Beantwoord

TV werkt niet goed op nieuwe aansluiting, missende zenders en kan tv niet utizetten met afstandsbediening

  • 14 July 2022
  • 26 reacties
  • 237 keer bekeken

Reputatie 1

Afgelopen dinsdag 12 juli heeft een monteur internet en tv aangesloten op glasvezel (KPN Hussel). Ik heb al langer een mobiel abonnement bij KPN. Na aansluiting is internet prima. Het aansluiten en activeren van de tv geeft problemen. Met de bijgeleverde afstandsbediening kon de monteur de tv-ontvanger niet aan- of uitzetten. Volgens hem was de afstandsbediening niet goed en bestelde ter plekke een nieuwe. Deze ontving ik gisteren per post. Na het instellen van deze afstandsbediening op mijn Sony tv van 2 jaar oud lukt het nog steeds niet om de tv-ontvanger aan- of uit te zetten. Met mijn oude afstandsbediening (Budget all in one) lukt dat wel maar heb ik veel zenders van het basispakket wel maar enkele niet, ik heb ook zenders die niet in het zenderoverzicht staan. Daarnaast heb ik geen enkele zender van het pluspakket. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

icon

Beste antwoord door Dijk48 25 July 2022, 21:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft zo'n monteur geen andere afstandsbediening in z'n bus liggen dan? Dat vraag ik me af als ik uw post lees.

Het komt er eigenlijk op neer dat er nog een keer een monteur lang moet komen om het af te maken...

Reputatie 1

Nee, blijkbaar geen afstandsbediening in de bus.

Ik heb al van alles geprobeerd: tv-ontvanger van spanning af gehaald, batterijen in afstandsbediening vervangen, Afstandsbediening met allerlei andere snelcodes (Sony heeft snelcode 3) geprobeerd etc.

Welke ontvanger heb je, en als de monteur het niet lukte, heb je zelf een abonneenummer ingevoerd of staat er een wild vreemd nummer in.

Reputatie 7
Badge +24

Welke ontvanger heeft u gekregen? De Arris VIP 5202? En heeft u een afstandsbediening met zwarte achterkant? 

Reputatie 1

De tv-ontvanger is de Arris VIP5202.

De 1e afstandsbediening is met de zwarte achterkant. De afstandsbediening die ik gisteren kreeg opgestuurd is volledig wit.

Ik gaf de monteur het abonneenummer. Ik was er niet bij toen hij e.e.a. invoerde maar ga er van uit dat hij mijn abo.nr. heeft gebruikt.

Reputatie 1

Ik heb zojuist het afstemmen van de afstandsbediening op de tv-ontvanger opnieuw uitgevoerd. Nu reageert de tv-ontvanger wel maar de tv reageert niet op de afstandsbediening.

Na nogmaals het afstemproces gedaan te hebben reageert nu wel de tv maar de ontvanger weer niet.

Volgende week maar eens bellen naar de experts van KPN op 0800 0402.

Reputatie 7
Badge +24

U moet er eigenlijk 1 hebben met een zwarte achterkant. De witte moet ook werken. Maar die ondersteund geen Bluetooth. Dus daarbij moet u richten op de ontvanger. Volgens mij moet dat wel altijd werken. Zonder te koppelen ofzo... maar ik weet het niet zeker.

Kijk even welk abonnee nummer ingevoerd is, te vinden in het menu, anders is een fabrieks reset via het menu een mogelijke oplossing om de goede zenders te krijgen.

De AB heb je idd de verkeerde, die kun je of via een moderator hier krijgen, zorg dan voor een ingevuld forum profiel, of bellen met 0800-0402 en specifiek naar de AB voor de VIP 5202 met bleutooth vragen, jammer dat de monteur de verkeerde besteld heeft.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Dijk48 en welkom op het forum! Ik zie dat je al wat hulp hebt gehad hier, super. 😄

Kijk even welk abonnee nummer ingevoerd is, te vinden in het menu, anders is een fabrieks reset via het menu een mogelijke oplossing om de goede zenders te krijgen.

Probeer eerst dit. Hier vind je hoe je de TV-ontvanger reset! Laat je weten of dit heeft geholpen? 

Reputatie 1

Als ik met de AB de TV-ontvanger niet kan bereiken hoe kan ik dan in het menu komen om het abo-nr. te checken of de tv-ontvanger te resetten?

Met mijn AB van de oude leverancier heb ik wel contact met de TV-ontvanger. Daar zie ik het juiste abo-nr. van KPN staan. Als ik de TV-ontvanger reset met mijn AB van de oude leverancier, wat gebeurt er dan?

Reputatie 7
Badge +17

Op de pagina die ik stuurde vind je het kopje ‘Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu’. Die kun je eerst volgen, probeer daarna de afstandsbediening die je erbij hebt gekregen te koppelen! 

Reputatie 1

Beste Sanne, leuk advies maar gaat niet helpen. Ik ben 73 jaar, geen technische opleiding en ben al blij dat ik zover ben gekomen. Het installeren van TV en internet zou gebeuren door een monteur van KPN. Dat is maar half gebeurd (internet). Voor de 2e helft mag de monteur of zijn collega terug komen met reserve AB's en TV-ontvangers.

Reputatie 7
Badge +17

Je kan dan ook met ons bellen via 0800-0402 op werkdagen tussen 8:00 - 20:00, of op zaterdagen tussen 9:00 - 17:00. Mijn collega kan je dan stap voor stap helpen met de installatie, hopelijk lukt het dan wel. Niet netjes dat de monteur de TV niet heeft aangesloten. 😕

Voor het gemak zet ik hier dan ook de stappen voor het resetten van je ontvanger zonder menu of beeld. Gezien je nieuw klant bij ons bent (als ik je bericht goed lees) neem ik aan dat je de VIP5202 hebt (dit kun je vinden op de sticker aan de onderkant van de ontvanger):

Hopelijk lukt het zo! 

Reputatie 1

@Sanne_M,

Ongeveer een uur met jouw collega aan de telefoon geweest. Resultaat; er wordt een nieuwe TV-ontvanger opgestuurd.

Blijf het wel vreemd vinden dat de TV-ontvanger 100% reageert op de AB van mijn  oude leverancier.

Reputatie 1

In plaats van een nieuwe TV-ontvanger kreeg ik een nieuwe AB in de bus. De derde!

Weer bellen naar de klantenservice. Bleek er van het eerste gesprek van een uur geen rapport gemaakt te zijn. Deze 2e medewerker dacht het op te kunnen lossen, dus het hele verhaal herhaalde zich. Na een half uur was zijn conclusie: “Ik stuur wel een monteur”.

Inmiddels is het me gelukt om de TV-ontvanger te resetten. De TV-ontvanger reageert op de AB. De volumetoetsen op de AB reageren niet. Als ik de AB afstem op de TV werken de volumetoetsen wel maar reageert de TV-ontvanger niet meer op de AB.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik met 3 AB's van KPN niet kan bereiken wat ik met de AB van de oude leverancier wel kan. Met die oude AB kan ik én de TV én de TV-ontvanger bedienen.

Overigens heb ik nu wel het pluspakket maar kan ik nog niet alle zenders uit het basispakket ontvangen.

Ben benieuwd wat de monteur weet te brengen.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hele verzameling afstandsbedieningen dus. 😅 Niet ideaal. Heb je in elk geval een voorraad, mocht eentje het begeven. 

Fijn dat er een monteur is ingepland! Je ontvangt ook een bevestiging van de monteursafspraak per mail en SMS. Even om te dubbelchecken, die heb je ontvangen en het afspraakmoment klopt? Zo ja, dan hoor ik graag van je of de monteur het op heeft kunnen lossen. Zo niet, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit. 

Reputatie 1

Nee, ik ontving geen SMS en/of mail als bevestiging van de monteursafspraak.

Ben benieuwd of er maandag een monteur verschijnt.

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, dan wil ik toch dubbelchecken of de afspraak erin staat. 

zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit. 

Zou je dit willen doen? 

Reputatie 1

Forumprofiel aangevuld.

Ben benieuwd Sanne. Alvast dank voor je inspanningen.

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel! Goed nieuws, ik zie de afspraak staan: 25-07-2022 tussen 13:00 en 15:00. Dus morgen krijg je de monteur op bezoek! 🙂 Laat je weten hoe het is verlopen? Ik hoop dat het morgen snel opgelost is!

Reputatie 1

Klokslag 13:00 uur monteur op de stoep. De storing is opgelost. Wat ik begreep van de storingsmonteur had het te maken met de veelheid aan AB's van KPN die de TV-ontvanger gek maakten. 2 AB's mee met de monteur.

Een resterend probleem is het niet kunnen ontvangen van 7 van de regionale zenders. In het zenderoverzicht staat letterlijk: “Overal beschikbaar”. Blijkbaar niet in Den Bosch.

Sanne, bedankt voor de medewerking.

Reputatie 1

Een ander resterend probleem is het ontbreken van combi-korting. Minimaal €5,- korting zou het voordeel zijn als ik internet en mobiel bellen combineer. In “MIJNKPN” zie ik dat nergens terug.

Er staat: “ Omdat u zowel KPN Thuis als KPN Mobiel hebt, ontvangt u voordelen. Op deze pagina ziet u uw persoonlijke voordelen en die van uw huishouden”.

Het enige voordeel wat ik zie staan is: “Korting Pluspakket”.

Moet ik nog ergens iets aanvinken of invullen?

Beste Dijk48, welkom bij kpn 🙂

Een resterend probleem is het niet kunnen ontvangen van 7 van de regionale zenders. In het zenderoverzicht staat letterlijk: “Overal beschikbaar”. Blijkbaar niet in Den Bosch.

KPN geeft sinds 4 juli 2017 de regionale zenders niet meer landelijk door.

Dat staat ook bovenaan het zenderoverzicht op de site

https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm

Je ontvangt in het basispakket alleen de regionale zenders van je eigen regio en aangrenzende regio’s.

En in de PDF met het zenderoverzicht.

Goed om te weten. Je ontvangt alleen de regionale zenders van je eigen provincie en aangrenzende provincies. Ga naar kpn.com/zenders voor meer informatie.”

Op mijn eigen site heb ik een overzicht van de regionale zenders die per provincie te zien zijn

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/regionale-omroepen-bij-kpn-v-a-4-juli-2017/
 

De Combi korting zal @Sanne_M nog op terugkomen naar ik aanneem.

Reputatie 7
Badge +17

De informatie die @PeterG geeft, klopt inderdaad. Je kunt bij KPN alleen regionale zenders ontvangen van je eigen en aangrenzende regio's.

 

Wat betreft jouw KPN voordelen: Je ontvangt inderdaad alleen het Pluspakket gratis. Dat komt omdat je KPN Internet met Telfort Mobiel combineert. Je krijgt alleen voordelen op jouw KPN abonnement. Meer over de Husselvoordelen lees je in dit topic:

Reputatie 1

Heldere antwoorden.

Wat mij betreft kan dit draadje dicht.

Bedankt allemaal voor de reacties