Husselvoordelen: Combineer en krijg meer!

  • 25 October 2021
  • 141 reacties
  • 8536 keer bekeken
Husselvoordelen: Combineer en krijg meer!
Reputatie 7
Badge +17

In oktober 2019 hebben wij KPN Hussel geïntroduceerd. Wanneer je Internet, TV, Mobiel en Entertainment combineert, krijg je extra voordeel. In dit topic leg ik uit wat de Husselvoordelen zijn en waar je aan moet voldoen om deze te krijgen. Heb je nog abonnementen van vóór oktober 2019? Lees alles over KPN Compleet op onze website.

Let op! De informatie in dit topic is verouderd. Voor actuele informatie, zie:

 

Welke voordelen krijg je?

We waarderen onze klanten. Daarom krijg je leuke extra's als je Internet, TV, Mobiel en Entertainment van KPN combineert.
 

Gratis Pluspakket 

Nieuw: Geniet van meer dan 25 extra zenders, meer films en nog meer series met het Pluspakket. Leuk voor jong en oud. Je krijgt van ons het Pluspakket gratis als je Internet, TV én Mobiel van KPN combineert. Krijg je nu Entertainmentkorting en heb je alleen het Pluspakket als Entertainmentoptie in jouw pakket? Dan vervalt de Entertainmentkorting hierop. Je kunt deze natuurlijk wel gebruiken voor een andere Entertainment optie (zie hieronder). Betaal je nu voor het Pluspakket, dan krijg je deze vanaf november gratis.

 

€ 5,00 Entertainmentkorting

Ontdek sport, series, films en oneindig veel muziek. Je krijgt € 5,00 Entertainmentkorting als je Internet en Mobiel van KPN combineert. Kies uit NetflixSpotifyFilm1ESPN CompleetXbox Game Pass Ultimate of Viaplay. Ben je even klaar met ESPN en wil je graag Film1? Geen probleem! Je kunt elke maand makkelijk wisselen tussen deze entertainmentopties. Neem je geen van de entertainmentopties meer af, dan komt de korting te vervallen.

 

Tot € 7,50 korting op je Mobiel

Als je Internet en Mobiel van KPN combineert, krijg je tót € 7,50 korting op jouw mobiele factuur. Hoeveel korting je precies krijgt, is afhankelijk van het mobiele abonnement dat je gekozen hebt. Kies je bijvoorbeeld voor KPN 0 GB, dan krijg je € 2,50 korting. Bij KPN Unlimited krijg je € 7,50 korting.

 

MB's delen

Met twee of meerdere mobiele abonnementen van KPN, kan je onderling MB's delen. Heb jij iedere maand MB's over en heeft jouw partner, huisgenoot of dochter juist tekort? Deel jouw MB's eenvoudig via MijnKPN. Je kunt met iedere bundel MB's delen, dus ook met KPN 0 GB. Met KPN Unlimited deel je elke maand tot 50 GB. Met een extra 0 GB abonnement heb je zo dus een Unlimited én een 50 GB abonnement.

 

Onderling gratis bellen

Heb je twee of meer mobiele abonnementen en/of vaste telefonie van KPN, dan kan je onderling gratis bellen. Je hoeft alleen de telefoonnummers op hetzelfde adres (max 10) aan te melden bij KPN en jullie bellen onderling helemaal gratis.

 

 

Wat zijn de voorwaarden van KPN Husselvoordelen?

Je komt in aanmerking voor Husselvoordelen als je consumenten en/of kleinzakelijk Hussel Internet, TV, Mobiel en/of Entertainment van KPN combineert én deze abonnementen op hetzelfde adres geregistreerd staan. 

Alle abonnementen binnen 1 registratie moeten op hetzelfde adres geregistreerd staan. Dus bijvoorbeeld allebei op postcode 1000 AA met huisnummer 2A.

  • Voor KPN Mobiel abonnementen is het factuuradres leidend.
  • Voor KPN Thuis abonnementen is het leveringsadres leidend.

 

Je ontvangt géén Husselvoordelen bij de volgende producten of diensten:

 

De Husselvoordelen komen te vervallen zodra je niet meer voldoet aan de voorwaarden. Ga je bijvoorbeeld verhuizen, vergeet dan niet om ook het adres van jouw mobiele abonnementen te wijzigen. Doe je dit niet, dan komen de voordelen te vervallen.

De uitgebreide voorwaarden voor Husselvoordelen vind je hier.

 

 

KPN Hussel in combinatie met andere (KPN) abonnementen

Maar hoe zit dat dan als je nog een oud KPN abonnement hebt? Je kunt deze én abonnementen van andere merken van KPN (Telfort en XS4ALL) met elkaar combineren om extra voordeel te krijgen. Welke voordelen je krijgt, is afhankelijk van de abonnementen die je hebt.

  • Combineer je meerdere KPN abonnementen van vóór 8 oktober 2019, dan krijg je op deze abonnementen KPN Compleet voordelen.
  • Combineer je een Telfort abonnement met één of meerdere KPN abonnementen, dan krijg je Telfort Compleet voordelen op het KPN abonnement.
  • Combineerde je bij Telfort meerdere Telfort abonnementen, dan krijg je op deze abonnementen nog steeds Telfort Combivoordeel nu deze gemigreerd zijn naar KPN.
  • Combineer je een XS4ALL abonnement met één of meerdere KPN abonnementen, dan krijg je XS4ALL Compleet voordelen op alle abonnementen.

 

De voordelen zijn met KPN Husselvoordelen én met elkaar te combineren. Klik op de spoiler voor een concreet voorbeeld.

Familie Jansen heeft de volgende abonnementen:

  • Voor internet en televisie heeft de familie Telfort Thuis
  • Vader Jansen heeft Telfort Mobiel
  • Moeder Jansen heeft KPN Mobiel (van vóór 8 oktober 2019)

De Familie Jansen combineert hiermee Telfort abonnementen, een oud KPN Mobiel abonnement en een nieuw KPN Hussel abonnement. Extra veel voordeel. Welk voordeel krijgen ze precies?

  • Telfort Combivoordeel voor het combineren van Telfort Thuis en Telfort Mobiel
    • keuze uit een van de volgende voordelen voor Telfort Thuis: €5,- korting, gratis ESPN Compleet, of gratis Pluspakket
    • dubbele data voor Telfort Mobiel
  • Telfort Compleet voor het combineren van Telfort met KPN Mobiel
    • korting op het mobiele abonnement (hoogte afhankelijk van het type abonnement)
    • dubbele data en minuten/sms op mobiel

De oudste thuiswonende dochter van Familie Jansen besluit ook een KPN abonnement af te sluiten. Omdat er al een ander mobiel abonnement van KPN aanwezig is, krijgt zij de volgende voordelen:

  • korting op het mobiele abonnement (hoogte afhankelijk van het type abonnement)
  • onderling MB’s delen
  • onderling gratis bellen

Ook het reeds aanwezige KPN Mobiel abonnement krijgt extra voordelen, omdat deze nu ook gecombineerd wordt met een ander mobiel abonnement van KPN. Hierdoor krijgt moeder Jansen ook nog de volgende KPN Compleet voordelen (want abonnement van vóór 8 oktober 2019):

  • onderling gratis bellen
  • onderling MB’s delen

 

 

Veelgestelde vragen

Krijg ik automatisch voordelen wanneer ik een KPN Hussel abonnement afsluit?
Ja, de voordelen worden in principe automatisch verrekend. Daar hoef je niks voor te doen. Je ziet de voordelen terug op de factuur. Als je gebruikt wilt maken van Entertainmentkorting moet je wel zelf een entertainmentoptie kiezen. De € 5,00 korting op je internetabonnement verrekenen we automatisch.

Heb je meerdere producten van KPN, maar ontvang je nog geen korting? Bekijk en activeer hier je voordelen.

 

Als ik meerdere entertainmentopties kies, krijg ik dan meer korting?
Nee, je krijgt één keer € 5,00 entertainmentkorting, ongeacht het aantal entertainmentopties.

 

Ik wil alleen Internet en Mobiel, maar geen TV. Kan ik alsnog Entertainmentkorting krijgen?
Ja, dat kan. Als je kiest voor Spotify of Netflix kun je Entertainmentkorting krijgen op je internetabonnement. Andere entertainmentopties zoals ESPN en Film1 zijn alleen voor klanten die ook TV in hun KPN abonnement hebben.

 

Ik ben al klant bij KPN en heb het Pluspakket voor € 9,99. Krijg ik deze nu ook gratis?
Nee, de prijs van jouw abonnement blijft gelijk. Om ook de lagere prijs van € 6,99 te krijgen, kun je via MijnKPN je abonnement verlengen naar KPN Hussel Thuis. Dit kan vanaf 3 maanden voor het einde van jouw contract.

Heb je het Pluspakket nu gratis met KPN Compleet? Dan blijft het Pluspakket gratis wanneer je overstapt naar KPN Hussel Thuis.

 

Ik krijg nu € 5,00 Entertainmentkorting op het Pluspakket, wat gebeurt hiermee?
Het Pluspakket wordt vanaf 1 november stap-voor-stap gratis aangezet voor alle klanten die KPN mobiel, internet én televisie combineren. Heb je naast het Pluspakket nog één of meer van de andere entertainmentopties in jouw abonnement? Dan blijf je de € 5,00 Entertainmentkorting behouden. Is het Pluspakket jouw enige entertainmentoptie? Dan komt de Entertainmentkorting te vervallen. Je kunt in dat geval natuurlijk altijd een andere entertainmentoptie aanzetten en genieten van de Entertainmentkorting.

 

Met KPN Compleet kon ik wisselen tussen ESPN en het gratis Pluspakket, blijft dit bestaan?
Zolang je KPN Compleet voordelen hebt, kun je het gratis zenderpakket wisselen. Heb je Hussel Internet en TV? Dan geldt dit niet. Het Pluspakket is hier namelijk standaard gratis. Wel kun je dan jouw € 5,00 Entertainmentkorting gebruiken bij een abonnement op ESPN Compleet.
 

Vanaf wanneer krijg ik als nieuwe klant het gratis Pluspakket?
Wanneer jouw abonnementen (Internet, TV en Mobiel) zijn geactiveerd, krijg je jouw voordelen. Dit is ook het moment dat je het Pluspakket gratis krijgt.

 

Ik combineer KPN Thuis met Mobiel Internet (data only), krijg ik het Pluspakket ook gratis?
Nee, de prijs van jouw abonnement blijft gelijk. Als je KPN Thuis combineert met alléén KPN Mobiel Internet (data only) dan krijg je geen Husselvoordelen op jouw KPN Thuis abonnement. Wel kun je genieten van mobiele Husselvoordelen, zoals € 5,00 korting op KPN Mobiel. Heb je naast KPN Mobiel Internet nog meerdere KPN Mobiel abonnementen op jouw adres, dan kun je met KPN Mobiel Internet ook MB's delen.


Laatst bijgewerkt: 09-03-2022


141 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Corno Dat is een uitstekende vraag, ik controleer graag of aan onze kant alles goed staat. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 

Reputatie 7
Badge +15

@RuudH1 Op het moment dat je internet, tv en mobiel combineert wordt of is het Pluspakket inderdaad gratis. 

Dit geldt dus ook als je een ouder abonnement hebt, mits de producten natuurlijk op hetzelfde adres staan :)

Heb ik gedaan. Heb ik ook nog een vraag, als ik het graties pluspakket aanzet dan gaat dit niet ten koste van mijn graties eredivisie live pakket neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +19

Heb ik gedaan. Heb ik ook nog een vraag, als ik het graties pluspakket aanzet dan gaat dit niet ten koste van mijn graties eredivisie live pakket neem ik aan?

Ik zie dat je nu KPN Compleet voordeel geniet bij jouw internet en tv pakket. Hierbij krijg je het Eredivisie voetbalpakket gratis. Bij Compleet kun je kiezen uit gratis Eredivisie voetbal of gratis Pluspakket. Het is niet beide gratis bij de Compleet voordelen.

Bij de Husselvoordelen kun je €5,00 op een entertainmentpakket krijgen en is het Pluspakket gratis. In jouw situatie zou je dan bij een pakketaanpassing naar Hussel €5,00 korting op voetbal krijgen en het Pluspakket gratis. 

@RuudH1 

Ja, als je ook een mobiel abonnement bij kpn hebt kun je met Alles in 1 kiezen uit espn of pluspakket gratis. 

Met Hussel dus geen keuze, alleen gratis pluspakket. 

Reputatie 1

Ik snap er helemaal niets van, in mijn kpn staan 3 mobiele nrs, dat van mij en mijn vrouw (1 contract) dat van mijn inwonende schoonvader (eigen contract)

Op de factuur van ons staan beide nummers, alleen kan mijn vrouw zowel mij als mijn schoonvader niet gratis onderling bellen, ook in mijn kpn komt mijn nummer en dat van mijn schoonvader naar boven bij voordelen, dat van haar niet.

Ik kan het nr niet toevoegen in de hussel want het staat er naar zijn idee al in.

 

Waarom is 1 van de 2 nummers binnen het contract niet beschikbaar voor onderling gratis bellen en het andere wel???

 

Iemand ideeën 

 

*Admin: verplaatst naar algemeen Husselvoordelen topic

Reputatie 1

Heb even gekeken, maar kan bijvoorbeeld ook geen mbs delen met het nummer binnen mijn eigen contract. Wel met het andere contract.....

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @JohanW1980, ik zag dat het nummer eindigend op 87 geen onderdeel van het huishouden was. Deze heb ik nu toegeveogd. Daar is ook een sms naar vertuurd ter bevestiging. En je ziet het nummer nu ook in Mijn KPN om MB's te delen etc. 

Hallo,

Mijn vriend en ik zijn recent samen gaan wonen. Hij had al KPN Mobiel, daarom ben ikzelf ook overgestapt naar KPN. Hij heeft zijn adres gewijzigd naar ons huidige adres, en die van mij is ook geregistreerd op dit adres, maar wij krijgen het Husselen niet voor elkaar op de aangegeven website. Zodra ik de gegevens invul en het mobiele nummer wil toevoegen, verwerkt hij deze niet. Zelf heb ik al wel een factuur gekregen, maar ook hier is geen husselkorting op toegepast. Hoe krijgen wij dit voor elkaar?

Groetjes Brigitte

 

*Admin: toegevoegd aan algemeen topic

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, @brigitte.angelique! Kan zijn dat het niet helemaal lukte omdat het allemaal recent gewijzigd is. Ik zie hier inderdaad ook dat er nog geen huishouden is. Dus die heb ik voor je aangemaakt. Je kunt nu gelijk onderling MB's delen (herstart eventueel je toestel als je dit nog niet ziet in je MijnKPN app). Overige voordelen (onderling gratis bellen, husselkorting voor de abonnement(en) die het nog niet hadden) kan tot 24 uur duren.

Ik had al mobiel van KPN en vandaag ook glasvezel. Wanneer krijg ik nu 7.50 korting?

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Ronaldr1987, ik heb even gekeken in de administratie en zie dat alle Husselvoordelen voor je zijn geactiveerd. Ingaande vandaag. 

Hallo @Ronaldr1987, ik heb even gekeken in de administratie en zie dat alle Husselvoordelen voor je zijn geactiveerd. Ingaande vandaag. 


Top. Bedankt :)

Her lukt me ook niet om mb te delen met mijn zoontje. Wel.met de rest van het gezin. Vanalles geprobeerd. Graag hulp

Reputatie 1

Neem aan dat dit artikel aangepast gaat worden?

 

Toen je Internet (en TV) bij ons bestelde, heb je extra voordeel gekregen voor het combineren van meerdere KPN producten. Omdat je nu alleen een Internet (en TV) abonnement op je adres hebt, stopt dit voordeel.
Wat verandert er?
Het ‘gratis Pluspakket’ en ‘5,- Entertainmentkorting’ stoppen op 1 september 2022. Wij verrekenen dit op je eerstvolgende factuur in september. Wil je het Pluspakket toch houden dan kan je dit vanaf 1 september 2022 bestellen via je tv-ontvanger of in MijnKPN. Entertainmentkorting kan je houden als je ook KPN Mobiel neemt. Kijk hiervoor op kpn.com/entertainmentkorting.
Reputatie 7

Het artikel hoeft niet aangepast te worden @MeNTaL_TOv2, wat daar staat klopt nog steeds. Als je meerdere abonnementen combineert kan je gebruik maken van de voordelen.

Bij jou speelt iets anders, er was een aantal klanten bij wie de voordelen onterecht actief waren. In de eerste alinea die je hebt gekopieerd staat dat er op jouw adres alleen een Thuis aansluiting actief is, dat zie ik ook als ik jouw adres bekijk. Met 1 abonnement is er niets te combineren en daardoor kan je geen gebruik maken van deze voordelen. 

Je hebt een tijd geluk gehad dat de voordelen wel actief waren bij jouw abonnement. Vanaf 1 september is dat gecorrigeerd (niet met terugwerkende kracht).

Reputatie 1

Wel succes voor KPN, heb net mijn mobielabbo omgezet.

Maar onterrecht vind ik het niet, stond duidelijk dat er 1 Gb glas ook Hussel korting zat (op de rest van de abbo’s niet). Dat kan een fout geweest zijn, dat is niet mijn probleem, Ik heb ter goeder trouw het abbonement afgenomen. Maar ik mis in de email wel de opmerking dat ik kosteloos mijn abbonnement kan opzeggen (er is immers een aanpassing in de prijs)

Reputatie 7
Badge +30

@MeNTaL_TOv2 het is mij niet bekend dat dat er gestaan heeft? Het staat op die manier ook niet in de voorwaarden en op jouw contract wordt het ook niet genoemd. Daarom is hier geen sprake van een aanpassing in de prijs, maar alleen in het corrigeren van een onterechte korting. 

Reputatie 7

Wel succes voor KPN, heb net mijn mobielabbo omgezet.

Had je dan een mobiel abonnement bij KPN of heb je juist een mobiel abonnement naar KPN omgezet?

Reputatie 1

Wel succes voor KPN, heb net mijn mobielabbo omgezet.

Had je dan een mobiel abonnement bij KPN of heb je juist een mobiel abonnement naar KPN omgezet?

Omgezet naar

Ik ben sinds enkele maanden klant van KPN Thuis internet en tv, met een 12 maanden (heel mooie) actieprijs. Nu overweeg ik om ook 2 mobiele abonnementen van ons gezin over te zetten naar KPN. Het is mij echter uit alle informatie over KPN hussel niet duidelijk, of ik - indien ik gebruik wil maken van hussel voordelen - voor het Internet en TV abonnement gewoon dezelfde actieprijs blijf betalen. Stel ik neem 2 mobiele abonnementen en koppel ook mijn Netflix abonnement aan KPN entertainment. Krijg ik daarna op mijn actieprijs nog 5 euro extra korting per maand op tv en internet (uiteraard komt dan de Netflix factuur er bij op), of vervalt mijn actieprijs en betaal ik dan het volle.pond minus 5 euro korting. Kan iemand dit toelichten?

Ja inderdaad krijg je dan op het thuis vlak extra de 5 euro entertainment korting bovenop de huidige korting die je al.hebt, die blijft gewoon intact.

Reputatie 7
Badge +12

Ik ben sinds enkele maanden klant van KPN Thuis internet en tv, met een 12 maanden (heel mooie) actieprijs. Nu overweeg ik om ook 2 mobiele abonnementen van ons gezin over te zetten naar KPN. Het is mij echter uit alle informatie over KPN hussel niet duidelijk, of ik - indien ik gebruik wil maken van hussel voordelen - voor het Internet en TV abonnement gewoon dezelfde actieprijs blijf betalen. Stel ik neem 2 mobiele abonnementen en koppel ook mijn Netflix abonnement aan KPN entertainment. Krijg ik daarna op mijn actieprijs nog 5 euro extra korting per maand op tv en internet (uiteraard komt dan de Netflix factuur er bij op), of vervalt mijn actieprijs en betaal ik dan het volle.pond minus 5 euro korting. Kan iemand dit toelichten?

Hoi @Yur2, ik zie dat @Doornekamp33 je vraag al heeft beantwoord en kan daar verder niet zoveel meer aan toevoegen! Hopelijk weet je met deze informatie waar je aan toe bent :) 

Sinds gister een nieuwe aansluiting voor glasvezel (tv+internet) op mijn adres geïnstalleerd. Daarbij waren er al reeds 2 mobiele abonnementen actief op het adres. Helaas bleek vanmorgen bij het afsluiten van het pluspakket dat hier toch voor betaald dient te worden.

 

Deze is toch gratis in combinatie met mobiel en tv+internet? Ook de korting op de mobiele abonnementen zijn nog altijd een vraagteken?

 

Wordt dit automatisch toegevoegd of gecorrigeerd? 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Kev008, de Hussel voordelen moesten nog geactiveerd worden, kwam door een opzegging van het eerdere internet+tv abonnement waar de mobiele abonnementen aan gekoppeld waren. Ik heb de mobiele abonnementen nu aan het nieuwe glasvezel abonnement gekoppeld en de Husselvoordelen zijn nu actief. 

Reageer