Beantwoord

KPN Combivoordeel - verwijderen nummer uit registratie

  • 5 February 2023
  • 9 reacties
  • 139 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties

Hoi,

 

Al enige tijd ben ik bezig om het combivoordeel goed te krijgen. Helaas is dit niet gelukt via de chat en telefonisch, ondanks toezeggingen. 

Factuur en adresgegevens zijn gelijk aan elkaar;

Toestel is aangemeld via de website;

etc. 

 

Maar op mijn eigen account zie ik een vreemd 06 nummer. Bij navraag blijkt dit een oud nummer te zijn van de vorige bewoner. Is niet meer in gebruik zelfs.

Mijn eigen mobiele nummer staat ertussen als “product”, maar is niet zichtbaar bij combi voordelen. 

Tenslotte is het nummer van mijn vrouw, die overgestapt is naar Simyo, nog gekoppeld aan ons oud adres. We krijgen dus het verzoek vanuit hen om dat nummer te laten verwijderen.

 

Kan iemand mij wellicht hierbij helpen? De benodigde informatie heb ik reeds toegevoegd aan mijn profiel. 

 

Alvast bedankt. 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 8 February 2023, 10:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @XMF ,

Ga naar de MijnKPN-app en verberg daar het niet-gewenste nummer. Het nieuwe nummer kun je daar ook toevoegen.

Hoe dan? : 

 

Producten ontkoppelen in de MijnKPN app

Je kunt jouw abonnement alleen loskoppelen van je KPN account via de MijnKPN app. Dit wordt ‘verbergen’ genoemd. Dat doe je zo:

 

Thuis abonnement ontkoppelen

1. Open de MijnKPN app en log in met jouw KPN account. Dit kan met jouw KPN wachtwoord, cijfercode, vingerafdruk of Face ID.

 

2. Ga naar het tabblad ‘Thuis’ [groen, 1]. Klik op ‘Meer opties’ [geel, 2].

 

3. Ga naar ‘Abonnement’ [groen].

 

4. Klik op ‘Dit abonnement verbergen’ [groen].

 

5. Bevestig jouw keuze door op ‘Abonnement verbergen’ te klikken.

 

Mobiel abonnement ontkoppelen

1. Open de MijnKPN app en log in met jouw KPN account. Dit kan met jouw KPN wachtwoord, cijfercode, vingerafdruk of Face ID.

 

2. Ga naar het tabblad ‘Mobiel’ [groen, 1]. Klik op ‘Meer opties’ [geel, 2].

 

3. Ga naar ‘Abonnement’ [groen].

 

4. Klik op ‘Dit abonnement verbergen’ [groen].

 

5. Bevestig jouw keuze door op ‘Abonnement verbergen’ te klikken.

 

 

 

Wil je een nieuw mobiel abonnement koppelen?

Mobiel abonnement koppelen

3. Je komt hierna op het ‘Abonnement koppelen’ scherm. Onder ‘Welk abonnement wil je koppelen?’ kies je voor ‘Mobiel’ [groen].

Zodra je jouw keuze hebt gemaakt, ga je door.

 

4. Vul hier het 06-nummer of 097-nummer in van het abonnement dat je wilt koppelen [groen, 1]. In het voorbeeld gebruiken we een 06-nummer.

Druk op ‘Verder’ [geel, 2].

 

5. Je ontvangt nu per sms een verificatie code. Vul deze verificatie code in [groen, 1].

Wil je een 097-nummer koppelen en kan het apparaat dat je gebruik geen sms ontvangen? Stop deze simkaart dan tijdelijk in een mobiel toestel. Na het koppelen kan je deze terugplaatsen.

Druk op ‘Nummer koppelen’ [geel, 2].

 

6. Je krijgt nu meteen de vraag of je namen bij de telefoonnummers wilt zien. Dit gaat op basis van de contacten in jouw telefoon.

Kies onderaan voor ‘Toegang geven tot contacten’ [groen, 1] of ‘Misschien later’ [geel, 2].

 

Hoi,

 

Dank. Ik heb mijn eigen nummer verwijderd en opnieuw toegevoegd. Maar het vreemde nummer kon ik niet kiezen en uiteraard het nummer van mijn vrouw ook niet. 

Tevens is het voordeel (nog) niet actief. 

Reputatie 7
Badge +28

Ok @XMF 

Als je dat vreemde nummer niet kon kiezen, dan lijkt dat probleem inmiddels opgelost. 

Controleer nu of alle KPN Mobiel abonnementen op hetzelfde adres aangemeld zijn. Dit is een voorwaarde voor KPN Combivoordeel en KPN Compleet voordelen. Via de MijnKPN app kun je dat gemakkelijk controleren via Profiel → Abonnementen → Voordelen bekijken.

Staat dit goed, maar lukt MB's delen toch nog niet? Dan is dat mobiele nummer waarschijnlijk nog niet aangemeld voor KPN Compleet en/of KPN Combivoordeel.

Meld het mobiele nummer dan snel aan voor KPN Combivoordeel:

  1. Ga naar onze website voor het aanmeldformulier.
  2. Scroll even naar beneden tot ‘Wil je een extra mobiel telefoonnummer aanmelden?’ Vul daaronder jouw gegevens in. Je kunt tot maximaal tien telefoonnummers aanmelden voor één KPN huishouden.
  3. Vink ‘Ik ga akkoord met de voorwaarden’ aan. En klik op ‘Check aanmelding’.
  4. Je krijgt van KPN een bevestiging per sms/e-mail als jouw aanmelding klaar is.

 

Lukt het hierna nog niet om MB's te delen? Neem dan morgen weer contact met KPN op: 0800 0402 (gratis).

 

 

 

Nee, helaas. Er is niets veranderd. Nog steeds zie ik bij voordelen het internet thuis + dat vreemde nummer. Mijn eigen abonnement zie ik niet ertussen staan bij mijn voordelen. 

Beide abonnementen, vast en mobiel, hebben al tijden dezelfde gegevens. 

Reputatie 7
Badge +28

@XMF 

Heb je dit net ook uitgevoerd? 

Meld het mobiele nummer dan snel aan voor KPN Combivoordeel:

  1. Ga naar onze website voor het aanmeldformulier.
  2. Scroll even naar beneden tot ‘Wil je een extra mobiel telefoonnummer aanmelden?’ Vul daaronder jouw gegevens in. Je kunt tot maximaal tien telefoonnummers aanmelden voor één KPN huishouden.
  3. Vink ‘Ik ga akkoord met de voorwaarden’ aan. En klik op ‘Check aanmelding’.
  4. Je krijgt van KPN een bevestiging per sms/e-mail als jouw aanmelding klaar is.

 

Lukt het hierna nog niet om MB's te delen? Neem dan morgen weer contact met KPN op: 0800 0402 (gratis).

 

Had ik voorheen ook al geprobeerd. Maar ik krijg de foutmelding dat het aanmelden niet gelukt is. De opgegeven redenen zijn allemaal niet van toepassing. 

aanmelding voltooid;

verhuizing is afgerond;

bestelling is afgerond;

etc.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @XMF, er is een melding voor je geregistreerd om het nummer van de oud-bewoner te verwijderen uit de voordeelregistratie gekoppeld aan jullie nieuwe adres. Tevens heb ik jouw 06-nummer laten koppelen aan het correcte adres. 

Hallo @XMF, er is een melding voor je geregistreerd om het nummer van de oud-bewoner te verwijderen uit de voordeelregistratie gekoppeld aan jullie nieuwe adres. Tevens heb ik jouw 06-nummer laten koppelen aan het correcte adres. 

Dank @Jeroen_dB ik zie inderdaad het oude nummer niet meer en mijn eigen nummer is gekoppeld nu. 

Zou je svp het nummer van mijn vrouw kunnen verwijderen uit ons oude adres. Dat nummer staat ook in mijn profiel en eindigt op 4721. 

 

Reputatie 7
Badge +19

Dat nummer zal automatisch worden verwijderd. Aangezien het nummer bij KPN opgeheven is.