemeld zijn voor de voordelen ​​​​​​.
Op deze pagina wordt daar meer uitleg over gegeven, heb je die stappen al gedaan: 
→  MB's delen: hoe deel je MB's en wat als het niet lukt?

 

Alle nummers moeten aangemeld worden binnen het “huishouden” om MB's te kunnen delen.