MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11430 keer bekeken
MB's delen lukt niet

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Thanks. Het is me gelukt om mbs te delen.

Reputatie 2
Badge

Is er een mogelijkheid om MB's delen te automatiseren?  Ik wil aan het begin van iedere maand 2 MB overhevelen naar het nummer van mijn vrouw.  Overigens vind ik de term 'MBs delen' verwarrend; ik had verwacht samen uit 1 bundel te kunnen putten...nu moet ik steeds MBs overhevelen, tamelijk gebruiksonvriendelijk

Goed weekeinde allemaal!  René 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @rene_kolpa, Welkom hier! Het is op dit moment niet mogelijk om MB's delen te automatiseren. Bedankt voor deze feedback. Je bent volgens mij niet de eerste die dit vraagt/aangeeft bij ons. Ik heb de feedback voor de zekerheid (nogmaals) gedeeld met de techniek:hugging: 

Reputatie 2
Badge

Hi @rene_kolpa, Welkom hier! Het is op dit moment niet mogelijk om MB's delen te automatiseren. Bedankt voor deze feedback. Je bent volgens mij niet de eerste die dit vraagt/aangeeft bij ons. Ik heb de feedback voor de zekerheid (nogmaals) gedeeld met de techniek:hugging: 

Dank je wel @Lisa !👍 Ik neem aan dat er geen commercieel belang achter zit; want als ik het via mijn agenda inplan, dan wordt KPN er niets wijzer van, dus een technische oplossing lijkt het meest logisch..

Hoi, ik heb het zelfde scherm. Ik kom niet verder. Hoe activeer ik de nummers om mb’s te delen? Dank!

 

*Admin: afgesplitst en verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @JulieVer. Welkom op het KPN Forum. Ik heb jouw bericht verplaatst naar dat topic. Kun je je naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achterlaten in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Alle mobiele nummers mag ja achterlaten in het ‘Persoonlijke Opmerkingen’ veld. Dan kunnen wij voor je uitzoeken of alle mobiele nummers zijn aangemeld voor de KPN Compleet of Hussel voordelen. 

Ik zou graag willen weten waarom het mij niet lukt om mb's te delen

Hallo wij hebben ook dezelfde meldingen en zullen onze gegevens ook als huishouden moeten starten

 

Kunt u ons verder helpen

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @RG.01, waar gaat het precies mis bij jou? Hoe ver kom je en wat gebeurt er waardoor het niet lukt? 

Heb je wel al de betreffende nummer gekoppeld onder KPN Compleet/Hussel? Als je op de link in stap 2 van het bovenste bericht van dit topic klikt, kom je bij het formulier terecht waarmee je dat kunt doen :slight_smile:

Wanneer ik mb's wil delen staat aangegeven dat ik een huishouden moet starten. Voorheen had ik dit probleem niet en kon ik makkelijk mb's delen. In mijn overzicht zie ik de nummers staan die eigenlijk een huishouden vormen en bij producten zie ik dit ook terug komen, maar wanneer ik klik op mb's delen lukt het niet. Daarnaast had ik tot 50gb internet en dit is gehalveerd naar 25 gb.

Kunnen jullie mij helpen met het oplossen van dit probleem?

Alvast bedankt.

Groetjes Ramazan

Hoi @RG.01 : Wat vervelend dat het niet lukt. Het is belangrijk dat de nummers waar je onderling mee wilt delen allemaal op hetzelfde adres geregistreerd zijn. Is dat het geval?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kijk ik graag even mee. 

Hallo @Erwin_  ik heb mijn profiel aangepast

Goedemiddag,

 

Het lukt me niet om mb's te delen.

Beide telefoonnummer zijn aangemeld.

Als ik gelijk mb's delen selecteer en aanklik, vlieg ik gelijk weer terug naar het sartscherm.

 

Wat doe ik niet goed?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @RG.01, ik zie dat het 06-nummer dat aan het eerste klantnummer uit jouw profiel hangt, op een ander adres staat. Daarom kom je niet meer in aanmerking voor de Compleet voordelen. Je kunt via MijnKPN gemakkelijk het adres wijzigen en het nummer opnieuw aanmelden in je Compleet huishouden. Dan krijg je ook weer de verdubbeling van je MB's.

Hallo @Marcia_ ,  Bedankt voor uw reactie. Ik heb het aangepast en zie geen verandering.

 

Reputatie 7
Badge +30

@Robert Hendriksen welkom! Zijn één of beide nummers wellicht oud-Telfort nummers? Daar kan je geen MB's mee delen, hoewel dit wel zichtbaar is in de MijnKPN app. 

 

@RG.01 nu wel als het goed is 🙂.

@Marcia_ Yes het is gelukt. Bedankt voor het uitleg en u tijd.

Wens u nog een fijne dag.

Hallo,

ik heb meerdere mobiele abonnementen van kpn op hetzelfde adres. Ik gebruik mb’s delen. Voor een onlangs aangeschaft abonnement lukt het niet. Ik heb een paar dagen na activering van het nummer gewacht maar de aanmelding voor de voordelen lukt niet. Als ik dus mb’s wil delen zie ik het nieuwe nummer niet op de lijst. Het nieuwe nummer verschijnt wel in de lijst van producten. Kunnen jullie helpen?

Reputatie 7
Badge +30

Hallo wij hebben ook dezelfde meldingen en zullen onze gegevens ook als huishouden moeten starten

Kunt u ons verder helpen

 

Hoi @Suus82, als je Husselabonnementen hebt, dan wordt een huishouden over het algemeen automatisch verwerkt. Mocht dat nog niet zo zijn, of je hebt oudere abonnementen, vul dan dit aanmeldformulier in. Zodra het dan verwerkt is kun je onderling MB's delen. Let er wel op dat als er een oud-Telfort abonnement in je huishouden zit, dat hiermee geen MB's gedeeld kunnen worden.

Mocht het met het formulier ook niet lukken, vul dan je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan checken we het hier voor je.

Ik kan geen mb's delen met mijn zoon.

Wel zijn nummer met die van mij…

Maar dat is lastig als je geen mb's hebt

Hoe kan ik dit verhelpen 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dat is wel bijzonder @Giesje walters :thinking: Is het eerder wel gelukt en gaat het nu fout? Of proberen jullie het nu voor de 1e keer? Waar gaat het mis? Kan je wel aangeven dat je wilt delen en krijg je daarna een bepaalde foutmelding te zien? Of ontbreekt de optie helemaal?

In de oude apo lukte het altijd.

Sinds de nieuwe app/udate niet meer.

Reputatie 7
Badge +20

Ah ok duidelijk, zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw installeren? Kan zijn dat de update niet helemaal goed uit is gerold bij jou, het opnieuw installeren zou dan de oplossing kunnen zijn!

Reputatie 7
Badge +30

Hallo,

ik heb meerdere mobiele abonnementen van kpn op hetzelfde adres. Ik gebruik mb’s delen. Voor een onlangs aangeschaft abonnement lukt het niet. Ik heb een paar dagen na activering van het nummer gewacht maar de aanmelding voor de voordelen lukt niet. Als ik dus mb’s wil delen zie ik het nieuwe nummer niet op de lijst. Het nieuwe nummer verschijnt wel in de lijst van producten. Kunnen jullie helpen?

 

Hoi @Tarahumara, ik heb voor je gekeken en ik zie dat je op de 14e contact hebt gehad. De collega heeft de aanmelding toen alsnog voor je gedaan.  Werkt het MB's delen nu? Zo niet, kun je voor de zekerheid de laatste 3 cijfers geven van het nummer waarmee het niet wil? Dan kijken we er nog even verder naar. 

Telfort thuis is nu kpn thuis.

Thuis hebben we mobiel Kids sim kpn Hunssel   en nog een aflopende telfort abonnement met combi oordeel waar wel kpn mobiel op staat op de afschrift. 

Dus thuis hebben we 2 tv ontvangers met fox sport via voordeel en 2e ontvangers ook via voordeel.

Mobiel hebben we 2000mb/150bel minuten dubbele data telfort combivoordeel die je 3 maanden mee kan nemen en een kids sim hussel.

 

Maar we kunnen niet mb's delen.

Wat moeten we veranderen om toch mb's kunnen delen en zo min mogelijk extra bij moeten betalen?

Totale kosten zijn ongeveer internet en tv en mobiele abonnementen totaal =90 euro