MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

@Nismotic  Dat kun je hier zelf doen:

https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm

 

Mocht dat niet lukken laat dan even wat voor foutmelding je krijgt. 

@Nismotic  Dat kun je hier zelf doen:

https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm

 

Mocht dat niet lukken laat dan even wat voor foutmelding je krijgt. 

ik zie nergens waar ik hussel kan aanmelden de site stuurt me telkens dit 

Onderling MB's Delen is één van de voordelen van KPN Compleet en KPN Hussel. Met Onderling MB's Delen is het eenvoudig om via MijnKPN MB's naar elkaar te verzenden en/of te ontvangen. Handig als u uw MB-bundel hebt opgebruikt en andere gezinsleden nog MB's over hebben. Dit kost bovendien niets extra en de verzonden MB's kunt u op uw factuur terugzien.

Meer informatie

 

dan meld ik beide nummers aan, maar kom dan weer terug bij dezelfde site waar ik mn nummers voor voordelen kan aanmelden.

oftewel ik kom niks verder.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Nismotic Welkom op het forum.

Wat lastig dat het niet lukt om de nummers aan te melden in het huishouden. Ik zag dat je forumprofiel al ingevuld was. 

Ik heb de nummers dan ook handmatig aangemeld. Zou je kunnen kijken of het nu lukt om MB's te delen? :)

@Nismotic Welkom op het forum.

Wat lastig dat het niet lukt om de nummers aan te melden in het huishouden. Ik zag dat je forumprofiel al ingevuld was. 

Ik heb de nummers dan ook handmatig aangemeld. Zou je kunnen kijken of het nu lukt om MB's te delen? :)

Bedankt Rutger,

 

Het werkt nu

Badge

@Jasper 

 

hoelang duurdt dat voordat het voltooid is? Ik zie nu nog altijd staan dat ik alleen kan doneren, maar geen andere nummer of iets.

 

Reputatie 7
Badge +13

@Jasper

 

hoelang duurdt dat voordat het voltooid is? Ik zie nu nog altijd staan dat ik alleen kan doneren, maar geen andere nummer of iets.

 

Hoi @Dennis28, doorgaans zou het binnen 24 uur moeten werken. Ik zag dat het toevoegen niet helemaal goed is gegaan, ik heb het nu opnieuw geprobeerd. Zou jij dit voor ons in de gaten willen houden? Als het opnieuw niet goed gaat gaan we voor je aan de slag om dit op te lossen. 

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan geen mb delen met mijn dochter maar wel met een ander nummer welke ik totaal niet herken. Het nummer van mijn dochter is wel zichtbaar in de min  kpn app. Alleen niet als ik de mb wil delen. Kan iemand helpen

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +15

@Wendy16 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om MB's te delen en wat vreemd dat je een onbekend nummer ziet. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen, zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

 

Badge

@Hanna_ 
 

Net gekeken maar helaas nog steeds niet kunnen delen. 

Reputatie 7
Badge +20

Probeer het nu nog eens @Dennis28? Ik zie het nummer nu wél goed gekoppeld staan, dus technisch gezien zou het moeten werken nu 😊

Badge

Hallo @Maja_ 

Dankjewel het lukt nu inderdaad! 

Ik heb een 0970 nummer waar ik geen MB’s mee kan delen. Het verschijnt niet in de keuzelijst!

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb een 0970 nummer waar ik geen MB’s mee kan delen. Het verschijnt niet in de keuzelijst!

Dag @Frederik50, waarschijnlijk is het 0970-nummer geen onderdeel van jouw huishouden. Je kunt het nummer online aanmelden voor Husselvoordelen. Scroll naar beneden om jouw gegevens in te vullen. Klik op ‘Check aanmelding’ om jouw aanmelding te voltooien. Je krijgt van ons een bevestiging als de voordelen actief zijn.

Dan krijg ik dit bericht:

“Vul de 10 of 12 cijfers van een mobiel nummer in.”

????

Reputatie 7
Badge +20

Daar pakt ie dan het 097 nummer niet?
Anders kijk ik graag even mee @Frederik50. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Alles ingevuld, behalve router etc.

Reputatie 7
Badge +20

@Frederik50, ik heb hem voor je aangemeld! Hij zou het nu moeten doen.

Top het werkt. Dankje.

Hallo,

 

Ik probeer al een aantal keer mijn man toe te voegen aan contacten om mb's mee te delen. Maar het lukt me niet. ook via zijn account niet. 

Ik heb zijn nummer bij persoonlijke informatie in mijn forum gegevens genoteerd. 

Kan hiernaar gekeken worden?

 

Grt Topir

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Topir, welkom! Ik heb er naar gekeken en jullie waren inderdaad nog niet gekoppeld. Dit heb ik bij dezen alsnog gedaan, dus jullie kunnen nu MB's delen :)

Hi,

ook ik heb problemen, profiel is geupdate :-)

zouden jullie even willen kijken?

 

Groet,


Jacques

Hoi, heb twee 06 nummers in mijn kpn app staan, maar m’n delen lukt niet. Graag hulp

Hoi @Topir, welkom! Ik heb er naar gekeken en jullie waren inderdaad nog niet gekoppeld. Dit heb ik bij dezen alsnog gedaan, dus jullie kunnen nu MB's delen :)

Heel erg bedankt!!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @jacquesmulders en @EJD26. Kregen jullie een foutmelding toen jullie de nummers zelf probeerde te koppelen?

Ik heb voor jullie beiden nu de nummers gekoppeld. Daar volgt nog een bevestiging per e-mail/SMS en dan is het delen van MB's mogelijk.

Goedemiddag @jacquesmulders en @EJD26. Kregen jullie een foutmelding toen jullie de nummers zelf probeerde te koppelen?

Ik heb voor jullie beiden nu de nummers gekoppeld. Daar volgt nog een bevestiging per e-mail/SMS en dan is het delen van MB's mogelijk.

Hi Shyrin,

ik kreeg inderdaad een foutmelding tijdens het koppelen… maar niet echt gedetailleerd…

ik zie hem er nu tussen staan bedankt!