MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Ik heb de gevraagde gegevens toegevoegd aan mijn profiel. MB’s delen lukt nog steeds niet met 1 nr. Nummers ook aangegeven in Profiel.

Bedankt alvast voor het aanpassen.

Beste Moderator, kom er net achter dat naast het MB’s delen ook de factuur niet klopt. Er is geen husselkorting toegepast. Omdat het nummer van mijn dochter niet in het “hussel-pakket” van mijn gezin zit zal de factuur wel niet kloppen en kan ik ook geen MB’s delen. Zouden jullie dit willen aanpassen? Bedankt alvast.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Peter.C, ik zie inderdaad dat 1 nummer nu buiten de boot valt met de voordelen omdat het nog niet gekoppeld is aan de andere abonnementen. Zou je dit nummer ook willen aanmelden voor de KPN Hussel voordelen? Als de aanmelding is voltooid, zullen de voordelen heel kort daarna actief worden :relaxed:

Hi,

 

ik kan geen MB's delen naar het (nieuwe) kids abonnement van mijn dochter. Nummer stata wel in mijn KPN. Kan dit worden aangepast of haar nummer toegvoegd?

 

Groet Bas

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

Wanneer wordt deze storing opgelost? 

<afbeelding>

Me moeder wilt die MB’s aan mij geven, maar krijgt steeds de melding dat er een technische storing is. 

Krijgt ze deze melding ook als ze het via de website probeert , @Dennis Schreve ? Als het daar ook niet goed gaat, dan kan ze het beste even contact opnemen om te laten controleren of er geen openstaande dingen zijn die in de weg zitten.

Als het via de website wel lukt, herinstalleer dan de MijnKPN app.

 

Hi,

ik kan geen MB's delen naar het (nieuwe) kids abonnement van mijn dochter. Nummer stata wel in mijn KPN. Kan dit worden aangepast of haar nummer toegvoegd?

Groet Bas

Hoi @Sbamibus, welkom! Of het nummer in je MijnKPN staat is voor MB's delen niet relevant. Het enige wat daarvoor belangrijk is, is dat het in hetzelfde Hussel/Compleet huishouden zit. Normaliter gaat dit vanzelf. Maar als het bij jou nog niet kan, dan kun je het nummer van je dochter toevoegen aan je huishouden met dit formulier

Reputatie 7
Badge +22

Krijgt ze deze melding ook als ze het via de website probeert , @Dennis Schreve ? Als het daar ook niet goed gaat, dan kan ze het beste even contact opnemen om te laten controleren of er geen openstaande dingen zijn die in de weg zitten.

Als het via de website wel lukt, herinstalleer dan de MijnKPN app.

@Erik_ @Nadia heeft mij uitgelegd dat die 5 GB cadeau niet gedeeld kan worden. 😉👍🏼

Reputatie 7
Badge +17

Klopt! De 5GB kun je inderdaad niet met elkaar @Dennis Schreve . :nerd:

Hallo mensen van het forum,

 

Ik heb sinds 11 dec een unlimited mobiel kpn abbonnement afgesloten (ook al in gebruik) en heb deze in de Mijnkpn app toegevoegd aan de rest van mijn abbonementen. Echter zie ik nu zodra ik MB's wil delen met mijn ouders (Telfort → kpn abbonement) de volgende melding:

 

Onderling MB's Delen is één van de voordelen van KPN Compleet en KPN Hussel. Met Onderling MB's Delen is het eenvoudig om via MijnKPN MB's naar elkaar te verzenden en/of te ontvangen. Handig als u uw MB-bundel hebt opgebruikt en andere gezinsleden nog MB's over hebben. Dit kost bovendien niets extra en de verzonden MB's kunt u op uw factuur terugzien. 

Meer informatie

 

Zodra ik dan op meer informatie klik komt het volgende

https://www.kpn.com/hussel/voordelen/mbs-delen.htm

 

Hier heb ik mij overigens al op aangemeld en als ik dat nog een keer doe zegt het dat ik een fout nummer heb of deze al is geregistreerd. 

 

Het is mij niet helemaal duidelijk of ik en mijn ouders nu al een huishouden vormen aangezien wij alles gezamelijk in mijnkpn app hebben staan. Of dat ik nog langer moet wachten tot het geregistreerd is. Wel heb ik al mb's raar genoeg kunnen delen via de app aan bijv rijksmuseum. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Trentsettertje

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Trentsettertje, welkom! Begrijp ik goed dat jouw ouders door ons overgezet zijn van Telfort naar KPN? Dan kan je met hen geen MB's delen. Het ‘klopt’ dat dit wel zo in de app aangegeven wordt, maar dit is niet juist: de oud-Telfort abonnementen kunnen geen gebruik maken van MB's delen. Zodra zij verlengen naar KPN Hussel kan dit wel. Dan verliezen ze echter de mogelijkheid om MB's mee te nemen naar de volgende maand(en). Dat oud-Telfort voordeel komt dan bij hen te vervallen. 

Hallo, ik wil mijn MB’s delen met en ander nummer. Beide nr’s staan bij KPN geregistreerd en als ik op “ mijn KPN” kijk zie ik beide nummers staan. Als ik via mijn eigen nummer aangeef mb’s te willen delen kom ik niet verder. Er gebeurt verder niets (ik zie dat tenminste niet)

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @MdeGr, wat vervelend dat het niet lukt om MB's te delen. Krijg je niet de melding “De MB's zijn verzonden” of een sms bevestiging? Of krijg je niet de mogelijkheid om een ontvanger te kiezen?

Het is mooi dat het voor harrij22222 nu is opgelost, maar hoe lost iemand die met hetzelfde probleem zit dit nu zelf op? Of kan dit alleen door een medewerker van KPN worden opgelost

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Door in MijKPN de abonnementen voor KPN compleet aan te melden, dan moet het lukken.

Dat heb ik gedaan en keurig de code die ik op beide telefoons heb gehad bevestigd, maar nog steeds niks. Ik denk een vergelijkbaar probleem als harry22222 had. Was ook blij toen ik dit topic zag maar helaas stond er geen oplossing

@WillemS23, Heb je een echt KPN contract of een overgenomen Telfort contract? Bij een TFT contract moet je eerst over naar een KPN contract daar Telfort Mb's delen niet kent.

PS, die mods weten ook niet wat ze willen, hebben ze je vraag weer afgesplitst zonder de rest.:thinking:

Admin, kun je de rest ook even hier onder plaatsen, leuk dat je het bericht heen en weer smijt maar nu missen er 3 berichten die op deze volgen.🙄🙄🙄

@Doornekamp33. Hartelijk dank voor je reactie en aangeboden hulp. Ik ga morgen wel bellen met de KPN. Voor beide mobile telefoons is een contract afgesloten bij KPN. Ik heb al van lles geprobeerd en weet het nu ook niet meer. Gelet op de topic van Harrij22222 ka een medewerker van KPN het zo oplossen. Nogmaals dank

Reputatie 7
Badge +30

Ha @WillemS23, welkom! Ik denk dat één van mijn collega's al met het hoofd in het weekend zat. Sorry voor deze administratieve rommel! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en onder ‘persoonlijke opmerkingen’ de 06-nummers zetten? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik er naar. 

Dag Marcia

Ik heb mijn profiel met de gewenste gegevens aangevuld

@Marcia_  Zal eerder ergens anders zitten als met het hoofd in het weekend, is al even weekend en al weer bijna maandag.😁😁😁

Maar nu komt het goed als jij je er mee bemoeid.😉😉

Reputatie 7
Badge +30

Helaas kan ik het toch niet doen, @WillemS23! Het nummer eindigend op -123 heeft een afwijkend factuuradres. De toevoeging op het huisnummer mist. Een kleine aanpassing, die ik echter zonder verificatiesms niet uit mag voeren. En die mogen alleen in direct klantcontact, dus via de telefoon of chat, gestuurd worden. Zou jij willen kijken of je het factuuradres zelf aan kunt passen in MijnKPN? Als je hier even laat weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik jullie ‘huishouden hervalideren', zoals we dat zo mooi noemen. Mocht het niet lukken, bel dan even met 0800-0402. Mijn collega's passen het dan voor je aan én kunnen het hervalideren dan ook meteen doen!

Marcia Dank je wel. Het is gelukt

Hallo,

 

mijn vriendin en ik hebben allebij een abbonoment van kpn op hetzelfde adres en ik kan geen mb’s met haar delen. Ik kan nergens een nummer tie voegen.. hoe kan dit?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

@Kyleh je kan zelf je abonnement aanmelden voor de hussel. Daarvoor moeten wel de abonnementen op hetzelfde adres staan. Na het koppelen moet het lukken MB's te delen. Lukt het hiermee niet vul dan even je profiel in en laat het me weten dan kijk ik voor je wat er verder aan de hand is. 

MBś delen lukt niet, ik kom in een cirkeltje terecht. Drie nrs. staan al bij kpn compleet geregistreerd. Kunt u dit regelen? Zie verder mijn profiel.

 

Admin: bericht en reacties naar lopend topic verplaatst