Beantwoord

Waarom worden trouwe klanten niet beloond?

  • 26 January 2023
  • 20 reacties
  • 419 keer bekeken

Beloning, het staat mij gewoon tegen, nieuwe klanten krijgen bv een televisie en grote korting op abonnementskosten en wat krijgen wij af en toe, een paar films. En nog wat de glasvezel aansluiting zit in de meterkast en mijn modem staat aan de andere kant van het huis. Toen ze glasvezel aanboden zijden ze geen probleem en nu zeggen ze je moet zelf een kabel trekken.

Gerhard 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 30 January 2023, 16:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Heb jij destijds zelf ook niet gebruik gemaakt van een welkomstacties? 

Ik heb geen welkoms actie gehad. Het gaat mij er om dat ze ook wel eens iets meer mogen doen voor de gene die echt al jaren trouw betalen en geen goedkope prijzen!! 

Reputatie 7

Waar denk je dan aan?

Reputatie 7
Badge +7

ik vrees wel dat als we kadootjes weg gaan geven aan trouwe klanten, de maandprijs omhoog gaat. Want het is nog steeds alleen de zon die voor niks opkomt 😉

Persoonlijk zou ik graag willen dat kpn (en anderen) stoppen met die kadootjes bij het klant worden, dan kan voor iedereen de prijs naar beneden.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb geen welkoms actie gehad. Het gaat mij er om dat ze ook wel eens iets meer mogen doen voor de gene die echt al jaren trouw betalen en geen goedkope prijzen!! 

Hoi @Gtvjr 
Natuurlijk heb ook jij een welkomstkado gehad, dat kun je niet ontkennen.

Je zult het toch er mee eens zijn dat als ze iedereen opnieuw welkomstcadeau's aanbieden, dat dan de abonnementsprijs enorm zou stijgen?
 

Ben al heel lang bij de Kpn en ik heb nooit geen televisie gehad!! En nee geen welkomst kado gehad. Heb geen medelijden met ze. De abonnementen zijn duur genoeg en daar verdienen ze genoeg aan. 

Badge +19

Hoe weet u dat ze genoeg verdienen @Gtvjr ? U werkt bij kpn?

Reputatie 7

En toch kan het haast niet anders dan dat jij ooit ook eens drie of zes maanden flinke korting hebt gehad.

Ik denk dat bovenstaande heren zelf bij de Kpn werken. Maar laat maar zonde van mijn Energie!!

Gerhard 

Reputatie 5
Badge +5

@Gtvjr Ik ben het helemaal met je eens.

Maar je moet niet klagen maar handelen. Ik stap elke twee jaar over naar de provider waar ik het minst betaal.

@Joep1965 De winst van KPN is openbare informatie. Over 2021: 1288 miljoen Euro.

Badge +19

Als kwaliteit niet uitmaakt is overstappen naar de goedkoopste prima natuurlijk.  

Reputatie 5
Badge +5

Een soort "Blijven loont" korting, elk jaar dat je blijft extra korting en voordelen. Er zijn genoeg grote bedrijven die hun trouwe klanten wel waarderen, dus waarom KPN ook niet? 

Badge +19

Een soort "Blijven loont" korting, elk jaar dat je blijft extra korting en voordelen. Er zijn genoeg grote bedrijven die hun trouwe klanten wel waarderen, dus waarom KPN ook niet? 

Noem eens een paar bedrijven @j3roentje . 

Vattenfall heeft “blijven loont” korting

Reputatie 7

Vattenfall heeft “blijven loont” korting

En net als bij de salderingsregeling wordt die korting betaalt door alle klanten van die organisatie. Als 10% van de klanten 25% korting krijgt dan krijgen ze in werkelijkheid 22,5% korting en betalen alle klanten 2,5% meer dan nodig als die "blijven loont" korting er niet zou zijn.

Het is niets anders dan het collectief belasten voor een individueel voordeel.

 

Waarom liggen de prijzen van veel artikelen in de Nederlandse supermarkten significant hoger dan in de ons omringende landen zoals Duitslend en België?

Antwoord: Omdat die "twee voor de prijs van één" aanbiedingen wel ergens door betaald moeten worden.

Helaas zijn de Nederlanders door de marketeers heel gevoelig gemaakt voor "aanbiedingen" en zijn ze daarbij vergeten dan ze die aanbieding uiteindelijk zelf betalen in de vorm van een hogere prijs.

Vattenfall heeft “blijven loont” korting

Maar nu even niet i.v.m. de prijsontwikkeling. Wèl ‘trouwe klanten spaarpunten', waarmee je voor niets leuke cadeaus kunt kopen met of zonder een kleine bijbetaling @Dutchie61 

Heb jij ook als dank een maand extra abonnementsgeld overgemaakt aan KPN, nadat je dankbaar was dat je 10 jaar probleemloos internet en telefoon van ze had gekregen :-)

@JanD de klanten die al blijven loont hadden / hebben houde het gewoon, tis nu “tijdelijk” niet aan te vragen

@JanDde klanten die al blijven loont hadden / hebben houde het gewoon, tis nu “tijdelijk” niet aan te vragen

Dat klopt, ik schreef ook niet dat bestaande klanten het kwijt raken, ik schreef dat het nu (tijdelijk) niet aan te vragen is.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Gtvjr, welkom op ons forum!
Een extra korting kan ik je niet aan helpen maar voor onze bestaande klanten hebben we wel regelmatig acties en evenementen. Zie ook de onderstaande topics en kpn.com/beleef