MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Hallo @arjanalbatros3 , dan zal je je pakket moeten wijzigen naar een ‘echt’ KPN-abonnement.

Bij TFT kon je 2 maanden data meenemen naar de huidige maand, bij KPN kun je data delen en niets meenemen, het is maar net wat je voorkeur heeft.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @arjanalbatros3, als ik het goed begrijp hebben jullie nu een Kids sim én een oud Telfort abonnement, daarmee gaat Mb's delen niet. Als jullie verlengen naar een KPN Hussel abonnement, kan het delen van Mb's wél!

Hi @arjanalbatros3, als ik het goed begrijp hebben jullie nu een Kids sim én een oud Telfort abonnement, daarmee gaat Mb's delen niet. Als jullie verlengen naar een KPN Hussel abonnement, kan het delen van Mb's wél!

Dan ben ik ook nog veel meer kwijt kwa kosten kwa internet en tv van 49,63 naar 65,49... dus alleen omzetten naar KPN kost mij al sowieso 15 euro meer in de maand

Oke, opnieuw geïnstalleerd.lukt nog niet.

Ik lees dat veel mensen er last van hebben.

Denk dus dat het een kinderziekte van de vernieuwde app js...idee? 

Hi @arjanalbatros3, als ik het goed begrijp hebben jullie nu een Kids sim én een oud Telfort abonnement, daarmee gaat Mb's delen niet. Als jullie verlengen naar een KPN Hussel abonnement, kan het delen van Mb's wél!

Dan ben ik ook nog veel meer kwijt kwa kosten kwa internet en tv van 49,63 naar 65,49... dus alleen omzetten naar KPN kost mij al sowieso 15 euro meer in de maand

Hallo @arjanalbatros3 , je hoeft alleen maar een mobiel abo van TFT om te zetten naar KPN, dus niet je thuisabo.

MB's delen heeft alleen betrekking op mobiele abo's.

 

Hi @arjanalbatros3, als ik het goed begrijp hebben jullie nu een Kids sim én een oud Telfort abonnement, daarmee gaat Mb's delen niet. Als jullie verlengen naar een KPN Hussel abonnement, kan het delen van Mb's wél!

Dan ben ik ook nog veel meer kwijt kwa kosten kwa internet en tv van 49,63 naar 65,49... dus alleen omzetten naar KPN kost mij al sowieso 15 euro meer in de maand

Hallo @arjanalbatros3 , je hoeft alleen maar een mobiel abo van TFT om te zetten naar KPN, dus niet je thuisabo.

MB's delen heeft alleen betrekking op mobiele abo's.

 

Ok maar ik kan de abonnement in mijn kpn van dat 06 nummer alleen veranderen in TFT bundels en er staan geen kpn bundels tussen..... Hoe moet ik dat dan doen? 

Hi @arjanalbatros3, als ik het goed begrijp hebben jullie nu een Kids sim én een oud Telfort abonnement, daarmee gaat Mb's delen niet. Als jullie verlengen naar een KPN Hussel abonnement, kan het delen van Mb's wél!

Dan ben ik ook nog veel meer kwijt kwa kosten kwa internet en tv van 49,63 naar 65,49... dus alleen omzetten naar KPN kost mij al sowieso 15 euro meer in de maand

Hallo @arjanalbatros3 , je hoeft alleen maar een mobiel abo van TFT om te zetten naar KPN, dus niet je thuisabo.

MB's delen heeft alleen betrekking op mobiele abo's.

 

Ok maar ik kan de abonnement in mijn kpn van dat 06 nummer alleen veranderen in TFT bundels en er staan geen kpn bundels tussen..... Hoe moet ik dat dan doen? 

Hallo @arjanalbatros3 , dan zit je nog binnen je TFT-contract en moet je dat eerst uitzitten.

 

Hi @arjanalbatros3, als ik het goed begrijp hebben jullie nu een Kids sim én een oud Telfort abonnement, daarmee gaat Mb's delen niet. Als jullie verlengen naar een KPN Hussel abonnement, kan het delen van Mb's wél!

Dan ben ik ook nog veel meer kwijt kwa kosten kwa internet en tv van 49,63 naar 65,49... dus alleen omzetten naar KPN kost mij al sowieso 15 euro meer in de maand

Hallo @arjanalbatros3 , je hoeft alleen maar een mobiel abo van TFT om te zetten naar KPN, dus niet je thuisabo.

MB's delen heeft alleen betrekking op mobiele abo's.

 

Ok maar ik kan de abonnement in mijn kpn van dat 06 nummer alleen veranderen in TFT bundels en er staan geen kpn bundels tussen..... Hoe moet ik dat dan doen? 

Hallo @arjanalbatros3 , dan zit je nog binnen je TFT-contract en moet je dat eerst uitzitten.

 

Dat kan kpn niet ff zomaar overnemen ofzo?

 

Hi @arjanalbatros3, als ik het goed begrijp hebben jullie nu een Kids sim én een oud Telfort abonnement, daarmee gaat Mb's delen niet. Als jullie verlengen naar een KPN Hussel abonnement, kan het delen van Mb's wél!

Dan ben ik ook nog veel meer kwijt kwa kosten kwa internet en tv van 49,63 naar 65,49... dus alleen omzetten naar KPN kost mij al sowieso 15 euro meer in de maand

Hallo @arjanalbatros3 , je hoeft alleen maar een mobiel abo van TFT om te zetten naar KPN, dus niet je thuisabo.

MB's delen heeft alleen betrekking op mobiele abo's.

 

Ok maar ik kan de abonnement in mijn kpn van dat 06 nummer alleen veranderen in TFT bundels en er staan geen kpn bundels tussen..... Hoe moet ik dat dan doen? 

Hallo @arjanalbatros3 , dan zit je nog binnen je TFT-contract en moet je dat eerst uitzitten.

 

Dat kan kpn niet ff zomaar overnemen ofzo?

 

Hallo , dat kan wel, dan moet je je TFT-abo afkopen en de nog niet-verstreken termijnen in 1 keer betalen, dan kun je overstappen naar KPN.

Dus stel dat je abo nog 6 maanden loopt à €15 per maand, dan moet je dus in 1 keer €90 euro betalen en een nieuw abo nemen bij KPN dat ook ongeveer € 15 per maand kost, dan ben he dubbel zo duur uit alleen omdat je MB's wilt delen, lijkt me niet handig.

Ik krijg exact hetzelfde en mij lukt het niet om MB's te delen. We zijn overigens wel oud Telfort klanten.

Ik krijg exact hetzelfde en mij lukt het niet om MB's te delen. We zijn overigens wel oud Telfort klanten.

Hallo @Iwan69 , als TFT-klant kun je geen MB's delen, maar kun je data van maximaal 2 maanden meenemen naar de huidige maand, het is maar wat je voorkeur heeft.

Wilt je data kunnen delen moet je ‘overstappen’ naar het èchte KPN, maar dan val je wel onder de voorwaarden en prijzen van KPN en niet meer die van TFT.

 

Ik krijg exact hetzelfde en mij lukt het niet om MB's te delen. We zijn overigens wel oud Telfort klanten.

Hallo @Iwan69 , als TFT-klant kun je geen MB's delen, maar kun je data van maximaal 2 maanden meenemen naar de huidige maand, het is maar wat je voorkeur heeft.

Wilt je data kunnen delen moet je ‘overstappen’ naar het èchte KPN, maar dan val je wel onder de voorwaarden en prijzen van KPN en niet meer die van TFT.

 


Hallo @JanD , Het spreekwoordelijke kwartje valt ineens.. Heb namelijk 4 aansluitingen op mijn naam staan waarvan 1 door verlenging onder de huidige KPN - voorwaarden. 3 daarvan staan inderdaad nog onder de TFT. Was echter in de veronderstelling dat 1 hiervan ook onder de KPN - voorwaarden actief zou zijn, maar dit is pas per 03-01-2021.

Het is mij inmiddels helemaal duidelijk geworden. Dank voor je reactie.

 

Hoi,

Het lukt mij niet om mb's te delen hoe komt dit?

 

Met vriendelijke groet,

Heeft u zich al aangemeld voor Hussel?

https://www.kpn.com/hussel/voordelen/mbs-delen.htm

Dit is het bericht wat ik krijg:

 

Zijn alle abbonementen op 1 adres ingeschreven en onder het zelfde mijnKPN account opgeslagen?

Jazeker!

Hoi @JoeDroste : kun jij in je profiel vermelden met welke mobiele nummers jij wilt delen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Hi @Erwin_ ,

Ik kan zo snel niet vinden waar ik dit moet aangeven maar ik heb maar 2 nummers in mijn profiel en deze wil ik graag koppelen!

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @JoeDroste. Ik heb het voor jou nagekeken. De reden waarom het niet lukt om MB's te delen is omdat je een oud Telfort abonnement hebt. Deze voordelen zijn nu beschikbaar voor KPN mobiele klanten met KPN Hussel. Wanneer je de mobiele contracten vernieuwt/verlengt naar een mobiel abonnement van KPN kan je wel MB's delen.

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist beide mobiele nummers aangemeld voor de KPN Compleet voordelen. Je kan vanaf nu ook met deze abonnementen MB's delen. 🙂

  • Ik heb helaas hetzelfde probleem... krijg het niet voor elkaar om met onze 3 andere nummers mb's te delen

*admin: samengevoegd met het centrale topic. [Oud topic

Reputatie 7

Hoi @Liesbeth1979, welkom bij ons op het forum. Weet je of alle nummers al aangemeld zijn voor de voordelen? Zou je ook jouw forumprofiel volledig kunnen invullen zodat we met je mee kunnen kijken?

In MijnKPN heb ik 2 nummers toegevoegd onder: ‘mijn producten’. 

1 nieuw nummer en 1 nummer dat ik al jaren heb, bij KPN.

Zojuist probeerde ik MB’s te delen. Dat lukt dus niet.

Als ik bij ‘mijn producten’ kies voor: mb’s delen, wordt ik geleid naar een pagina met ‘informatie over MB’s delen’, daarna krijg ik de optie: ‘nu direct MB’s delen’, die me weer naar mijn producten leidt, en dan wordt ik weer doorgelinkt naar: ‘informatie over MB’s delen’.

Je snapt het wellicht al… ik kom in een loop terecht. Zeer frustrerend… help!

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Sinds afgelopen zaterdag 2e Kids sim in gebruik genomen. Nummer staat netjes in mijn kpn maar kan er geen mb's mee delen. Kan nummer ook niet aan mijn huishouden toevoegen. Wat doe ik verkeerd???? 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @vankampentummers, welkom terug! Goede vraag. Heb je het nieuwe nummer al via MijnKPN toegevoegd aan je Hussel/Compleet huishouden? Daarna zou je MB's moeten kunnen delen. Als het niet lukt, vul dan even je profiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s). Onder persoonlijke opmerkingen kan je de betreffende 06-nummers plaatsen. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we met je mee. 

 

@B. de Kruijff ik heb de Kids Sim eindigend op -755 toegevoegd aan jullie Hussel huishouden! Bij dezen moet je daar ook MB's mee kunnen delen 🙂.