MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

@Marcia_  Top dank je wel. ik blijf het wel vreemd vinden dat ik dit niet zelf geregeld heb gekregen. ligt dat aan mij of ligt dat probleem aan jullie kant?

Reputatie 7
Badge +30

Normaliter zou je inderdaad zelf het nummer toe moeten kunnen voegen aan het Hussel huishouden. Ik durf niet helemaal te zeggen waar het nu aan ligt dat dit niet lukt. Ik krijg er vrij weinig andere klachten over, maar het kan best zijn dat er een storing o.i.d. was!

Ik wil MB's delen met mijn dochter. Ik heb haar nummer gekoppeld. Ze is aangemeld, maar als ik kijk bij "Bekijk uw voordelen. Voordelen per product" in mijnkpn, dan staat haar nummer er niet bij.

 

Admin: samengevoegd met centrale topic

Soms kan het helpen om de beide telefoons even opnieuw op te starten. Wanneer heeft u het nummer gekoppeld? Als dit vandaag is, zou ik even een paar uur wachten.

Hoi, ik bij mbs delen mijn vrouw en dochter staan , nu wil ik mijn zoontje ook toevoegen,  hoe kan dat , want het lukt me niet 

Mvg Carlo 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Cgsn, welkom! Is het abonnement van je zoontje nieuw? Over het algemeen wordt een nieuw abonnement, zolang het op hetzelfde adres staat, automatisch toegevoegd. Als dit bij jou nog niet gebeurd is kun je dit zelf doen via dit formulier. Het nummer zal dan binnen 24 uur beschikbaar zijn voor MB's delen. Mocht het niet lukken, geef het aan hier. Vul in dat geval dan ook je forumprofiel in met je eigen gegevens, en het nummer van je zoontje in het veld ‘persoonlijke opmerking’.

Gisteren telefonisch mijn telefoon abbonementen verlengd.

Twee KPN simonly abbo's zijn vandaag ingegaan maar ik kan geen MB's delen met elkaar in mijn KPN wat wel zo was uitgelegd dat dit mogelijk moet zijn. Ik zie wel de link naar MB's delen staan maar als ik daarop klik krijg ik enkel een uitleg te zien over wat het inhoud, niet om de MB's daadwerkelijk te kunnen delen. Hoe zit dit? (1 abbo is unlimited bellen/data, andere is unlimited bellen/geen data)

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +21

@kridje. Wat vervelend dat je nog geen MB's kan delen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en 06 nummer? Het 06 nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan? Dan zoeken wij het voor je uit

Ik doe altijd mb’s met me partner delen nu zijn we verhuisd en we hebben het alle twee door gegeven aan kpn en ons abonnement zijn ook verlengd en veranderd waarin is aangegeven dat we gewoon mb’s kunnen delen met elkaar maar het lukt niet . 

In mijnKPN zie ik 3 mobiele nummers. Tot zover is alles goed gegaan. Bij 2 daarvan kan ik MB's delen.  Dan verschijnt in elk geval de pagina waar ik kan kiezen hoeveel en met wie ik wil delen. Maar bij het derde nummer (en dat is het abonnement met de meeste MB's) lukt het niet. Als ik op de knop MB's delen klik verschijnt er een informatiescherm met een link naar de uitlegpagina. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @GRwW! Als ik je goed begrijp, staat het 3e nummer wel in het overzicht waar je op [MB's-delen] kunt drukken. Hierna verschijnt niet het Kies hoeveelheid- menu. Gek! Kun je wel MB's sturen naar dit nummer?  

Ik heb een abbonnement bij KPN-mobiel (zonder Mb's) sinds januari en mijn vrouw idem (maar dan met 5Gb data) sinds april. Beide nummers zijn gekoppeld in Mijn KPN. Die 5Gb deel ik dan elke keer in 2x2,5 voor beide aan het begin van de nieuwe maand. Tot nu ging dat zonder problemen. Nu lukt dat echter NIET. Ik kom wel bij "Uw voordelen” maar kan daar nu verder nu niks aanklikken.

Wat nu?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @lixelax, dat moet gewoon kunnen, alles staat ook goed zie ik. Kun je het toestel ook eens herstarten?

We hebben drie mobielel nummers aangemeld en die staan correct in mijnKPN. Bij 2 daarvan kan ik MB's delen. Maar bij de derde mobiel (met de meest MB's) lukt dat niet. Dan verschijnt er een info-bericht met een link naar de uitlegpagina. Maar delen is niet mogelijk. Wat nu?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @GRwW, welkom! Heb je het derde nummer wel toegevoegd aan je Hussel huishouden? Als je er niet uitkomt, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en onder ‘persoonlijke opmerkingen’ het betreffende 06-nummer zetten? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we graag mee. 

Hallo, 

Het lukt niet om Mb’s te delen met een nieuw KPN-abonnement van mijn dochter. Ik wil haar MB’s geven. Het nummer begint met 06-1010.. Is het mogelijk dat een KPN-medewerker dit in mijn profiel aanpast? Ik las op het forum dat dit probleem opgelost was nadat een KPN-medewerker het nummer waar de MB’s heen moeten toegevoegd had aan ‘hussel’. Bedankt alvast voor de moeite.

Groeten,

Peter

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Probleem is nu opgelost. Ik heb er wel een aantal chatgesprekken voor moeten doen en uiteindelijk kreeg ik van Eva de tip om het nummer waarvan ik de MB's wilde delen te ontkoppelen via het tabblad Producten in MijnKPN. Als je dat doet krijg je een sms op het nummer dat je wilt ontkoppelen en moet je in MijnKPN een verificatiecode invoeren + de laatste 3 cijfers van (je BANK-)rekeningnummer. Toen ik dat had gedaan zag de inhoed van MijnKPN er ineens anders uit en kon ik de MB's weer delen.

Hoe het mis is gegaan??? 

Ik ben wel blij dat ik nu de boel weer in orde heb.

@lixelax Ik zou het niet weten 🙂 Maar ik ben blij dat het nu weer werkt!

Reputatie 7
Badge +21

 

Ik doe altijd mb’s met me partner delen nu zijn we verhuisd en we hebben het alle twee door gegeven aan kpn en ons abonnement zijn ook verlengd en veranderd waarin is aangegeven dat we gewoon mb’s kunnen delen met elkaar maar het lukt niet . 

Hoi @Kim97. Welkom op het KPN forum. Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer(s)? Je mag beide mobiele achterlaten in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan? Dan zoeken wij het voor je uit. 

Beste @GRwW, welkom! Heb je het derde nummer wel toegevoegd aan je Hussel huishouden? Als je er niet uitkomt, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en onder ‘persoonlijke opmerkingen’ het betreffende 06-nummer zetten? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we graag mee. 

Hoi Marcia, ik heb alle drie de nummers op dezelfde manier gekoppeld. Twee daarvan kunnen wel mb’s delen. Het nummer dat nu onder persoonlijke opmerkingen staat kan geen mb’s. Forumformulier verder ingevuld zoals gevraagd. 

Reputatie 7
Badge +17

Beste @GRwW, welkom! Heb je het derde nummer wel toegevoegd aan je Hussel huishouden? Als je er niet uitkomt, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en onder ‘persoonlijke opmerkingen’ het betreffende 06-nummer zetten? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we graag mee. 

Hoi Marcia, ik heb alle drie de nummers op dezelfde manier gekoppeld. Twee daarvan kunnen wel mb’s delen. Het nummer dat nu onder persoonlijke opmerkingen staat kan geen mb’s. Forumformulier verder ingevuld zoals gevraagd. 

Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik zie dat het laatste nummer nog niet gekoppeld was aan jouw Hussel huishouden. Dit heb ik nu alsnog voor je in orde gemaakt. Je ontvangt een sms wanneer de voordelen actief zijn.

Het werkt. Super

Reputatie 1
Badge

beste KPN.

het lukt mij niet om de twee nummers op mijn adres te koppelen voor Hussel, ik wil de onderlinge MBs kunnen uitwisselen, het lijkt allemaal erg gemakkelijk maar in de uitvoering gaat het mis.

help me svp want via de website kom ik niet verder.

daniel barten

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @BartenTolhuijsen. Ik zie dat je jouw gegevens al hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel en heb het daarom gelijk voor jou nagekeken. Je hebt op dit moment twee “oud” Telfort abonnementen. MB's delen is niet mogelijk voor oud-Telfort abonnementen. Op deze pagina vindt je meer informatie hierover. Wanneer je een KPN-abonnement afsluit kan je wel MB's delen, maar vervallen de Telfort voorwaarden. Denk aan belminuten en MB’s meenemen naar de volgende maand.

Hoi @Peter.C. Wat vervelend dat het niet lukt om mb's te delen met jouw dochter. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achterlaten in jouw KPN Forum profiel? Dan kijken wij het voor je na. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

 

 

Reputatie 7
Badge +22

Wanneer wordt deze storing opgelost? 

Me moeder wilt die MB’s aan mij geven, maar krijgt steeds de melding dat er een technische storing is. 

 

Admin: bericht verplaatst van 5GB kadotopic naar hier