Husselvoordelen: Combineer en krijg meer!

  • 25 October 2021
  • 141 reacties
  • 8536 keer bekeken
Husselvoordelen: Combineer en krijg meer!
Reputatie 7
Badge +17

In oktober 2019 hebben wij KPN Hussel geïntroduceerd. Wanneer je Internet, TV, Mobiel en Entertainment combineert, krijg je extra voordeel. In dit topic leg ik uit wat de Husselvoordelen zijn en waar je aan moet voldoen om deze te krijgen. Heb je nog abonnementen van vóór oktober 2019? Lees alles over KPN Compleet op onze website.

Let op! De informatie in dit topic is verouderd. Voor actuele informatie, zie:

 

Welke voordelen krijg je?

We waarderen onze klanten. Daarom krijg je leuke extra's als je Internet, TV, Mobiel en Entertainment van KPN combineert.
 

Gratis Pluspakket 

Nieuw: Geniet van meer dan 25 extra zenders, meer films en nog meer series met het Pluspakket. Leuk voor jong en oud. Je krijgt van ons het Pluspakket gratis als je Internet, TV én Mobiel van KPN combineert. Krijg je nu Entertainmentkorting en heb je alleen het Pluspakket als Entertainmentoptie in jouw pakket? Dan vervalt de Entertainmentkorting hierop. Je kunt deze natuurlijk wel gebruiken voor een andere Entertainment optie (zie hieronder). Betaal je nu voor het Pluspakket, dan krijg je deze vanaf november gratis.

 

€ 5,00 Entertainmentkorting

Ontdek sport, series, films en oneindig veel muziek. Je krijgt € 5,00 Entertainmentkorting als je Internet en Mobiel van KPN combineert. Kies uit NetflixSpotifyFilm1ESPN CompleetXbox Game Pass Ultimate of Viaplay. Ben je even klaar met ESPN en wil je graag Film1? Geen probleem! Je kunt elke maand makkelijk wisselen tussen deze entertainmentopties. Neem je geen van de entertainmentopties meer af, dan komt de korting te vervallen.

 

Tot € 7,50 korting op je Mobiel

Als je Internet en Mobiel van KPN combineert, krijg je tót € 7,50 korting op jouw mobiele factuur. Hoeveel korting je precies krijgt, is afhankelijk van het mobiele abonnement dat je gekozen hebt. Kies je bijvoorbeeld voor KPN 0 GB, dan krijg je € 2,50 korting. Bij KPN Unlimited krijg je € 7,50 korting.

 

MB's delen

Met twee of meerdere mobiele abonnementen van KPN, kan je onderling MB's delen. Heb jij iedere maand MB's over en heeft jouw partner, huisgenoot of dochter juist tekort? Deel jouw MB's eenvoudig via MijnKPN. Je kunt met iedere bundel MB's delen, dus ook met KPN 0 GB. Met KPN Unlimited deel je elke maand tot 50 GB. Met een extra 0 GB abonnement heb je zo dus een Unlimited én een 50 GB abonnement.

 

Onderling gratis bellen

Heb je twee of meer mobiele abonnementen en/of vaste telefonie van KPN, dan kan je onderling gratis bellen. Je hoeft alleen de telefoonnummers op hetzelfde adres (max 10) aan te melden bij KPN en jullie bellen onderling helemaal gratis.

 

 

Wat zijn de voorwaarden van KPN Husselvoordelen?

Je komt in aanmerking voor Husselvoordelen als je consumenten en/of kleinzakelijk Hussel Internet, TV, Mobiel en/of Entertainment van KPN combineert én deze abonnementen op hetzelfde adres geregistreerd staan. 

Alle abonnementen binnen 1 registratie moeten op hetzelfde adres geregistreerd staan. Dus bijvoorbeeld allebei op postcode 1000 AA met huisnummer 2A.

  • Voor KPN Mobiel abonnementen is het factuuradres leidend.
  • Voor KPN Thuis abonnementen is het leveringsadres leidend.

 

Je ontvangt géén Husselvoordelen bij de volgende producten of diensten:

 

De Husselvoordelen komen te vervallen zodra je niet meer voldoet aan de voorwaarden. Ga je bijvoorbeeld verhuizen, vergeet dan niet om ook het adres van jouw mobiele abonnementen te wijzigen. Doe je dit niet, dan komen de voordelen te vervallen.

De uitgebreide voorwaarden voor Husselvoordelen vind je hier.

 

 

KPN Hussel in combinatie met andere (KPN) abonnementen

Maar hoe zit dat dan als je nog een oud KPN abonnement hebt? Je kunt deze én abonnementen van andere merken van KPN (Telfort en XS4ALL) met elkaar combineren om extra voordeel te krijgen. Welke voordelen je krijgt, is afhankelijk van de abonnementen die je hebt.

  • Combineer je meerdere KPN abonnementen van vóór 8 oktober 2019, dan krijg je op deze abonnementen KPN Compleet voordelen.
  • Combineer je een Telfort abonnement met één of meerdere KPN abonnementen, dan krijg je Telfort Compleet voordelen op het KPN abonnement.
  • Combineerde je bij Telfort meerdere Telfort abonnementen, dan krijg je op deze abonnementen nog steeds Telfort Combivoordeel nu deze gemigreerd zijn naar KPN.
  • Combineer je een XS4ALL abonnement met één of meerdere KPN abonnementen, dan krijg je XS4ALL Compleet voordelen op alle abonnementen.

 

De voordelen zijn met KPN Husselvoordelen én met elkaar te combineren. Klik op de spoiler voor een concreet voorbeeld.

Familie Jansen heeft de volgende abonnementen:

  • Voor internet en televisie heeft de familie Telfort Thuis
  • Vader Jansen heeft Telfort Mobiel
  • Moeder Jansen heeft KPN Mobiel (van vóór 8 oktober 2019)

De Familie Jansen combineert hiermee Telfort abonnementen, een oud KPN Mobiel abonnement en een nieuw KPN Hussel abonnement. Extra veel voordeel. Welk voordeel krijgen ze precies?

  • Telfort Combivoordeel voor het combineren van Telfort Thuis en Telfort Mobiel
    • keuze uit een van de volgende voordelen voor Telfort Thuis: €5,- korting, gratis ESPN Compleet, of gratis Pluspakket
    • dubbele data voor Telfort Mobiel
  • Telfort Compleet voor het combineren van Telfort met KPN Mobiel
    • korting op het mobiele abonnement (hoogte afhankelijk van het type abonnement)
    • dubbele data en minuten/sms op mobiel

De oudste thuiswonende dochter van Familie Jansen besluit ook een KPN abonnement af te sluiten. Omdat er al een ander mobiel abonnement van KPN aanwezig is, krijgt zij de volgende voordelen:

  • korting op het mobiele abonnement (hoogte afhankelijk van het type abonnement)
  • onderling MB’s delen
  • onderling gratis bellen

Ook het reeds aanwezige KPN Mobiel abonnement krijgt extra voordelen, omdat deze nu ook gecombineerd wordt met een ander mobiel abonnement van KPN. Hierdoor krijgt moeder Jansen ook nog de volgende KPN Compleet voordelen (want abonnement van vóór 8 oktober 2019):

  • onderling gratis bellen
  • onderling MB’s delen

 

 

Veelgestelde vragen

Krijg ik automatisch voordelen wanneer ik een KPN Hussel abonnement afsluit?
Ja, de voordelen worden in principe automatisch verrekend. Daar hoef je niks voor te doen. Je ziet de voordelen terug op de factuur. Als je gebruikt wilt maken van Entertainmentkorting moet je wel zelf een entertainmentoptie kiezen. De € 5,00 korting op je internetabonnement verrekenen we automatisch.

Heb je meerdere producten van KPN, maar ontvang je nog geen korting? Bekijk en activeer hier je voordelen.

 

Als ik meerdere entertainmentopties kies, krijg ik dan meer korting?
Nee, je krijgt één keer € 5,00 entertainmentkorting, ongeacht het aantal entertainmentopties.

 

Ik wil alleen Internet en Mobiel, maar geen TV. Kan ik alsnog Entertainmentkorting krijgen?
Ja, dat kan. Als je kiest voor Spotify of Netflix kun je Entertainmentkorting krijgen op je internetabonnement. Andere entertainmentopties zoals ESPN en Film1 zijn alleen voor klanten die ook TV in hun KPN abonnement hebben.

 

Ik ben al klant bij KPN en heb het Pluspakket voor € 9,99. Krijg ik deze nu ook gratis?
Nee, de prijs van jouw abonnement blijft gelijk. Om ook de lagere prijs van € 6,99 te krijgen, kun je via MijnKPN je abonnement verlengen naar KPN Hussel Thuis. Dit kan vanaf 3 maanden voor het einde van jouw contract.

Heb je het Pluspakket nu gratis met KPN Compleet? Dan blijft het Pluspakket gratis wanneer je overstapt naar KPN Hussel Thuis.

 

Ik krijg nu € 5,00 Entertainmentkorting op het Pluspakket, wat gebeurt hiermee?
Het Pluspakket wordt vanaf 1 november stap-voor-stap gratis aangezet voor alle klanten die KPN mobiel, internet én televisie combineren. Heb je naast het Pluspakket nog één of meer van de andere entertainmentopties in jouw abonnement? Dan blijf je de € 5,00 Entertainmentkorting behouden. Is het Pluspakket jouw enige entertainmentoptie? Dan komt de Entertainmentkorting te vervallen. Je kunt in dat geval natuurlijk altijd een andere entertainmentoptie aanzetten en genieten van de Entertainmentkorting.

 

Met KPN Compleet kon ik wisselen tussen ESPN en het gratis Pluspakket, blijft dit bestaan?
Zolang je KPN Compleet voordelen hebt, kun je het gratis zenderpakket wisselen. Heb je Hussel Internet en TV? Dan geldt dit niet. Het Pluspakket is hier namelijk standaard gratis. Wel kun je dan jouw € 5,00 Entertainmentkorting gebruiken bij een abonnement op ESPN Compleet.
 

Vanaf wanneer krijg ik als nieuwe klant het gratis Pluspakket?
Wanneer jouw abonnementen (Internet, TV en Mobiel) zijn geactiveerd, krijg je jouw voordelen. Dit is ook het moment dat je het Pluspakket gratis krijgt.

 

Ik combineer KPN Thuis met Mobiel Internet (data only), krijg ik het Pluspakket ook gratis?
Nee, de prijs van jouw abonnement blijft gelijk. Als je KPN Thuis combineert met alléén KPN Mobiel Internet (data only) dan krijg je geen Husselvoordelen op jouw KPN Thuis abonnement. Wel kun je genieten van mobiele Husselvoordelen, zoals € 5,00 korting op KPN Mobiel. Heb je naast KPN Mobiel Internet nog meerdere KPN Mobiel abonnementen op jouw adres, dan kun je met KPN Mobiel Internet ook MB's delen.


Laatst bijgewerkt: 09-03-2022


141 reacties

Reputatie 7

Vandaag Ziggo Sport opnieuw aangevraagd, eerst afgemeld daarna aangemeld. Eerst betaalde ik € 14,99 per maand, nu voor € 7.49 per maand. :grin::wink:

Dan ben ik benieuwd wat er gebeurt als je dit "trucje" over drie maanden herhaalt.

Reputatie 7
Badge +20

Je ziet kortingen op pakketten die je niet hebt. Daar kan je er enkel een van kiezen om gratis aan te zetten voor 3 maanden. Ik ga het in ieder geval nog even verder uitzoeken. 

Ik zei dit eerder, dit klopt dus niet. Je kan meerdere pakketten aanzetten. Veel kijkplezier!

Reputatie 7

Dit was mijn oorspronkelijke abonnement.

Ik heb mijn Pluspakket uit gezet en kreeg het onderstaande kostenoverzicht:

Maar ja, de mailbevestiging zei ... nee, geen Hussel Entertainmentkorting.

 

Vervolgens heb ik het Pluspakket weer aan gezet en kreeg het onderstaande kostenoverzicht.

Maar ja, je raadt het al ... uiteraard geen Hussel Entertainmentkorting in de mailbevestiging.

 

Wel de korting voor het Pluspakket waarbij niet vermeld wordt dat deze maar voor drie maanden geldig is, iets wat bij de andere pakketten wel vermeld wordt.

Voorbeeld:

 

Ik ben benieuwd of die korting voor het Pluspakket dan ook blijvend zal blijken.

En anders ben ik in ieder geval de komende drie maanden weer €6,99 per maand goedkoper uit en verwijder ik over drie maanden gewoon het Pluspakket opnieuw. :wink:

Edit: Met dank aan @Dennis Schreve die ons attent maakte op deze mogelijkheid.

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben benieuwd of die korting voor het Pluspakket dan ook blijvend zal blijken.

En anders ben ik in ieder geval de komende drie maanden weer €6,99 per maand goedkoper uit en verwijder ik over drie maanden gewoon het Pluspakket opnieuw. :wink:

Edit: Met dank aan @Dennis Schreve die ons attent maakte op deze mogelijkheid.

We maken er bij jou wel een beetje een rommeltje van.. Ik heb je voorbeeld doorgegeven, dank voor het delen!

Goedemiddag,

Ik heb een mail gehad van KPN dat ik het pluspakket gratis krijg, moet ik hierop wachten tot jullie hem aanzetten of kan ik hem ook zelf kosteloos aanzetten

Admin: Topic en reacties samengevoegd met algemeen topic hierover

Ik dacht dat dit automatisch gaat. Mocht je nu een pluspakket hebben dan zou je ervoor kunnen kiezen om de entertainment korting op een ander product te laten plaatsvinden zodat je pluspakket later dit jaar alsnog gratis gaat worden.

Admin: Meeverplaatst

Reputatie 7
Badge +22

Dit gaat automatisch, maar je kunt het Pluspakket ook wel aanzetten. Mocht het overhoop toch geld worden afgeschreven, dan zal het wel verrekend worden met jou volgende factuur. 

​​​​​​​Admin: Meeverplaatst

bedankt, dan wacht ik wel

Ik hoefde de mail van KPN over het gratis pluspakket niets eens af te wachten, ik kon het in MijnKPN nu al aanzetten.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @bendebest, ik heb je topic en de reacties verplaatst naar dit algemene topic over de Husselvoordelen en het gratis Pluspakket. Volgens mij ben je al geholpen, ook vind je meer informatie in het startbericht bovenin. Laat het gerust weten als je vragen hebt.

Reputatie 7
Badge +9

@wjb,

Hoe jij het ziet, zag ik het ook 😃 Wij hebben overigens recht op het gratis Pluspakket. Ik heb hem via My KPN gewoon zelf aangezet gratis. Exact dezelfde screenshots als bij jou. Na aanzetten kregen we tevens een e-mail dat onze KPN Hussel voordeel was gewijzigd.

 

heb jij dat mailtje niet gehad?

Reputatie 7

Na aanzetten kregen we tevens een e-mail dat onze KPN Hussel voordeel was gewijzigd.

 

heb jij dat mailtje niet gehad?

Nee, dat mailtje heb ik niet gehad. Dat is ook wel logisch want ik heb geen recht op  Hussel Entertainmentkorting met een Mobiel Internet abonnement.

Reputatie 7
Badge +22

Mijn Pluspakket is nog steeds € 6,99, en niet € 0,00 per maand. 

Maar kijk ik bij MijnKPN, dan staat er wel € 0,00 per maand: 

Het gaat administratief (nog) niet goed, straks moet ik alsnog € 6,99 per maand betalen! 🙈 Foei! 😂

@Dennis Schreve voor bestaande klanten die pluspakket al hebben wordt dit in november of december aangepast. 

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb nu hetzelfde gedaan als @wjb, ik heb het Pluspakket uitgezet. Een 10 minuten later aangezet, maar ook ik krijg te zien: de eerste 3 maanden gratis? Ik dacht dat ie helemaal gratis werd. Gaat dus nog niet goed in het systeem van KPN. Ach, nu heeft KPN 3 maanden de tijd om dit alsnog recht te zetten! 😂😉 Want de eerst 3 maanden is toch gratis. 😜 

 

Ik wacht af. Heb geen zin om nu maandelijks in de gaten te moeten houden of er alsnog een rekening komt. Zoals ik al eerder zei, heb wel het idee dat ik als laatste aan de beurt ben. :joy:

 

 

Reputatie 7

Bedankt KPN,

 

Ik vind de wijze van communicatie en de genoegdoening ver beneden de maat, zo ga je niet om met je klant. Ja, wij hebben een fout gemaakt en daarom geven we je een kadootje dat alle andere abonnees ook (kunnen) krijgen. Ehhh, is dat dan nog een kadootje? Het is mijns inziens in ieder geval niet een genoegdoening.

Welk abbonement telt dan niet om in aanmerking te komen? Heb je nog een oud abbonement lopen?

Reputatie 7

Welk abbonement telt dan niet om in aanmerking te komen? Heb je nog een oud abbonement lopen?

Mobiel Internet.

De voorwaarden geven dit aan.

Het gratis pluspakket krijg je niet als je alleen een Mobiel Internet abonnement met data combineert 
met een Internet en TV abonnement. Deze abonnementen hebben een 097 nummer en geen 06 nummer.

Jammer dat er wordt gesproken van Hussel Mobiel en pas in de voorwaarden van mobiel internet.

Reputatie 7

De voorwaarden geven dit aan.

Het gratis pluspakket krijg je niet als je alleen een Mobiel Internet abonnement met data combineert 
met een Internet en TV abonnement. Deze abonnementen hebben een 097 nummer en geen 06 nummer.

Dat weet ik uiteraard, daar gaat het mij niet om. Waar het me wel om gaat is dat je jouw fout toe kunt geven en daar een passende compensatie aan koppelt. Dat kadootje is natuurlijk geen kadootje vanwege die fout immers iedereen kan dat kadootje krijgen. De poging om een foutje van KPN bij de spijtbetuiging om te buigen naar een marketing actie "kijk eens hoe vrijgevig we zijn" is bij mij in ieder geval in het verkeerde keelgat geschoten.

Eens. Alleen waarom wordt mobiel internet uitgesloten? Mobiel is mobiel.

Reputatie 7

Eens. Alleen waarom wordt mobiel internet uitgesloten? Mobiel is mobiel.

Ik snap het wel immers ik zou daardoor in totaal een min bedrag gaan betalen.

Het abonnement kost €10,- en daar krijg ik €5,- husselkorting op.

Ja echt, aan de mobiele zijde valt een mobiel Internet abonnement wel binnen de hussel voorwaarden.

Als je dan het Pluspakket gratis zou krijgen dan betekent dat dus nog eens een korting van €6,99 betaal je dus in totaal min €1,99.

Ik snap dat dat niet de bedoeling is, maar het gaat mij dus om de wijze van communiceren.

Nu ga ik dat mobiele Internet abonnement in maart (als deze afgelopen is) omzetten naar een 3GB 150 minuten mobiel abonnement voor €14,- en dan krijg ik het Pluspakket wel gratis (-€6,99) en kan ik het Husselvoordeel (-€5,-) inzetten op ons Spotify abonnement. Dat betekent dat ik in totaal €2,01 ga betalen waar ik nu voor een 1GB mobiel Internet abonnement samen met het Pluspakket in totaal €11,99 dreig te moeten gaan betalen.

Badge

Ik heb een abonnement voor mijn mobiel bij KPN, alsmede een abonnement op Xs4all voor internet.waarom is mijn hussel voordeel vervalllen?

Ik heb nog het oude abonnement alles in 1 pakket internet, tv en mobiel. Is het pluspakket dan ook graties?

 

Reageer