Vraag

Cadeau: waarom krijgen trouwe klanten dit niet?

  • 6 March 2023
  • 20 reacties
  • 274 keer bekeken

Goedemorgen, er worden vaak mooie cadeau's gegeven aan nieuwe klanten (afgelopen weekend een IPAD). Het zou leuk zijn als de trouwe klanten die al +/- 40 jaar bij jullie zitten ook eens zo'n mooi cadeau zouden krijgen. Of moeten ze dan eerst overstappen naar een andere provider en dan weer bij KPN terugkomen.


20 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U geeft zelf het antwoord al: overstappen. KPN gaat echt geen paar 100duizend klanten een nieuwe ipad geven ofzo. Enig idee wat zo grapje gaat kosten? En wie gaat dat dan betalen denkt u? Bovendien zitten heel veel klanten hier überhaupt niet op te wachten. Want die hebben al zo'n ding.

Misschien dan iets anders hé. Zoals 6 maanden korting het was maar een voorbeeld. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ook die 6 maanden korting zullen uiteindelijk door alle klanten betaald moeten worden. Dus het blijft een sigaar uit eigen doos.

Dan blijven jullie toch lekker zitten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dan blijven jullie toch lekker zitten.

 

Waarom denkt u dat wij blijven zitten?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Kramertje, welkom op ons forum!
Een extra korting kan ik je niet aanbieden maar we hebben voor onze bestaande klanten wel iedere maand een cadeau!

Op kpn.com/beleef  kun je ook onze andere acties en evenementen vinden.

Als je toch liever je abonnement nog even onder de loep neemt om te kijken of alles nog bij jouw wensen past kun je met ons bellen op 0800-0402

@Thomas Wanneer wordt een klant als bestaande klant aangemerkt? Theoretisch is iedere persoon na aanmelding klant. Daarmee wil ik zeggen dat ze dus ook die "kadootjes" kunnen krijgen van de Kalender?

Dus eerst een welkomst cadeau en na de eerste maand ook die kalender kadootjes? Of zie ik het verkeerd?

Badge +19

@Jvrossum je ziet het helemaal goed😉

Thanks @Joep1965 :)

Dan is naar mijn mening de reactie van @Thomas gebakken lucht en probeerd ie e.e.a. goed te praten.

Ben benieuwd naar zn reactie.

 

Badge +19

Al dag en eeuw krijgen nieuwe klanten een welkomstcadeau en daarna is het klaar met de kortingen.  Heel af en toe lukt het via de klantenservice wel maar echt gul zijn ze gelukkig niet. Want je weet het he hoe meer korting hoe hoger de prijzen worden. 

Helemaal met je eens! 

 

Zelf volg ik de prijzen elk jaar en kijk ook of ik er iets mee opschiet qua maandelijks tarief. Zelf ga ik eens in de zoveel tijd dus een keer naar de winkel. Dan zeg ik mijn volledige abbonement op om direct daarna weer een abbo af te sluiten. Zo krijg je toch de welkomst cadeaus terwijl je praktisch gezien een trouwe klant blijft. Moet er helaas wel iets voor doen.

Overigens zal het bij andere providers er hetzelfde aan toe gaan zoals bij KPN.

Helemaal met je eens! 

 

Zelf volg ik de prijzen elk jaar en kijk ook of ik er iets mee opschiet qua maandelijks tarief. Zelf ga ik eens in de zoveel tijd dus een keer naar de winkel. Dan zeg ik mijn volledige abbonement op om direct daarna weer een abbo af te sluiten. Zo krijg je toch de welkomst cadeaus terwijl je praktisch gezien een trouwe klant blijft. Moet er helaas wel iets voor doen.

Overigens zal het bij andere providers er hetzelfde aan toe gaan zoals bij KPN.

Bij KPN en de meeste andere providers lukt het niet wat jij schrijft, dan moet je minimaal 6 maanden geen klant zijn geweest om als nieuwe klant beschouwd te worden en cadeaus of korting te krijgen als nieuwe klant. @Jvrossum 

Reputatie 7
Badge +7

 Heel af en toe lukt het via de klantenservice wel maar echt gul zijn ze gelukkig niet. 

dat denk ik dus niet. Heel af en toe zet geen marketing zoden aan de dijk, en ik lees hier regelmatig dat bestaande klanten ineens structureel een snelheids verhoging krijgen. Dat is structureel dis-respect naar je overige bestaande klanten. En die kunnen overstappen, maar doen dat niet vanwege 'gedoe', en daar maakt de marketing club van KPN dankbaar misbruik van. 

Een zeer discutabele marketing strategie, die overigens keer op keer weggemoffeld wordt door de moderatoren hier. Snap ik wel, want ze kunnen dit beleid niet fatsoenlijk verdedigen. 

En wij, brave apen, zijn in de aap gelogeerd.

Badge +19

@emielstroeve wees gewoon blij voor die ander ipv van te gaan lopen mokken. 

@emielstroeve wees gewoon blij voor die ander ipv van te gaan lopen mokken. 

Je kan wel blij zijn voor een ander, maar dan nog kan KPN ook eens iets doen voor zijn trouwe klanten. Ook al is het maar 1 keer in de 5 jaar.

Reputatie 7
Badge +7

@emielstroeve wees gewoon blij voor die ander ipv van te gaan lopen mokken. 

daar zijn we het natuurlijk niet mee eens. Die vaste groep klanten betalen nl voor de cadeaus van die ander waar we blij voor zouden moeten zijn. Ik heb het al tig keer eerder geroepen, doe gewoon het hornbach concept, geen kortingen, maar iedereen de laagste prijs. En hornbach bewijst dat dat gewoon kan en veel omzet genereert in een competatieve markt.

Reputatie 7
Badge +24

KPN wil helemaal geen Hornbach zijn. KPN is niet de goedkoopste en wil ook helemaal niet de goedkoopste zijn. Dus die vergelijking met Hornbach gaat volledig mank.

Badge +19

Maar Hornbach is een prijsvechter.  Kpn wil dat niet zijn. Ah is ook geen prijsvechter maar wel de grootste. 

Hornbach is geen prijsvechter, die heeft vaste prijzen en geen aanbiedingen zoals Gamma, Praxis etc.

Reputatie 7
Badge +7

het gaat mij er niet om wie wel of geen prijsvechter is, wie wel of niet wat wil zijn, ik maak bezwaar tegen het feit dat ik als bestaande, jarenlange klant, moet betalen voor cadeautjes voor mensen die ik helemaal niet ken. Ik wil ook niet elk jaar overstappen of zeuren om een paar euro korting. 

KPN concurreert gewoon met ziggo en vice versa, we moeten gewoon ophouden met geld en klanten heen en weer schuiven en iedereen gewoon de laagste prijs geven zonder kortingen, cadeautjes of wat dan ook. Iedereen een lage(re) prijs. 

En hornbach is zeker wel een bedrijf wat concurreert en een laagste prijs garantie heeft. Hun marketing strategie is gewoon anders en succesvol en daar hebben alle klanten van hornbach profijt van. 

En de strategie van de AH is weer anders, maar daar hebben alle klanten dezelfde prijs, wel of niet met korting, is eerlijker dan kpn waarbij niet alle klanten hetzelfde betalen voor dezeflde dienst.

Reageer