Vraag

Mijn vaste telefoon gaat niet over

  • 31 July 2016
  • 8 reacties
  • 14179 keer bekeken

Mijn vaste telefoon die ik al 2 jaar heb, ging van de ene op de andere dag niet meer over. Ik kan dus wel bellen maar de telefoon gaat niet over als ik gebeld wordt. Indien ik weet dat ik gebeld wordt doordat ik dat zelf doe met mijn mobiel en de hoorn opneem hoor ik mezelf. Wie kan me helpen met dit raadsel.

Admin: bericht naar juiste board verplaatst

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Wat voor toestel heb je? Het lijkt mij er op dat het overgangsgeluid heel zacht of uit staat. Dit gezien de lijn wel volledig werkt naar behoren.

Heb je een mogelijkheid om in de instellingen van je toestel het overgangsgeluid harder te zetten?
Nou, dat is lastig. Je kunt niet continu naar het toestel staren of je toevallig gebeld wordt.

Om een defect van het toestel uit te sluiten... test een ander toestel, waarvan je zeker weet dat ie het doet, op de aansluiting. (je kunt bv. éven eentje lenen als je er niet een hebt liggen)

Is toevallig de "bel uit" functie geactiveerd? Bij een Gigaset staat er dan een "doorgestreept belsymbool" in het display. Aan/uit zetten: lang * indrukken.
Allereerst dank voor de antwoorden helaas zit daar nog niet de goede bij. Ik heb een Gigaset AL 285 .
Ik kon daarin de bel uit functie niet vinden. Ik heb het geprobeerd met een oude draaischijf telefoon van KPN. Hierbij gaat de bel wel over, maar niet bij de telefoon van Gigaset. Waar kan ik nog naar kijken?
Reputatie 7
Badge +22
Als u het "☆" ingedrukt houd naast de "0", dan kunt u de beltoon aanzetten, of uitzetten. Is het deze telefoon trouwens:

Ik heb het geprobeerd met een oude draaischijf telefoon van KPN. Hierbij gaat de bel wel over, maar niet bij de telefoon van Gigaset. Dan hebben we i.i.g. vastgesteld dat het probleem in de Gigaset zit.
Ik had trouwens al uitgelegd dat bel aan/uit dmv de 'ster'-toets gaat, maar daar heb je wsl overheen gelezen. De uitleg van Dennis is nog duidelijker met de grotere ster. (waar komt die vandaan, Dennis?)

Gaat het belsignaal op geen van de handsets over?
Neemt het antwoordapparaat wel het gesprek aan?

Als op geen van de handsets, en ook niet op de basis, het belgeluid overgaat, vrees ik dat het écht een defect is van de Gigaset. Dit komt, bij dat merk, weinig voor zo snel. Maar het kan wel.

Je hebt d.m.v. de draaischijftelefoon al vastgesteld dat de telefoonlijn (of E.B. indien daarop aangesloten) gewoon functioneert voor de belspanning.
Heb je het basisstation al eens herstart? (adapter ca. 3 minuten uit het stopcontact.)

Als dat niet helpt kun je een reset proberen. Je moet dan wel de handsets opnieuw aanmelden. Pincode gaat terug naar 0000. (let op: met deze pin kun je het antw.app. niet op locatie uitluisteren)
(reset: adapter uit stopcontact, terwijl je de "oproeptoets"* ingedrukt houdt de adapter weer in het stopcontact steken)

*basisstation, bovenste rijtje, meest rechter toets
Reputatie 7
Badge +25
Welkom op het forum @theowill, ik zie dat je al goed geholpen wordt!

Veel goede suggesties hierboven. Is het inmiddels gelukt? Aangezien het met een ander toestel wel werkt moeten we het probleem inderdaad in de gigaset zoeken.

Ik hoor graag wat de oplossing is geweest!
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb niets meer van je gehoord @theowill dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost.

Als je nog vragen hebt weet je ons te vinden 🙂

Reageer