MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Reputatie 2
Badge

Top!!! Eindelijk, het werkt!! Thnx!

Heb het mobiele nummer van mijn vriend gekoppeld in mijnKpn en we wonen op hetzelfde adres. Nummer staat wel in mijn kpn id maar hij kan geen mbs delen met mij. Kunnen jullie vanuit kpn dit inregelen?

Gr Selma Bomhof 

Klantnummer ***

 

Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +24

Heb het mobiele nummer van mijn vriend gekoppeld in mijnKpn en we wonen op hetzelfde adres. Nummer staat wel in mijn kpn id maar hij kan geen mbs delen met mij. Kunnen jullie vanuit kpn dit inregelen?

Gr Selma Bomhof 

Klantnummer 

Hi Selma, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook beide nummers invullen. 

Heb het mobiele nummer van mijn vriend gekoppeld in mijnKpn en we wonen op hetzelfde adres. Nummer staat wel in mijn kpn id maar hij kan geen mbs delen met mij. Kunnen jullie vanuit kpn dit inregelen?

Gr Selma Bomhof 

Klantnummer 

Hi Selma, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook beide nummers invullen. 

Hoi, heb mijn profiel aangevulde klantnummer kan geen mobiele nummers opvoeren in mijn profiel. Is dot voldoende 

Heb het mobiele nummer van mijn vriend gekoppeld in mijnKpn en we wonen op hetzelfde adres. Nummer staat wel in mijn kpn id maar hij kan geen mbs delen met mij. Kunnen jullie vanuit kpn dit inregelen?

Gr Selma Bomhof 

Klantnummer 

Hi Selma, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook beide nummers invullen. 

Hoi, heb mijn profiel aangevulde klantnummer kan geen mobiele nummers opvoeren in mijn profiel. Is dot voldoende 

Het klantnummer van het andere mobiele nummer is ****

 

Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy, toegevoegd aan profiel

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @Selma.B. Ik heb het tweede nummer toegevoegd aan je huishouden. Jullie kunnen nu onderling MB's delen.

dag

we hebben 4 nummers op ons adres

met 3 kunnen we in de app MB delen

met mijn eigen nummer niet

Gr 

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Reputatie 7
Badge +30

Welkom @OHans! Ik heb aan de hand van het ene 06-nummer al even gekeken. Je huishouden ziet er een beetje gek uit. Zou je het forumprofiel willen aanvullen met de overige drie 06-nummers? Mag in hetzelfde veld waar het ene 06-nummer al staat. Kan ook in het veld persoonlijke opmerking. Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt, dan neem ik het huishouden even onder handen :)

dag Erik

gedaan, ben benieuwd.

Gr Hans 

Reputatie 7
Badge +30

Dank, @OHans! Ik ben er ingedoken en er gaat hier wat mis wat ik ook niet zelf kan herstellen. Ik heb daarom de back office aangestuurd om dit te gaan doen. Kan zijn dat ze hierover nog contact met je opnemen. Maar ik verwacht het niet. Kan wel een paar werkdagen duren voor het probleem verholpen is. Je krijgt een sms op het nummer dat eindigt op 61 als deze is toegevoegd aan het huishouden. Je kunt daarna met alle vier de nummers onderling MB's delen.

Dag Erik

fijn dat je er in bent gedoken en dat het opgelost wordt. 

Ik heb geduld alleen geen MB’s meer want die wilde ik delen. 😇

Gr Hans

Beste lezer,

Ik heb een nieuw internet abbonement met husselkorting ed. maar helaas kan ik geen mb's delen. Het nieuwe nummer is gelinked aan mijn kpn en als ik op het nieuwe nummer naar mb's delen ga kan ik alleen goede doelen steunen. Met beide andere abbonementen vinden we elkaar maar niet de nieuwe en het nummer aanmelden op jullie site doet het niet. Hopelijk is dit op te lossen.

 

Mvg Denise

Reputatie 7
Badge +24

Beste lezer,

Ik heb een nieuw internet abbonement met husselkorting ed. maar helaas kan ik geen mb's delen. Het nieuwe nummer is gelinked aan mijn kpn en als ik op het nieuwe nummer naar mb's delen ga kan ik alleen goede doelen steunen. Met beide andere abbonementen vinden we elkaar maar niet de nieuwe en het nummer aanmelden op jullie site doet het niet. Hopelijk is dit op te lossen.

 

Mvg Denise

Hi @xDenise, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook beide 06-nummers invullen. 

Bedankt! Ik heb mijn gegevens bijgewerkt bedankt voor de snelle reactie en het willen checken! 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt! Ik heb mijn gegevens bijgewerkt bedankt voor de snelle reactie en het willen checken! 

Helaas heb ik het probleem ook niet kunnen oplossen. 🙁 Ik heb dit daarom doorgezet naar onze specialisten. Zij zullen dit verder oppakken.

Bedankt voor de moeite en het doorverwijzen! Inmiddels is het opgelost😁

Reputatie 7
Badge +19

Bedankt voor de moeite en het doorverwijzen! Inmiddels is het opgelost😁

Super, fijn om te horen! :)

Ik kan nog steeds geen MB delen met 1 van onze kinderen. Zijn naam komt niet in beeld bij de keuze "delen met" .. ook kan ik het abonnement van mijn man niet toevoegen. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @PedieB, welkom! Wat jammer om te lezen! Heb je de betreffende nummers aan jullie Hussel huishouden toegevoegd? In het startbericht van dit topic wordt aangegeven hoe dat moet. Daarna zou je ook dat nummer in de app/browser moeten zien. Mocht je er niet uitkomen, laat het even weten. 

Badge

Hallo,

 

ik kan geen mbs delen met mijn vriendin maar mijn vriendin kan wel delen naar mij. Geen idee waar de fout ligt. Aub hopelijk kunnen jullie me uithelpen.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Dennis28

Wat vervelend dat het niet lukt om MB's te delen met je vriendin. Wat voor abonnementen hebben jullie beiden? En staan deze beiden geregistreerd onder hetzelfde KPN ID? 

Badge

Hoi @Hanna_ 

Beide nummers staan wel in mijnkpn app maar, het gekke is dat zij, dus met haar nummer, dan wel met mij kan delen. We hebben allebei een mobiel abonnement van kpn.

Hoi @Dennis28

Wat vervelend dat het niet lukt om MB's te delen met je vriendin. Wat voor abonnementen hebben jullie beiden? En staan deze beiden geregistreerd onder hetzelfde KPN ID? 

 

Het lukt mij helaas niet om mb's te delen met mijn dochter. Onze nummers staan wel allebei in mijnKPN app

Zou iemand mij kunnen helpen?

Ik kan wel mb's doneren dus ik hoop dat mij  50mb goed gebruikt worden bij het Rijksmuseum 😉 

Reputatie 7

Hoi @Hanna_ 

Beide nummers staan wel in mijnkpn app maar, het gekke is dat zij, dus met haar nummer, dan wel met mij kan delen. We hebben allebei een mobiel abonnement van kpn.

Het is gek dat het delen van haar naar jou wel lukt @Dennis28, want er is maar 1 06-nummer (eindigend op 53) aangemeld bij de voordelen. Om te kunnen delen moeten beide nummers aangemeld zijn daarvoor. Ik heb het andere nummer wat op het adres staat (eindigend op 44) nu ook toegevoegd aan de voordelen. Je krijgt daar een sms'je op als die aanmelding voltooid is. 

 

Het lukt mij helaas niet om mb's te delen met mijn dochter. Onze nummers staan wel allebei in mijnKPN app

Zou iemand mij kunnen helpen?

Ik kan wel mb's doneren dus ik hoop dat mij  50mb goed gebruikt worden bij het Rijksmuseum 😉 

Op het adres wat op je profiel staat zie ik 2 06-nummers (eindigend op 80 en 50) staan @Nismotic, beide zijn zo te zien niet aangemeld voor de voordelen. Zijn dat de 2 nummers waar het over gaat, of gaat het over een ander nummer?

Je kunt de voordelen activeren via deze pagina: Nog geen voordelen? Meld je hieronder aan

Als er nog een derde nummer in het spel is, hou er dan rekening mee dat de voordelen alleen van toepassing zijn als de adresgegevens overeenkomen.

Het gaat om de nummers eindigend op 88 en 50, ik zie ook nergens dat ik deze 2 kan aanmelden?

Kunnen jullie dit regelen?