Beantwoord

Dataverdubbeling nog steeds niet zichtbaar in MijnKPN

  • 17 July 2019
  • 20 reacties
  • 627 keer bekeken

Ik ben KPN-compleet, heb Telfort glasvezel internet + TV, en 4x kpn mobiel. Abonnement van mijn zoon is j.l. zaterdag 13-07-2019 verlengd met toestel erbij. Wel korting, maar geen dataverdubbeling op zijn databundel te zien. Hoe kan dit en wanneer wordt dit gerealiseerd?
Het betreft nummer c) van mijn 4 mobiele nummers.
icon

Beste antwoord door Susan_ 29 July 2019, 09:38

Bekijk origineel

20 reacties

Zoekresultaten: "Ik ben kpn-compleet, heb telfort internet en 4x kpn mobiel. Abonnement van mijn zoon j.l. zaterdag verlengd en toestel erbij. Wel korting, maar geen dataverdubbeling op zijn databundel. Hoe kan dit en wanneer wordt dit gerealiseerd?"

*Admin: reacties samengevoegd in 1 topic.
Je bent zo Telfort Compleet niet kpn compleet zover ik weet. Dat levert bij mijn weten geen dubbele data op. Wel de korting op de mobiele abonnementen.
Beste Galdor68.
Bij mij is de situatie precies andersom. Ik was al kpn compleet met 4 mobiele nummers, inclusief korting en dubbele data op 4 nummers. Nu is 1 abonnement verlengd.
Door migratie van oude xms naar telfort interactieve tv en internet, via glasvezel, heeft kpn alles gecombineerd en ben ik kpn compleet met genot van alle korting en verdubbeling van databundels op alle 4 mijn mobiele nummers.
Alleen is, na abonnementsverlenging van 1 nummer, de dataverdubbeling niet te zien in mijn kpn. Bij de omschrijving staat dat ik hier recht op heb.
Dus handhaaf ik de vraag, wanneer ik de data-verdubbeling in mijn kpn te zien krijg.
Dat van de mobiele abonnementen klopt inderdaad je zou en dubbele data en korting moeten krijgen. Bij een verlenging zou de daarvoor al actieve verdubbeling niet eens mogen verdwijnen.

Ondanks de omzetting zou je bij mijn weten nog steeds Telfort klant voor Internet en TV moeten zijn tenzij je er zelf bewust voor hebt gekozen dit naar KPN om te zetten. Als dit vanuit KPN gedaan is betreft dat een nieuwe ontwikkeling bij dat omzettings project. Dan ben je de eerste die op deze manier vol KPN klant is geworden waar ik dat van lees.

De combinatie internet en tv bij Telfort en mobiel bij KPN heet Telfort Compleet een KPN Compleet klant heeft ook nog eens de keuze uit een extra tv pakket Pluspakket of Fox sports.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @progrocker5602, goed dat je jouw vraag hier stelt!

Ik heb je berichten even samengevoegd, aangezien ze dezelfde vraag bevatten. Op het moment dat je meerdere KPN mobiele abonnementen hebt én internet (en/of televisie) van Telfort, kan je je aanmelden bij Telfort Compleet. Dan heb je recht op € 5,00 korting, onderling MB's delen en dubbel zoveel data.

Voor zover ik zie, is dit bij alle 06-nummer al sinds mei actief. Alleen gaat het nu om, dat je het ook terugziet in MijnKPN voor dat verlengde nummer. In het systeem staat het goed en krijg je de dubbele data op dat nummer. Ik denk dat MijnKPN even wat langer nodig heeft om dit administratief ook goed te zetten. Je kan proberen om het nummer te ontkoppelen en opnieuw te koppelen, om het even een zetje te geven.

Mocht het nou over enkele dagen nog niet toegevoegd zijn dan hoor ik het graag! Dan moet het nummer wellicht opnieuw toegevoegd worden aan de compleet registratie.
Bedankt Susan voor je reactie. Ik houd je op de hoogte over de gang van zaken. Nu weet ik tenminste, wat er aan de hand kan zijn.
Beste Susan,

De dataverdubbeling van mijn nummer c) is nog steeds niet gerealiseerd. Graag de door jou toegezegde handelingen, om de zaak recht te trekken. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +21
@progrocker5602, helaas.. Dan gaan we verder kijken! Heb je het nummer al wel ontkoppeld van je MijnKPN inlog en na enkele minuten opnieuw gekoppeld? En zie je het zowel bij de app als de website niet? Tot slot, welke versie van de app gebruik je? Dat is even belangrijk om te weten voordat ik het doorzet.
Hoi Susan,

1 Nummer ontkoppelen lukt niet. Heb zojuist al mijn 4 nummers ontkoppeld en opnieuw gekoppeld via mijn kpn op mijn tablet. Dat is gelukt. De 4 nummers staan er weer in. Alleen van mijn c) nummer staat er weer de foute datagrootte in. De andere 3 kloppen wel.

Ook via de app, versie 4.1.0, wordt de internet bundelgrootte nog steeds niet goed weergegeven.
Reputatie 7
Badge +21
@progrocker5602 dankjewel. Ik heb het doorgezet naar de achterliggende afdeling. Welke gegevens zie je bij dat ene nummer qua data? Ik hoop snel samen een oplossing te vinden!
402 verbruikt
6129 internetbundel

5 dagen resterend
5727 tegoed

En die 6129 MB internetbundel is incorrect. Dit zou sinds de abonnementsverlenging van 13 juli j.l. 10000 MB moeten zijn (5000 MB abonnement en verdubbeling wegens KPN compleet, i.c.m. Telfort Thuis, ITV en internet via glasvezel).
Reputatie 7
Badge +21
@progrocker5602, omdat de verlenging midden in juli is ingegaan krijg je de databundel naar rato. Dat betekent dat jij in dit geval net iets meer dan de helft hebt ontvangen voor de maand juli omdat er nog maar 2 weken te gaan waren met je nieuwe bundel. Per de 1e van de maand krijg je de volledige bundel, de 10GB!

Dus als ik het dan goed begrijp, zie je de dubbele data wél maar was het jou niet bekend dat je na een verlenging die maand naar rato de belminuten/sms'jes en het internet naar rato krijgt?
Beetje raar allemaal. In de kpn winkel heeft de verkoper niets gezegd over "naar rato". Amders had ik dit circus nooit gestart. Was dus een kwestie van gewoonweg afwachten. Had ik ook niet 4 nummers hoeven verwijderen en weer toevoegen in mijn kpn.

De dubbele data staat vermeld in de nieuwe abonnementsbeschrijving in mijn kpn, maar niets over datum van ingang. Heel knullig, vind ik. Had anderen ook de moeite kunnen besparen te antwoorden over abonnementscombinaties en rechten op wat dan ook.

Ik ben zeer teleurgesteld over deze gang van zaken.

Indien op 1 augustus a.s. alles niet goed staat in mijn kpn, zal ik een klacht indienen. Ik mag als klant heel veel geld inleveren bij kpn; dan heb ik recht op service en kennis van de materie bij servicedesken.

Misschien dat het eens tijd wordt mij te beraden op het elders onderbrenngen van mijn producten.
Reputatie 7
Badge +21
@progrocker5602, ik begrijp de verwarring en dat je achteraf gezien niet al deze moeite had hoeven nemen.. Normaal gesproken zou het ook wel besproken worden bij een nieuw abonnement of verlenging. Waarom dit keer niet? Dat durf ik niet te zeggen.

Het staat wel omschreven in de algemene voorwaarden bij punt 9.2:
Als uw abonnement start tussen 2 factuurperiodes We hebben vaste factuurperiodes. Ligt het moment van aansluiting tussen 2 factuurperiodes? Dan brengen we voor elke dag 1/30e deel van het maandbedrag in rekening. Uw bundeltegoed berekenen we door te kijken naar hoeveel dagen er zitten tussen het moment dat we u aansluiten en het moment dat de volgende factuur komt. U neemt het abonnement bijvoorbeeld op de 16e van de maand terwijl de factuurperiode van de 1e tot de laatste dag van de maand loopt. Dan betaalt u voor die maand alleen voor de periode tussen de 16e van de ene maand en de 1e van de volgende maand en krijgt u over die periode bundeltegoed.

Nu snap ik ook echt wel dat niet iedereen de algemene voorwaarden van begin tot einde leest, maar het is dus wel bekend.

Ik heb er alle vertrouwen in dat het per 1 augustus gewoon goed staat! En ik zou het erg jammer vinden als je hierdoor KPN gaat verlaten. Maar hier ben je uiteraard vrij in, als de contracten afgelopen zijn.
Dan had het in dit forum ook besproken kunnen worden en had jij dit ook moeten weten en mij op de ingangsdatum kunnen wijzen. De ingangsdatum heb ik meerdere keren genoemd. Dan was jij ook niet bepaald wakker.

Flauw, dat jij mij nu opeens meent te moeten wijzen op de algemene voorwaarden.

Op 1 augustus kijk ik na, of jouw bewering klopt, dat alles dan goed in mijn kpn staat.
Reputatie 7
Badge +21
@progrocker5602, ik zie nu dat je het inderdaad in het eerste bericht hebt genoemd. Mijn excuses dat ik hier niet direct op gereageerd heb, mijn prioriteit ging uit naar de vermoedelijke problemen met MijnKPN. Deze wilde ik zo snel mogelijk oplossen door het uit te zoeken, dat ik de datum vergeten ben hierin mee te nemen.

En ik bedoel de algemene voorwaarden zeer zeker niet flauw, dat is niet mijn intentie geweest. Maar het is wel belangrijk om te benoemen, want je gaat er wel mee akkoord als je het abonnement afsluit. Daarin staat ook dat je ook niet voor dit abonnement hebt betaald vóór 13 juli, omdat je toen deze bundel nog niet afnam.

Mocht je voor 1 augustus zonder data komen te zitten bij dat 06-nummer dan kan ik alsnog wel wat toevoegen 😉
Grootte van de internetbundel van het c) nummer wordt nu correct weergegeven.
@progrocker5602 wat sla jij snel om van een hulpvraag naar dreigen. @Susan_ probeert jou hier gewoon te helpen om tot een oplossing te komen. Ook zij is een mens die bij een vraag in 1 van de zoveel oplossingen denkt en daar begint. Wees blij dat ze jouw vraag gewoon heeft kunnen beantwoorden. Nobody's perfect mate. Het is niet alsof je ten onrechte voor dingen betaald hebt of dingen misloopt. Dat restant wat je nu niet krijgt in de eerste maand is in principe weer het einddoel in de laatste maand van je contract. Eerlijk gezegd had je dat zelf ook kunnen bedenken. Ze gaan namelijk niet per klant een andere datum hanteren voor het starten van een nieuwe bundel!
Overigens kun je je afvragen waarom ik reageer: nou simpelweg omdat ik helemaal klaar ben met dat Hollandse gezeik terwijl iemand zijn of haar best doet om te helpen!
Beste @Susan_ ,

Mijn vragen zijn naar volle tevredenheid behandeld, probleem is opgelost, Jij hebt mij altijd te vriendelijk te woord gestaan.

Geen idee, waar azijn@Poit zich over opwindt, en waarom pas nu. Niet de moeite waard, om verder aandacht aan te schenken.

Jij @Susan_ hebt je uiterste best gedaan en duidelijke uitleg gegeven. Hartelijk dank.🙏🏼👍🏽☺️

Verder laat ik het hierbij.
Reputatie 7
Badge +21
@progrocker5602, top dat het nu in de nieuwe maand gewoon goed staat vermeld in MijnKPN 😉 Gelukkig maar! En mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

@Poit, bedankt voor je reactie maar het is inmiddels opgelost. En iedereen moet af en toe zijn frustratie kwijt, dat kan gebeuren. We zijn echter altijd beleefd gebleven en daar gaat het om!

Reageer