Beantwoord

TFT TV+Internet+Bellen & TFT Sim only wijziging van abonnement impact op combivoordeel

  • 27 October 2021
  • 11 reacties
  • 302 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Hallo,

ik ben een tevreden Telfort gebruiker. Ik heb de volgende abonnementen:

TFT BelBundel 2018 2000/150 = € 13,21 p/m

TFT Televisie, Internet (50/50) Bellen + Extra ontvanger (gratis) + opnemen + combi voordeel ( €5 korting) =  € 50,03 p/m.

Totaal dus € 63,24. 

Ik wil graag mijn mobiele abonnement verlengen bij KPN via Belsimpel. 

5000 + 5G + 150min (en de optie aangevinkt dat ik al Telfort heb = €2,50 korting) + toestel (in één keer betalen) = €14 p/m

 

Wat is de impact op mijn bestaande TFT Televisie+internet+ bellen? Gezien daarop combivoordeel zit (€ 5 korting en gratis TV ontvanger).

En veranderd daarmee bij abonnement en maandbedrag?

Hoe komt het er dan uit te zien?

icon

Beste antwoord door Noordzee 29 October 2021, 07:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Telfort4Life ,

Als je jouw mobiele abonnement verlengt naar een KPN Hussel abonnement, dan heeft dat GEEN gevolgen voor je Thuis-abonnement. 

Jouw thuis-abonnement loopt dus ongewijzigd door tegen de oude voorwaarden en prijs. Het maakt dan niet uit of dit een oud (Telfort)-abonnement is of een moderner KPN-abonnement. 

 

Reputatie 3
Badge

Hallo @Telfort4Life ,

Als je jouw mobiele abonnement verlengt naar een KPN Hussel abonnement, dan heeft dat GEEN gevolgen voor je Thuis-abonnement. 

Jouw thuis-abonnement loopt dus ongewijzigd door tegen de oude voorwaarden en prijs. Het maakt dan niet uit of dit een oud (Telfort)-abonnement is of een moderner KPN-abonnement. 

 

Dat vraag ik mij sterk af. TFT thuis en mobiel zijn afhankelijk van elkaar in de zin van combi voordeel. Stap je over van TFT naar KPN contract dan is dat een nieuwe constructie. 

Daarnaast noem je hussel, dat is iets totaal anders dan voormalig TFT, voorwaarden zijn compleet anders, €5 korting op je thuis abonnement is iets wat niet bestaat in hussel. Wel korting op zaken die ik niet afneem, dus hussel is voor mij niet interessant. 

Ik wacht liever het antwoord af van iemand van KPN want als het straks mis gaat heb ik geen poot om op te staan op basis van jouw advies. 

Reputatie 7
Badge +28

Check anders dit topic wat geliked is door een moderator: 

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Telfort4Life, welkom. 

Ik snap je twijfel, maar @Noordzee heeft helemaal gelijk! :blush:

Reputatie 3
Badge

Bedankt voor de reactie. Jullie noemen beiden Hussel, maar dat is niet het abonnement dat ik kies via Belsimpel. 

Als ik daar verleng dan is dat een andere constructie. Wel eentje met korting als je al KPN TV hebt. 

Ik ga er van uit dat dit geen impact heeft op TFT Thuis.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Telfort4Life ,

Als je een abonnement verlengt bij KPN, dan krijg je sinds 8 oktober 2019 altijd een abonnement op de voorwaarden van KPN Hussel. 
 

Verlengen is niet verplicht. Er zijn nog genoeg klanten die hun oude abonnement hebben laten doorlopen op de oude voorwaarden van KPN, of bv Telfort.

Ik merk dat je twijfelt, lees anders dit topic eens door waarin veel meer informatie staat over de voorwaarden en mogelijkheden van KPN Hussel:

 

Ik wil toch graag en aanvulling geven omdat mijn ervaring en mijn inziens de antwoorden die hier gegeven zijn incorrect lijken.

 

Oude situatie topicstarter en van mij:

-Een TFT Internet abonnement + TFT mobiel abo. Geeft recht op 5 euro CombiVoordeel op het TFT Internetproduct, dit stamt nog volledig uit de Telfort tijd, toen KPN nog niet in beeld was. Daarnaast geniet je ook nog voordelen op het TFT Mobiele product, maar dat doet er in dit vraagstuk even helemaal niet toe.

-Ik heb zelf daarnaast nog 3 KPN mobiele abonnementen. Dus allemaal op hetzelfde adres.

Nieuwe situatie

-Een TFT Internet abonnement  zonder een TFT mobiel aboEn in mijn geval met 3 KPN mobiele abo's.

 

Gevolg: De CombiVoordeel van 5 euro/m verdween van mijn TFT Internet. En die krijg ik ook niet terug na een paar belletjes met uiteindelijk de backoffice.
Zelfs speuren leverde deze pdf op: Voorwaarden Telfort Compleet (kpn.com)
Waarin in mijn ogen bevestigd lijkt dat er inderdaad sprake moet zijn van zowel TFT vast als TFT mobiel om op TFT Vast Combivoordeel 5 euro/m te ontvangen. EN dat het verdwijnen van een TFT mobiel product, CombiVoordeel verdwijnt en vervangen wordt door Telfort Compleet (waarin geen 5 euro korting op vast aanwezig is).

Wellicht kan @Telfort4Life bevestigen dat de CombiVoordeel korting inderdaad verdwenen is op TFT Vast nadat het TFT mobiel abo is omgezet naar KPN abo/portfolio?

Reputatie 3
Badge

Ik wil toch graag en aanvulling geven omdat mijn ervaring en mijn inziens de antwoorden die hier gegeven zijn incorrect lijken.

 

Oude situatie topicstarter en van mij:

-Een TFT Internet abonnement + TFT mobiel abo. Geeft recht op 5 euro CombiVoordeel op het TFT Internetproduct, dit stamt nog volledig uit de Telfort tijd, toen KPN nog niet in beeld was. Daarnaast geniet je ook nog voordelen op het TFT Mobiele product, maar dat doet er in dit vraagstuk even helemaal niet toe.

-Ik heb zelf daarnaast nog 3 KPN mobiele abonnementen. Dus allemaal op hetzelfde adres.

Nieuwe situatie

-Een TFT Internet abonnement  zonder een TFT mobiel aboEn in mijn geval met 3 KPN mobiele abo's.

 

Gevolg: De CombiVoordeel van 5 euro/m verdween van mijn TFT Internet. En die krijg ik ook niet terug na een paar belletjes met uiteindelijk de backoffice.
Zelfs speuren leverde deze pdf op: Voorwaarden Telfort Compleet (kpn.com)
Waarin in mijn ogen bevestigd lijkt dat er inderdaad sprake moet zijn van zowel TFT vast als TFT mobiel om op TFT Vast Combivoordeel 5 euro/m te ontvangen. EN dat het verdwijnen van een TFT mobiel product, CombiVoordeel verdwijnt en vervangen wordt door Telfort Compleet (waarin geen 5 euro korting op vast aanwezig is).

Wellicht kan @Telfort4Life bevestigen dat de CombiVoordeel korting inderdaad verdwenen is op TFT Vast nadat het TFT mobiel abo is omgezet naar KPN abo/portfolio?

 

Kan iemand van KPN deze situatie ophelderen? Ik wil mijn mobiele abonnement vervangen via belsimpel/mobiel.nl en dan krijg ik dus automatisch een Hussel. Vervalt dan mij €5 TFT combivoordeel? 

Reputatie 7
Badge +24

Misschien is het een optie om uw thuis abonnement ook gelijk om te zetten naar Hussel? Of is dat echt heel veel duurder ofzo? Zal toch een keer moeten gebeuren denk ik.

Reputatie 3
Badge

Misschien is het een optie om uw thuis abonnement ook gelijk om te zetten naar Hussel? Of is dat echt heel veel duurder ofzo? Zal toch een keer moeten gebeuren denk ik.

Nee dat moet niet gebeuren. Ik ben al jaren trouwe Telfort klant, door al dit soort aanpassingen zou ik ineens €8 per maand meer gaan betalen. €96 op jaar basis. Ik wil niet meer en sneller, ik wil geen korting op dingen die ik niet gebruik etc. Tv kijk ik ook bijna niet. 

Toch maar eens overwegen om de hele boel de deur uit te gooien en alleen internet te nemen.

Neemt niet weg dat ik graag een officieel antwoord wil vanuit KPN op mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Telfort4Life, ik moest dit zelf ook even opzoeken maar er zit inderdaad verschil tussen Telfort Compleet en Telfort Combivoordeel zoals Dinkelover hierboven ook noemt. Zo staat het ook in de Telfort compleet voorwaarden.
Als je het Telfort mobiele abonnement omzet naar KPN vervalt daarbij het Telfort Combivoordeel.