Beantwoord

Na verlenging geen Husselkorting gekregen en die kan niet actief gezet worden

  • 20 July 2022
  • 12 reacties
  • 226 keer bekeken

KPN en iets regelen😵

begin mei hebben mijn vrouw en ik ons  abonnement verlengd voor €17,50.

vervolgens kregen wij het contract voor €25,-.

volgende dag voor gebeld en een notitie in het log(wat niemand kan delen van de kpn) dat we toch de €17,50 moeten gaan betalen. Omdat het een fout was bij KPN(geen recht op husselkorting).

al met al, half JULI😒na bij elkaar 2 uur bellen(mailen kunnen ze niet), elke keer de €17,50 beloven en €25,- of MEER afschrijven.

HOE DAN?

Het gaat om 2 abonnementen voor 2 jaar waar we dan €7,50 per maand per abonnement meer betalen dan afgesloten, is toch €360,- totaal.

Is er iemand van de KPN capabel om iets te betekenen?

Anders is het rechtsbijstand of iets dergelijks en geen KPN meer voor ons👋

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 28 July 2022, 14:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Goed dat u hier het verhaal verteld.  Een medewerker gaat dit oppakken.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc.  In het vak persoonlijke gegevens kunt u de betreffende telefoonnummers zetten.  De wachttijd op een moderater is een dag of twee. 

👍hopend op een goede afloop.
Ik heb zoveel mogelijk info ingevuld.
De notitie staat bij mijn vrouw in haar log.

Reputatie 7
Badge +24

Welk abonnement heeft u afgesloten? Want € 7,50 korting is alleen van toepassing op het Unlimited abonnement. Dat abonnement kost € 32,50. Met die € 7,50 er af is dat dan 25 euro.

Bij 20 GB data krijgt de klant 5 euro Husselkorting. En bij de kleinere bundels € 2,50.

Het 10 GB abonnement kost 20 euro. Met € 2,50 er af word dat dan € 17,50.

Wat staat er op de factuur 2de blad? Kunt u een schermafdruk plaatsen?

Dit hebben we afgesloten, beide hetzelfde.

Gezien je eerst moet inloggen om te kunnen verlengen is er bekend wat je mogelijkheden zijn.

Op de factuur staan de zelfde bedragen, alleen de husselkorting niet.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. U heeft extra verlengkorting gekregen. Vandaar dat u dus op € 17,50 uit zou moeten komen. Dan is het wachten op een KPN medewerker. Dan kan die er naar kijken.

Staan het thuis abonnement en het mobiele abonnement wel samen in MijnKPN? 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @jvoorburg 

Hebben jullie ook een Internet thuis abonnement en zijn de mobiele abonnementen geregistreerd op hetzelfde adres? De “Hussel Mobiel korting” is een combinatie korting. Zonder “Thuis” is er geen Hussel Mobiel korting.

We hebben alleen 2 mobiele telefoon abonnementen en verder niks.
Omdat we bij het afsluiten wel de korting kregen en in het contract opeens niet hebben ze de volgende besloten dat we toch de korting zouden krijgen.

Als KPN zegt dat ik het kan afsluiten en ik doe dat en vervolgens meer moet gaan betalen, krijg ik niet waar ik om heb gevraagd.
 

Even KPN afwachten

Reputatie 7
Badge +24

We hebben alleen 2 mobiele telefoon abonnementen en verder niks.

Dan krijgt u dus geen Husselkorting. 

Omdat we bij het afsluiten wel de korting kregen...

Dan is er "Ja" aangeklikt in de bestelprocedure. 

Bij deze vraag word een thuis abonnement bedoeld. Niet een ander mobiel abonnement. 

Goed dat u hier het verhaal verteld.  Een medewerker gaat dit oppakken.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc.  In het vak persoonlijke gegevens kunt u de betreffende telefoonnummers zetten.  De wachttijd op een moderater is een dag of twee. 

Wanneer krijg ik reactie? Het is nu een week verder.

 

Ik snap dat we geen recht hebben op de husselkorting, maar daar heb ik de volgende dag voor gebeld en werd er beloofd dat we toch die 17,50 zouden gaan betalen. Is zelfs in het log gezet. Daar gaat het mij om, anders hadden we de boel terug gedraaid en iets anders gekozen.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @jvoorburg, je hebt even moeten wachten, maar ik ben er. Het is op dit moment drukker dan normaal wegens vakanties. We doen ons best om je zo snel mogelijk te helpen.

 

Goed. Ik begrijp dat je in mei jouw abonnement hebt verlengd. Je hebt dit gedaan via de Verlengshop in MijnKPN. Je hebt een persoonlijk aanbod gekregen waarbij je € 7,50 extra verlengkorting op jouw Unlimited abonnement kreeg. Dat is super mooi!

In de bevestiging van de bestelling stond een bedrag van € 17,50 per maand. Dit zou inclusief Husselkorting zijn. Op het contract stond alleen ineens € 25,- per maand. En dat is ook wat je de laatste maanden hebt moeten betalen.

Je zegt dat je geen KPN Thuis abonnement hebt. Het klopt dus dat je € 25,- per maand betaald voor jouw abonnement. Het Unlimited abonnement kost normaal gesproken € 37,50. Hier overheen kreeg jij 2 kortingen: 1x Korting zolang het abonnement loopt van € 5,- en 1x Verlengkorting van € 7,50. Hierdoor kom je op een maand bedrag van € 25,- uit.

Nu hoor ik je zeggen: Ja, maar tijdens het bestel proces stond er dat ik Husselkorting kon krijgen. Waarschijnlijk heb je dan inderdaad, zoals @Nick83 zegt, aangegeven een Thuis abonnement van KPN te hebben. Achteraf controleren wij of dit inderdaad het geval is. In jouw situatie blijkt dat jij geen Thuis abonnement hebt. En dus krijg je de Husselkorting niet.

Aan de bevestiging die je hebt ontvangen, kunnen ook geen rechten worden ontleend. Het contract is altijd leidend. En hier staat Husselkorting nooit op, omdat dit een extra is waarvoor je aan extra voorwaarden moet voldoen. Dit staat trouwens ook in de bevestiging:

KPN Hussel
Belangrijk om te weten: Korting op Mobiel geldt als u een internetabonnement hebt van KPN. Voordat we uw factuur maken, controleren we dit. Als u recht hebt op deze korting, dan ziet u die terug op uw factuur voor Mobiel. En krijgt u deze korting maandelijks zolang u aan de voorwaarden voldoet. Kijk voor de voorwaarden op kpn.com/husselvoorwaarden.

 

Alles over de Husselvoordelen en voorwaarden lees je hier:

Hoi @jvoorburg, je hebt even moeten wachten, maar ik ben er. Het is op dit moment drukker dan normaal wegens vakanties. We doen ons best om je zo snel mogelijk te helpen.

 

Goed. Ik begrijp dat je in mei jouw abonnement hebt verlengd. Je hebt dit gedaan via de Verlengshop in MijnKPN. Je hebt een persoonlijk aanbod gekregen waarbij je € 7,50 extra verlengkorting op jouw Unlimited abonnement kreeg. Dat is super mooi!

In de bevestiging van de bestelling stond een bedrag van € 17,50 per maand. Dit zou inclusief Husselkorting zijn. Op het contract stond alleen ineens € 25,- per maand. En dat is ook wat je de laatste maanden hebt moeten betalen.

Je zegt dat je geen KPN Thuis abonnement hebt. Het klopt dus dat je € 25,- per maand betaald voor jouw abonnement. Het Unlimited abonnement kost normaal gesproken € 37,50. Hier overheen kreeg jij 2 kortingen: 1x Korting zolang het abonnement loopt van € 5,- en 1x Verlengkorting van € 7,50. Hierdoor kom je op een maand bedrag van € 25,- uit.

Nu hoor ik je zeggen: Ja, maar tijdens het bestel proces stond er dat ik Husselkorting kon krijgen. Waarschijnlijk heb je dan inderdaad, zoals @Nick83 zegt, aangegeven een Thuis abonnement van KPN te hebben. Achteraf controleren wij of dit inderdaad het geval is. In jouw situatie blijkt dat jij geen Thuis abonnement hebt. En dus krijg je de Husselkorting niet.

Aan de bevestiging die je hebt ontvangen, kunnen ook geen rechten worden ontleend. Het contract is altijd leidend. En hier staat Husselkorting nooit op, omdat dit een extra is waarvoor je aan extra voorwaarden moet voldoen. Dit staat trouwens ook in de bevestiging:

KPN Hussel
Belangrijk om te weten: Korting op Mobiel geldt als u een internetabonnement hebt van KPN. Voordat we uw factuur maken, controleren we dit. Als u recht hebt op deze korting, dan ziet u die terug op uw factuur voor Mobiel. En krijgt u deze korting maandelijks zolang u aan de voorwaarden voldoet. Kijk voor de voorwaarden op kpn.com/husselvoorwaarden.

 

Alles over de Husselvoordelen en voorwaarden lees je hier:

Zou idd kunnen dat hij al aangekruist was bij het afsluiten en dat hij zo idd erbij is gekomen, dit gedeelte geloof ik allemaal wel.

het gaat er mij echter meer om dat ik de volgende dag heb gebeld hierover en dat er vervolgens in het log wordt gezet en verteld dat we de 17,50 moeten betalen. Maar blijkbaar als dat verteld wordt en in het log wordt gezet wordt er niks mee gedaan.

als deze beste man het gewoon toen had verteld dat kpn het niet waar kon maken hadden we het abonnement veranderd.

Als het goed is kan je bij mijn gegevens de contract nummer en telefoonnummers vinden, bij mij vrouw staat de notitie in haar log, gezien jullie hier niks van kunnen delen is er toch een werknemer van kpn geweest die het ons belooft heeft en in het log gezet heeft.

ondertussen heb ik al uren aan de telefoon gezeten en ze beloven allemaal dat het de 17,50 wordt, maar elke keer is het 25.

beloven ja, nakomen…nee

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie de notitie staan. Ik kan hieruit alleen niet halen dat mijn collega heeft toegezegd dat je ook daadwerkelijk € 17,50 gaat betalen. Het spijt me, maar ik kan je deze korting niet geven.

 

als deze beste man het gewoon toen had verteld dat kpn het niet waar kon maken hadden we het abonnement veranderd.

Wist je dat je met Hussel je abonnement 1 keer per maand kunt wijzigen? Dit kan naar boven, maar ook naar beneden. Je zou er dus voor kunnen kiezen om 1 van de abonnementen te veranderen naar een 0 GB abonnement. Je kunt met het Unlimited abonnement namelijk tot 50 GB per maand delen! Deel je deze 50 GB met een 0 GB abonnement, dan heb je dus eigenlijk een Unlimited én een 50 GB abonnement!

En om het makkelijker te maken, kun je nu automatisch MB's delen. Je hoeft dit maar 1 keer in te stellen. Zo hoef je er dus niet zelf meer om te denken dat het 0 GB abonnement MB's van jou krijgt.

Automatisch MB's delen

  1. Open de MijnKPN app en log in met je KPN ID
  2. Kies voor 'MB’s delen' en daarna 'Automatisch'
  3. Selecteer het aantal MB’s
  4. Kies het 06-nummer van de ontvanger
  5. Klik op 'Opslaan'

De MB's worden bij de start van je nieuwe maandbundel om 07.30 uur gedeeld. Je ontvangt een melding als het is gelukt.