MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Zijn het misschien oud Telfort abonnementen?

MB’s delen lukt bij ons ook niet. Er staat zelfs dat het tegoed van december nu nog 2 dagen geldig is??

ja, 1 van de 3

Reputatie 7
Badge +24

ja, 1 van de 3

Daar kun je sowieso al niet van of naar delen. Maar met de andere 2 echte KPN abonnementen zou het wel moeten lukken. Lukt dat niet?

Reputatie 7
Badge +24

MB’s delen lukt bij ons ook niet. Er staat zelfs dat het tegoed van december nu nog 2 dagen geldig is??

Ja, dat is de gratis 5 GB bundel die je van KPN hebt gekregen in december. Die loopt over 2 dagen af. Of eerder als die op is. Daarna komt uw eigen normale bundel weer tevoorschijn. 

Het lukt met geen van de drie.

Reputatie 7
Badge +30

@Tompuck welkom! Ik zie dat alleen de Kids Sim geen oud-Telfort nummer is. De andere beide wel. Daarom kan je geen MB's delen. Je kunt de Telfort nummers wel verlengen naar KPN Hussel. Dan kan je MB's delen. Let erop dat dan wel het voordeel van de mee te nemen MB's naar de volgende maanden komt te vervallen. 

 

MB’s delen lukt bij ons ook niet. Er staat zelfs dat het tegoed van december nu nog 2 dagen geldig is??

@Alliekwallie het tegoed wat nog 2 dagen geldig is, is het 5 GB cadeautje wat je gekregen hebt. De rest is wel gewoon de hele maand geldig 🙂. Heb jij ook oud-Telfort abonnementen? Daar kan je geen MB's mee delen. Mocht dat niet zo zijn, vul vooral je profiel aan met je postcode + huisnummer en de betreffende 06-nummers. We kijken graag met je mee.

Beste Marcia,

Dank je wel voor je advies. Hoe verleng ik dan de oude Telfort nummers naar KPN Hussel?

Het verbaast mij wel dat dit nodig is, want enige tijd geleden heeft de KPN de oude Telfort SIM kaarten vervangen door nieuwe van de KPN.

 

Reputatie 7
Badge +30

Simkaart staat los van de inhoud van het abonnement, @Tompuck. Het Telfort abonnement is KPN geworden in naam. Maar we kunnen dan niet zomaar, zonder toestemming, de inhoud van je abonnement wijzigen. Dus heb je op dit moment op die abonnementen nog de voordelen van Telfort (MB's meenemen naar de volgende maand). Om de voordelen van KPN te krijgen, moet het abonnement ook een KPN inhoud krijgen. Dat kan dus door hem te verlengen naar een huidig KPN abonnement. Dit kan via je MijnKPN, of via de klantenservice (0800-0402 / chat via de servicepagina). Nadat je dan verlengt hebt kun je MB's delen. Wel verlies je dan dus het meenemen van de MB's. 

Ik heb hetzelfde probleem, beide 06 zijn zichtbaar maar ik kan niet delen

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @PNolsen, ik heb je bericht verplaatst naar dit algemene topic over Mb's delen, zou je het startbericht van dit topic goed willen bekijken? Wat van belang is, is dat de nummers niet alleen beide in MijnKPN staan, maar ook echt aan elkaar gekoppeld zijn via KPN Compleet of KPN Hussel :slight_smile:

Hi @PNolsen, ik heb je bericht verplaatst naar dit algemene topic over Mb's delen, zou je het startbericht van dit topic goed willen bekijken? Wat van belang is, is dat de nummers niet alleen beide in MijnKPN staan, maar ook echt aan elkaar gekoppeld zijn via KPN Compleet of KPN Hussel :slight_smile:

En hoe zou ik dit moeten doen dan. dat zie ik nergens staan

 

Hi @PNolsen, ik heb je bericht verplaatst naar dit algemene topic over Mb's delen, zou je het startbericht van dit topic goed willen bekijken? Wat van belang is, is dat de nummers niet alleen beide in MijnKPN staan, maar ook echt aan elkaar gekoppeld zijn via KPN Compleet of KPN Hussel :slight_smile:

En hoe zou ik dit moeten doen dan. dat zie ik nergens staan

 

Gevonden :)

Ik heb twee abonnementen, maar ik kan geen MB delen..

Wat heb ik verkeerd gedaan? 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +24

@KimS. Is 1 van de 2 misschien een oud Telfort abonnement? 

Reputatie 7
Badge +20

Gevonden :)

Top :blush:

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb twee abonnementen, maar ik kan geen MB delen..

Wat heb ik verkeerd gedaan? 

Hoi @KimS.. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het niet lukt om MB's te delen. Wij zullen uitzoeken waarom het niet mogelijk is op dit moment. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobielnummer achter willen laten in het KPN Forum profiel? Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

 

Het zelfde probleem als hierboven beschreven heb ik ook. Met 2 nummer kan ik wel delen. Met 1 niet. 

 

Admin: vericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Wietze79, ik begrijp dat je niet met alle mobiele nummers MB's kunt delen, dat moet natuurlijk gewoon kunnen. Goed dat je een seintje geeft. Kan je voor mij je gegevens in je forumprofiel aanvullen? Het gaat in ieder geval om je postcode, huisnummer, naam van de contractant, geboortedatum en alle mobiele nummers die je bij ons hebt. Laat je het weten zo gauw je het hebt ingevuld? Dan kijken we er naar.

Het is ingevuld

 

Reputatie 7
Badge +19

@Wietze79 Dankjewel! Het betreffende nummer stond inderdaad niet bij jouw ‘huishouden’, waardoor MB's delen niet lukt. Alle abonnementen op jouw adres die in je huishouden staan, ontvangen de Hussel voordelen en kunnen onderling MB's delen. Ik heb het nummer voor je toegevoegd. Je ontvangt hier een bevestiging van. Ik verwacht dat 't delen van MB's binnen een paar dagen lukt! Zo niet of als je vragen hebt, trek dan gerust even aan de bel.

Ik wil MB's delen met mijn vriendin maar dat lukt niet. Wat moet ik doen?

 

Admin: samengevoegd met verzameltopic

Hallo @Gerbenj66 , zijn jullie beiden wel op hetzelfde factuuradres ingeschreven?

Wat voor foutmelding krijg je als je probeert te delen?

Als jouw vriendin met jou probeert te delen lukt het dan wèl?

 

 

:thinking: blijkt inderdaad dat ze haar factuur nog op haar oude adres heeft staan.  Bedankt👍

:thinking: blijkt inderdaad dat ze haar factuur nog op haar oude adres heeft staan.  Bedankt👍

Graag gedaan @Gerbenj66 , als haar adres gelijk getrokken is met jouw adres zal het moeten lukken.

Succes.