MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Hoi,

Ik zie beide nummers in het overzicht. Bij beide kan ik mbs delen aanklikken maar dan kom ik steeds op een doneer pagina uit. Gaarne hulp

 

Bvd,

 

Mvg Robert.Effertz

Goedemiddag @jacquesmulders en @EJD26. Kregen jullie een foutmelding toen jullie de nummers zelf probeerde te koppelen?

Ik heb voor jullie beiden nu de nummers gekoppeld. Daar volgt nog een bevestiging per e-mail/SMS en dan is het delen van MB's mogelijk.

Ik kreeg geen foutmelding bij het zelf koppelen. Maar nu werkt het. Dank je wel

Reputatie 7
Badge +20

@Robertuitweert, je hebt beide nummers dus in Mijn KPN. Maar zijn beide nummers ook aangemeld voor de voordelen? Want dan pas kun je MB’s delen. 

 

Hoi,

 

Ja die procedure heb ik al 4x doorlopen. 

Geen resultaat helaas.

 

Mvg

Hi,

 

beide nummers zijn toegevoegd desalniettemin kan ik alleen MB’s delen met goede doelen en niet binnen mijn huishouden.

We hebben nu een maand KPN hussel maar veel dingen lijken slecht verwerkt zoals kortingen en dergelijke en ook de mogelijkheid om MB’s te delen lijkt niet geactiveerd.

Alle procedures doorlopen maar het mag niet werken.

 

groeten.

 

Reputatie 7
Badge +20

@Robertuitweert Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien, hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

 

@DJDV, ik heb nu ook het 2e nummer aangemeld. Je kan nu MB's delen. 

Beste,

 

Mijn gegevens zijn aangevuld.

 

Mvg,

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Robertuitweert Ik heb even meegekeken. Ik zie dat het nummer dat eindigt op 40 nog onder een ander huishouden geregistreerd staat. Daarom kan ik deze niet toevoegen. Weet je welke? Kun je het nummer daar loskoppelen?

Hoi,

 

En hoe moet ik dat doen?

Ik ben in 2017 verhuist en alle gegevens zijn meegegaan naar het huidig adres.

Mvg

Reputatie 7
Badge +30

@Robertuitweert ik zie dat het is aangepast op 2 april. Als jij dat niet gedaan hebt, is het waarschijnlijk door het systeem na automatische controle aangepast. Het tweede telefoonnummer heb ik ook toegevoegd. Nu moet het allemaal goed staan! 

Ik zie dat het gelukt is. Bedankt!

 

Mvg

Robert

Hallo, zelfde probleem hier: een maand geleden 4 nieuwe nummers bij KPN genomen, alle staan in de app maar kan geen Mb’s delen. Help!

Reputatie 7
Badge +15

@MrHollander Ik zag dat je je forumprofiel al ingevuld had. 

Ik heb de nummers hier aangemeld voor het huishouden, zou je nogmaals kunnen proberen of het MB's delen nu lukt?

Beste KPN,

Mijn vriendin en ik zijn verhuisd, en ik wil dus weer mb’s delen op het nieuwe adres. Deze heb ik veranderd in mijn profiel hier op het forum, en in onze MijnKPN accounts. Het aanmelden van beide nummers lukt niet voor mb’s delen.. Zou iemand hier kunnen meekijken en zorgen dat dat wel kan? Beide nummers staan in mijn profiel.

mvg,

Sietse

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Sietsee, ik zie dat er bij het ‘factuuradres’ nog een ander adres ingevuld staat, en dat zal ook zijn waar dit mis gaat. Als jullie dit aanpassen (via profiel→ persoons- en betaalgegevens → betaalgegevens) kunnen jullie opnieuw een aanmelding voor Hussel doen, waarna de abonnementen weer goed aan elkaar gekoppeld zijn en jullie weer Mb's kunnen delen 🙂

Beste Maja,

ik heb het factuuradres nu veranderd in onze profielen, maar het lukt nog niet om ons aan te melden. Duurt dit even, of zou u het voor ons kunnen aanmelden?

mvg,

Sietse

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Sietsee, ik zie de aanpassing, top! Ik probeerde het ook onder jouw 06-nummer, maar dat lukte niet. Daarna probeerde ik het onder het nummer van de dame des huizes en dat lukte wel. Haar nummer is nu het ‘hoofd’ van het Hussel huishouden. Dat betekent verder niets, behalve dan dat de registratie op haar naam gebeurd is. Jullie kunnen nu in ieder geval MB's delen!

Wij hebben sinds vandaag ook 2 nummers bij KPN die beide in het overzicht (mijn KPN) staan maar MB's delen lukt niet, ik kan alleen MB's doneren. Voor de voordelen aanmelden al 10x geprobeerd maar ik kom elke keer weer op dezelfde pagina uit zonder foutmelding of wat dan ook. 

 

Wat nu te doen?

Mijn vrouw heeft sinds gisteren haar nummer naar KPN verhuisd, en we willen graag data delen vanaf mijn nummer. Ik heb al beide nummers op MijnKPN, maar kan helaas alleen MB’s doneren. ik heb al nummers aangemeld op de activeren voordeel, maar lukt nog niet.
 

Ik heb beide nummers op mijn profiel toegevoegd, ik word graag geholpen!

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen @bAdMuTsJe & @Englebip, welkom hier! Dank voor het alvast invullen van het forumprofiel. Ik heb voor jullie beide de boel gecheckt en de ontbrekende nummers toegevoegd. MB's delen is nu actief. 

Goedemorgen @bAdMuTsJe & @Englebip, welkom hier! Dank voor het alvast invullen van het forumprofiel. Ik heb voor jullie beide de boel gecheckt en de ontbrekende nummers toegevoegd. MB's delen is nu actief. 

Het werkt nu 😊. Bedankt.

Goedemorgen @bAdMuTsJe & @Englebip, welkom hier! Dank voor het alvast invullen van het forumprofiel. Ik heb voor jullie beide de boel gecheckt en de ontbrekende nummers toegevoegd. MB's delen is nu actief. 

Bedankt! Het werkt nu wel! 🎉

Hi, I have two KPN subscribe numbers in the same house address and would like to share the data but I can’t activate it from this page https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm (It’s alway redirect back to empty form without any error) and in mijnKPN it’s only shows me to donate the MB.

Reputatie 7
Badge +30

Hi @llun, welcome and thanks for a perfectly updated forum profile! I fixed this problem en you should now be able to share MB's in the MijnKPN app!

Hi @llun, welcome and thanks for a perfectly updated forum profile! I fixed this problem en you should now be able to share MB's in the MijnKPN app!

Thanks @Marcia_ I got it in the app now!