Beantwoord

Je bent nog niet aangemeld voor KPN Hussel

  • 9 May 2022
  • 16 reacties
  • 110 keer bekeken

Badge

Wij hebben een Hussel abonnement voor TV en Internet. Via Belsimpel hebben wij een telefoon met mobiel abonnement afgesloten met nummerbehoud.

Wij kregen de volgende melding van Belsimpel: “We kunnen je niet aanmelden voor KPN Hussel, omdat je 06-nummer van KPN niet bij ons bekend is. We hebben je abonnementsaanvraag met ordernummer 31xxxxxxxxx wel alvast verwerkt bij KPN. Zo loopt je bestelling geen vertraging op. Dit betekent dat je bent aangesloten op hetzelfde abonnement, maar tegen de gewone voorwaarden. Om toch de voordelen van KPN Hussel te krijgen, kun je dit zelf aanvragen.”

Ik wil voorkomen dat ik pas na de nieuwe contractsdatum van 17-5-2022 de omzetting zelf moet doen via MijnKPN en daardoor de kortingen in de 1e maand mis loop. Ik zag al een gelijksoortig probleem op het forum. Hierbij hebben jullie handmatig het mobiele nummer toegevoegd. Willen jullie mij ook helpen? Het juiste mobiele nummer staat al in mijn profiel.

 

Met  vriendelijke groet,

Marco van der Woude

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 10 May 2022, 15:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Marco06061971, welkom op het KPN Forum!

Je kunt jezelf eenvoudig zelf aanmelden:

  1. Ga naar onze website voor het aanmeldformulier.
  2. Scroll even naar beneden en vul jouw gegevens in. Je kunt tot maximaal 10 telefoonnummers aanmelden voor 1 KPN huishouden.
  3. Vink ‘Ik ga akkoord met de voorwaarden’ aan. En klik op ‘Check aanmelding’.
  4. Je krijgt van ons een bevestiging per sms/e-mail als jouw aanmelding klaar is.

Je kunt dit het beste op 17 mei doen, wanneer jouw mobiele nummer is omgezet naar KPN. Aanmelden werkt namelijk alleen als het nummer dat je wilt aanmelden actief is bij KPN. Maar geen zorgen: Je hoeft hierdoor niet 1 maand voordeel te missen. Zodra de aanmelding is ontvangen en verwerkt, krijg je van ons een bevestiging. Vanaf dat moment is jouw voordeel ook actief.

Alles over de Husselvoordelen lees je in dit topic:

Badge

Volgens mij gaat het niet goed met de kortingen. Mijn Abbo voor 3GB zou inclusief korting € 15 horen te zijn. Hiervoor heb ik getekend. Ik zie in MijnKPN echter € 17,50 (naast de doorgestreepte € 20) staan. Daarnaast kan ik niet gelijk de bundel per de volgende maand aanpassen. Die optie krijg ik niet. Ik zie ook nog 500MB voor 4 dagen resterend heb. Waar komt dat vandaan? Ik kom over van Hollands Nieuwe. Mijn abbo zou vandaag in moeten gaan. Ik heb voor de 3GB data gekozen om vanaf volgende maand t/m oktober om te kunnen zetten naar onbeperkt. Volgens de voorwaarden kun je na een verhoging alleen terug naar min. je oorspronkelijke bundel, vandaar die 3GB, daar heb ik de wintermaanden genoeg aan. Voor de zomermaanden wel de onbeperkt. Volgens Belsimpel is die onbeperkte abbo € 25 per maand, maar volgens de tarievenlijst van KPN is dit € 36? WTF. Ik combineer trouwens TV/Internet en Mobiel, waardoor er een korting van € 7,50 hoort te zijn evenals € 5 entertainmentkorting. Ook een gratis pluspakket. Ik kan die niet omzetten op MijnKPN. Graag jullie hulp.

Badge

Ik heb mijn mobiele nummer en klantnummer in mijn profiel op dit forum achtergelaten, zodat je makkelijker mee kan kijken.

Badge

Op MijnKPN zie ik bij Producten ook geen hoofdstuk over kortingen staan. Het aanmeldformulier voor de kortingen werkt niet. Geeft aan dat mijn mobiele nummer al gekoppeld is.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Marco06061971, goed dat je nog weer even een berichtje stuurt.

 

Volgens mij gaat het niet goed met de kortingen. Mijn Abbo voor 3GB zou inclusief korting € 15 horen te zijn. Hiervoor heb ik getekend. Ik zie in MijnKPN echter € 17,50 (naast de doorgestreepte € 20) staan.

(...)

Ik combineer trouwens TV/Internet en Mobiel, waardoor er een korting van € 7,50 hoort te zijn evenals € 5 entertainmentkorting. Ook een gratis pluspakket. Ik kan die niet omzetten op MijnKPN. Graag jullie hulp.

 

Ik zie dat je inderdaad nog geen korting kreeg. Dat komt omdat je nog niet was aangemeld voor de Husselvoordelen. Het Pluspakket kun je niet ook zelf gratis aanzetten. Net zoals entertainmentkorting. Dit gebeurt automatisch als je aangemeld bent voor Husselvoordelen.

Ik heb je nu aangemeld. Je krijgt een bevestiging als de Husselvoordelen actief zijn.

 

Daarnaast kan ik niet gelijk de bundel per de volgende maand aanpassen. Die optie krijg ik niet. Ik zie ook nog 500MB voor 4 dagen resterend heb. Waar komt dat vandaan? Ik kom over van Hollands Nieuwe. Mijn abbo zou vandaag in moeten gaan. Ik heb voor de 3GB data gekozen om vanaf volgende maand t/m oktober om te kunnen zetten naar onbeperkt. Volgens de voorwaarden kun je na een verhoging alleen terug naar min. je oorspronkelijke bundel, vandaar die 3GB, daar heb ik de wintermaanden genoeg aan. Voor de zomermaanden wel de onbeperkt.

 

Je kunt jouw bundel wijzigen als jouw abonnement een maand actief is. Jouw abonnement is sinds 17 mei actief. Je kunt jouw bundel dus wijzigen per 17 juni. 

Vanaf dan kan je jouw abonnement maandelijks aanpassen. Dit mag omhoog en omlaag. De verlaging of verhoging van je abonnement gaat in op de eerste dag van de volgende maand. Het aanpassen van je abonnement doe je gemakkelijk zelf in MijnKPN. Je had dus ook Unlimited mogen kiezen om na een aantal maanden terug te gaan naar 3 GB. Maar goed, dat is een beetje mosterd naar de maaltijd, want je hebt al een keuze gemaakt.

Waarom heb je dan maar 500 MB voor 4 dagen gekregen? Nou, je hebt MB's naar rato gekregen voor de laatste dagen in jouw factuurperiode. En jouw factuurperiode loopt van de 22ste tot de 21ste van de maand. Jouw huidige bundel loopt tot 21 mei. En op 22 mei krijg je nieuwe MB's voor de hele maand. 

 

Volgens Belsimpel is die onbeperkte abbo € 25 per maand, maar volgens de tarievenlijst van KPN is dit € 36? WTF.

 

Je kunt in MijnKPN zien wat de prijs van het Unlimited abonnement voor jou is als je jouw abonnement wijzigt. Doordat je het combineert met Internet en TV krijg je € 7,50 korting op Unlimited. Dit zie je niet bij de prijs in MijnKPN, omdat hier geen rekening gehouden wordt met Husselvoordelen korting.

Badge

Bedankt voor je antwoorden. Het is met al iets duidelijker. Ik had me eerst ingelezen in de voorwaarden van KPN Mobiel en dacht daar toch echt gelezen te hebben dat je nooit lager mocht gaan, dan je oorspronkelijke contract, vandaar mijn keuze voor 3GB ipv Unlimited vanaf het begin.

Dit staat hierover op jullie site:

Flexibele bundels bij KPN

Natuurlijk kun je altijd een extra MB bundel kopen als ze echt helemaal op zijn. Maar wist je dat het ook mogelijk is om je bundels maandelijks aan te passen? De hoogte van je bundel kun je maandelijks aanpassen, zolang je niet lager gaat dan de bundel waarmee je bent gestart.

Anders had ik inderdaad gelijk voor Unlimited gekozen. Kan ik deze bij wijze van coulance alsnog per heden omzetten?

Tweede vraag:

Over de korting op het mobiele abbo. Ik zie op MijnKPN alleen een korting van € 2,50 (Hussel Mobiel Korting), moet dat niet € 5 zijn? Daar heb ik immers ook voor getekend.

Ik kan ook de bundel nog niet per de volgende maand omzetten. Ik krijg de volgende melding: 

U kunt uw abonnement niet wijzigen, omdat een wijziging naar ander product niet is toegestaan of omdat er een wijzigingsverzoek in behandeling is.

Derde vraag:

Ik heb nu recht op entertainmentkorting van € 5. Die wil ik graag op mijn ESPN pakket hebben. Dat pakket heb ik echter al. Hoe kan ik die korting daar nu alsnog in verwerken?

Vierde vraag:

Ik had vorige week gebruik gemaakt voor het aanbod van 3 maanden gratis pluspakket. Ik kom nu in aanmerking voor altijd gratis. Hoe zet ik dat om? Ik krijg nu de melding dat ik tot 12 juni het pakket niet kan wijzigen (op het minnetje drukken bij het TV-menu).

Badge

De tweede vraag (korting € 5) is inmiddels opgelost.

Reputatie 7
Badge +17

Flexibele bundels bij KPN

Natuurlijk kun je altijd een extra MB bundel kopen als ze echt helemaal op zijn. Maar wist je dat het ook mogelijk is om je bundels maandelijks aan te passen? De hoogte van je bundel kun je maandelijks aanpassen, zolang je niet lager gaat dan de bundel waarmee je bent gestart.

Waar heb je dit precies gelezen? Bij de oude abonnementen kun je inderdaad niet lager dan het start abonnement. Maar bij Hussel kan dit dus wel. Ik ben daarom erg benieuwd waar je dit precies hebt gelezen.

 

Anders had ik inderdaad gelijk voor Unlimited gekozen. Kan ik deze bij wijze van coulance alsnog per heden omzetten?

Nee, dit kan niet. De eerste maand van jouw abonnement kan je geen wijzigingen doen. Dit kan pas na de eerste maand. Ook ik kan de bundel niet wijzigen, sorry.

 

Tweede vraag:

Ik kan ook de bundel nog niet per de volgende maand omzetten. Ik krijg de volgende melding: 

“U kunt uw abonnement niet wijzigen, omdat een wijziging naar ander product niet is toegestaan of omdat er een wijzigingsverzoek in behandeling is.”

 

Dit klopt. Je kunt de eerste maand geen wijzigingen doen. Je kunt pas na 17 juni een wijziging doen.

 

Derde vraag:

Ik heb nu recht op entertainmentkorting van € 5. Die wil ik graag op mijn ESPN pakket hebben. Dat pakket heb ik echter al. Hoe kan ik die korting daar nu alsnog in verwerken?

Vierde vraag:

Ik had vorige week gebruik gemaakt voor het aanbod van 3 maanden gratis pluspakket. Ik kom nu in aanmerking voor altijd gratis. Hoe zet ik dat om? Ik krijg nu de melding dat ik tot 12 juni het pakket niet kan wijzigen (op het minnetje drukken bij het TV-menu).

 

Als je Internet, TV en Mobiel combineert en je hebt een entertainmentoptie gekozen, dan krijg je de Entertainmentkorting automatisch. Ik heb even gekeken in het systeem en zie dat de aanvraag voor de Husselvoordelen op jouw Internet en TV abonnement nog loopt. Je krijgt van ons bericht als de aanvraag is goed gekeurd en de voordelen ingaan. Je hoeft hiervoor zelf niets te doen.

Badge

Ik ben er inmiddels al uit op de chat. Bedankt voor je tijd.

Badge

Hoi, ben ik weer. Ik heb volgens MijnKPN recht op de € 5 entertainmentkorting, maar ik zie deze niet terug op de laatste factuur. Ik heb Hussel en ESPN Compleet. Ook het gratis pluspakket staat niet goed. Wat gaat er nu fout? 

Hussel Internet 1 Gbit/s

Hussel Entertainmentkorting

 

Huidige kosten p/mnd

€ 107,99

Product

Hussel Internet 1 Gbit/s

€ 57,50

Opties

BelOnbeperkt Altijd

€ 16,50

BelOnbeperkt Altijd - korting zolang je abonnement loopt

€ -6,00

Opnemen Pakket

€ 0,00

Digitenne Basis Ontvanger

€ 5,00

Digitenne Basis Ontvanger

€ 5,00

Digitenne abonnement

€ 0,00

ESPN Compleet

€ 12,99

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (5 apparaten)

€ 0,00

Vast telefoonnummer

€ 2,00

Interactieve TV met 1 tv-ontvanger

€ 10,00

Extra tv-ontvanger

€ 5,00

Pluspakket

€ 6,99

Pluspakket eerste 3 mnd gratis

€ -6,99

Totaal per maand

€ 107,99

 

*admin: samengevoegd met eigen topic

Hallo @Marco06061971 , voor entertainmentkorting dien je eerst een pakket te kiezen waar de entertainmentkorting mee verrekend kan worden en dat zie ik niet in het overzicht.

Als je een thuispakket hebt inclusief minimaal 1 mobiel abo van KPN is het pluspakket gratis.

 

Badge

Hoi JanD, bedankt voor je reactie. In het pakket zit ESPN Compleet, hier komt de entertainmentkorting voor in aanmerking.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een mobiel abonnement van KPN? 

Badge

Yep, TV, Internet, Vast Bellen en Mobiel. Oftewel alles voor het hele Husselpakket. 

Hussel Internet 1 Gbit/s

Hussel Entertainmentkorting

Bovenstaande heb ik letterlijk gekopieerd vanuit MijnKPN. Het lijkt er op dat er nog een knop bij KPN omgezet moet worden. Het lijkt me niet handig om eerst ESPN zelf uit en daarna weer aan te zetten. Dat gaat vast niet goed komen. 

Hoi JanD, bedankt voor je reactie. In het pakket zit ESPN Compleet, hier komt de entertainmentkorting voor in aanmerking.

Daar heb je gelijk in, lijkt me, dan is nu een moderator aan zet.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hai @Marco06061971, ik heb je topics even samengevoegd 😊

Ik heb een ticket aangemaakt voor onze collega's die hierover gaan. Zodra de korting toegevoegd is krijg je daar nog bericht over!