Beantwoord

Combineer en krijg niet wat wordt beloofd

  • 17 March 2023
  • 17 reacties
  • 162 keer bekeken

Reputatie 1
  • Deelnemer
  • 9 reacties

Goedemiddag,

Deze week heb ik mijn mobiele abonnement overgezet naar KPN waar ik al een glasvezelabonnement en vaste telefonie abonnement heb sinds lange tijd in de veronderstelling dat ik daarmee enkele voordelen zou krijgen (zoals hier vermeld: https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only/?internet=ja). Van deze voordelen bleek echter weinig te kloppen, behalve korting op mijn mobiele abonnement. Het pluspakket werd niet toegekend omdat we (blijkbaar jaren geleden) Telfort abonnee waren. In een telefoontje met de servicedesk van KPN werd dit laatste vermeld. Vervolgens werd me een aanbod gedaan om over te stappen naar 100 MB internet + een nieuwe tv ontvanger waarbij het pluspakket dan wel inbegrepen zou zitten inclusief 6 maanden korting. Daar wilde ik even over nadenken dus beloofde de KPN medewerker dat het aanbod opgeslagen zou worden.

Toen ik vandaag akkoord wilde gaan met het aanbod bleek het toch weer niet te kloppen en kon het pluspakket volgens de medewerker helemaal niet meer worden aangeboden. Waarom wist de betreffende persoon niet. Ik heb het aanbod dus uiteindelijk niet geaccepteerd.

Ik vind dit allemaal erg amateuristisch overkomen. Is het echt zo moeilijk om gewoon een een duidelijke website te maken waarop ik als klant duidelijk kan zien wat ik afsluit en waarop ik recht heb?

En is het echt zo moeilijk om mensen bij de servicedesk de juiste informatie te geven zodat ze zelf ook nog wijs kunnen worden uit de productenbrei die KPN aanbiedt? Ik had het idee dat die mensen er zelf ook niets meer van snapten namelijk.

Tot nu toe dus helemaal niet zo blij met mijn overstap naar KPN.

icon

Beste antwoord door PeterG 18 March 2023, 13:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Klopt. Als je nu nog steeds je oude Telfort abonnement gebruikt. Dat maakt geen deel uit van combivoordeel. 

Dan zul je dat nog moeten omzetten naar een echt kpn abonnement. Onderstaand is de huidige propositie met het nieuwe KPN TV+.

Het is onzin dat je dan in verband met mobiel geen gratis pluspakket zou krijgen. 

KPN TV+ heeft nog wat kinderziektes. 

Het pluspakket heeft een on demand aanbod met films. En de volgende zenders:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/pluspakket-kpn/

Reputatie 1

Bedankt voor de informatie. Ik weet niet waar je dit overzichtje hebt gevonden, maar het is wel verhelderend.

Als ik het dus goed begrijp zou ik voor 100MB internet gecombineerd met TV+ en vaste telefonie met belonbeperkt nu €64,99 kwijt zijn en daar dus het pluspakket bij ontvangen?

Ik heb net nog even in MijnKPN gekeken en daar kan ik nu een nieuw internet/tv/vaste telefonie abonnement afsluiten naast mijn net vernieuwde mobiele abonnement. Ik krijg dan naast het pluspakket nog allerlei prijsvoordelen.

Ga ik die voordelen ook krijgen als ik dit als bestaande klant doe en op deze wijze mijn oude Telfort abonnement omzet naar een regulier KPN abonnement?

Een andere superuser heeft die gemaakt. 

100 Mb/s 42,50; 1 x TV+ =12,50; vast nummer 2,00; Belonbeperkt altijd (=83 landen) 16,50 kom ik op 73,50.

Met Belonbeperkt Nederland 9,99 wordt het 66,99.

Ik denk dat je de 2 euro voor sowieso een vast nummer even over het hoofd zag.

Met ook een mobiel abonnement bij kpn zie ik niet waarom je dan geen gratis pluspakket zou hebben....

Zelf ben ik helemaal naar mobiel. Onbeperkt voor EU is goedkoper dan vast met zo'n dure bundel naar mijn mening. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb net nog even in MijnKPN gekeken en daar kan ik nu een nieuw internet/tv/vaste telefonie abonnement afsluiten...

Is dat echt in MijnKPN? Dus op dezelfde plek waar u de facturen kunt downloaden?

Dus niet gewoon op de homepage? Waar u ook kunt komen zonder in te loggen?

Reputatie 1

Nee ik ga via de Combivoordeel site. Bij het aanpassen van mijn huidige abonnement in MijnKPN krijg ik namelijk niet de optie om mijn tv abonnement om te zetten naar een TV+ abonnement. Ik kan alleen maar extra TV ontvangers kiezen.

De enige weg op de KPN site naar een TV+ ontvanger is op de combivoordeel site (https://www.kpn.com/combivoordeel.htm) kiezen voor de opties: “Ik heb KPN mobiel”, dan onderaan kiezen voor “Combineer internet en tv”.

Het feit dat ik dit kan doen met een ingelogd account zonder waarschuwingen zou mij kunnen doen vermoeden dat ik het zo om kan zetten naar het door mij gewenste abonnement. Maar ik heb het vast weer niet goed begrepen 😉

Toen ik gisteren aan de service medewerker vroeg hoe ik dan naar TV+ kon komen vanuit mijn huidige abonnement kwam die er ook niet uit overigens.

Nee ik ga via de Combivoordeel site. Bij het aanpassen van mijn huidige abonnement in MijnKPN krijg ik namelijk niet de optie om mijn tv abonnement om te zetten naar een TV+ abonnement. Ik kan alleen maar extra TV ontvangers kiezen.

Je kunt op dit moment UITSLUITEND telefonisch je TFT abonnement omzetten naar de nieuwe propositie. Ook hier (al jaren KPN) kan dat nog niet via MijnKPN.

Bovenstaande site (via de kpn site) is voor nieuwe klanten,  die nog geen KPN, ex-telfort of ex-xs4all abonnement hebben. Is dat dan deze die je bedoeld: https://www.kpn.com/combivoordeel.htm ?

Toen ik gisteren aan de service medewerker vroeg hoe ik dan naar TV+ kon komen vanuit mijn huidige abonnement kwam die er ook niet uit overigens.

Gewoon zeggen dat je naar het nieuwe abonnement wilt.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Reputatie 1

Ja, dat snapte ik dus al toen ik gisteren mijn eerste post hier deed. Maar als ik dus telefonisch mijn abonnement om wil laten zetten krijg ik de voordelen niet en het pluspakket ook niet (volgens de betreffende medewerker).

En nu wordt hier dus weer gezegd dat dat wel zo is. Blijkbaar weten jullie meer dan de mensen bij de servicedesk van KPN. Vind ik op zich een beetje gek.

Ik laat het er voorlopig maar eens lekker bij zitten. Als ik de ervaringen met TV+ lees werkt dat ook nog niet zo lekker allemaal.

Maar als ik dus telefonisch mijn abonnement om wil laten zetten krijg ik de voordelen niet en het pluspakket ook niet (volgens de betreffende medewerker).

Wat een volstrekte nonsens. Als je met dat nieuwe KPN thuis abonnement echt KPN hebt, en ook je mobiele kpn abonnement, krijg je gewoon de voordelen. (gratis pluspakket, entertainmentkorting, combikorting op je mobiele abonnement).

 Blijkbaar weten jullie meer dan de mensen bij de servicedesk van KPN. Vind ik op zich een beetje gek.

Vinden wij en de moderators ook. Er zijn al vaak via de moderators hier 'dingen' aangegeven richting de telefonische 'help’desk.

Reputatie 1

Ok… maar wat raden jullie me nu aan dan? Want bij de servicedesk hebben ze een ander verhaal en blijkbaar is dat de enige route voor mij?

Ja, je kunt alleen via de telefoon je abonnement naar het nieuwe huidige abonnement met de TV+ box(en) omzetten.

Daarna kun je (eventueel als het niet automatisch verloopt) alsnog de abonnementen aanmelden voor de comineer voordelen via deze pagina (die je al kent) http://kpn.com/combineer .

Zoals ik al uitrekende ben je met 100 Mb/s internet, 1 x TV+ en vaste telefoon (2 euro abo + 9,99 Belonbeperkt Nederland bundel) € 66,99 per maand kwijt dan.

Pluspakket is gratis omdat je een mobiel abonnement bij kpn hebt.

Als je een extra entertainmentpakket neemt (ESPN, Film1 of een streamingsdienst via kpn: Netflix, Disney+ {deze kan je samen met espn nemen}, HBO max danwel Spotify) krijg je € 5 entertainment korting.

Reputatie 1

Dit is wel grappig. Dit is het aanbod dat de medewerker van de servicedesk me deed de eerste keer dat ik belde. Volgens de tweede klopte dat niet en kon het niet doorgaan.

Tja.

Hier zal nog een kpn (forum) moderator komen. Hun wachtrij is ca. 72 uur.

Maar als je nu (wel) meer dan 66,99 betaalt wordt het i.i.g. goedkoper. 

Reputatie 1

Ik ben benieuwd of die moderator nog langs komt. Reageren die vanzelf? Of moet ik daar iets voor doen?

In ieder geval allemaal bedankt voor de informatie.

Komen vanzelf. Mede door het nieuwe abonnement, wat extra vragen vooral over de decoder oplevert, is de wachtrij momenteel echt wel 3 x 24 uur of iets langer. 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @TtV, hier ben ik! Maar ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat het helemaal klopt wat PeterG zegt. Als je je abonnement aan wilt passen, zou ik toch nog even opnieuw bellen. 

Reputatie 1

Dankjewel voor het antwoord. Kan dit alleen telefonisch? Of kan het ook via MijnKPN?

Alleen telefonisch, TtV, voor nieuw(e) abonnement. In MijnKPN kun je alleen wijzigingen binnen je bestaande abonnement doen.